וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "אני לא אחראי לחייהם של מדענים איראנים"

בריאיון למגזין הגרמני "דר שפיגל" אמר שר הביטחון כי ישראל תיאלץ לפעול אם טהראן תפר את ההסכם שעליו חתמה עם המעצמות. לדבריו, "לא נסבול מצב שבו לאיראן יהיה נשק גרעיני"

עריכה: טל רזניק

שר הביטחון משה יעלון איים לפעול נגד איראן אם טהראן תפר את הסכם הגרעין שנחתם עם המעצמות. בריאיון למגזין הגרמני "דר שפיגל", שחלקו התפרסם היום (שישי), הבהיר יעלון כי ישראל "לא יכולה לסבול מצב שבו לאיראן יהיה נשק גרעיני".

"בסופו של דבר, זה עניין פשוט", אמר יעלון "בדרך כזאת או אחרת צריך לעצור את השאיפות הגרעיניות של איראן. אנחנו מעדיפים להשיג זאת באמצעות הסכם או סנקציות, אבל בסוף, ישראל צריכה להיות מסוגלת להגן על עצמה". עוד הדגיש שר הביטחון כי במקרה שהרפובליקה האיסלאמית לא תיישם את התנאים שעליהם התחייבה בעסקת וינה, "על ישראל לחשוב לתקוף מהאוויר".

עוד ידיעות בנושא:
מכה לאובמה: שני דמוקרטים בכירים יתנגדו להסכם הגרעין בקונגרס
קרי: אם הקונגרס ידחה ההסכם, האיראנים לא יסמכו עלינו יותר
אובמה: "פרט לישראל, כל מדינה בעולם תומכת בהסכם הגרעין"

יעלון על הסכם הגרעין: "נגן על עצמנו בכוחות עצמנו". יותם רונן
יעלון/יותם רונן

כמו כן, יעלון נשאל בריאיון גם על האפשרות שמדעני גרעין איראנים ומערכות מחשוב במתקנים רגישים יהיו יעד להתקפות – כפי שדווח בעבר, והשיב: "אנו צריכים להיות מוכנים להגן על עצמנו. אני לא אחראי לחייהם של מדענים איראנים". יעלון חזר על עמדתה הנחרצת של ממשלת ישראל, שלפיה עסקת וינה היא "טעות היסטורית".

בין 2010 ל-2012 נהרגו לפחות חמישה מדענים איראנים בתקיפות מסתוריות. המשטר בטהראן האשים את ישראל ואת ארצות הברית באחריות להתנקשויות, כשבנוסף לכך, מתקני הגרעין של איראן נפגעו כתוצאה מהווירוס המתוחכם "סטוקסנט" – שהשתלתו יוחסה גם היא לשירותי הביון של ישראל ושל ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully