וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני: "נתניהו מבין שלא ניתן לעבוד עם תקציב ביטחון כזה"

6.8.2015 / 19:36

בשיחה עם וואלה! NEWS אמר הגורם כי תקציב הביטחון יוגדל מעבר לסכום שהוגדר בתקציב המדינה. על הרפורמה בנוגע לנכי צה"ל: "יהיה שינוי בנושא. יש כבר מודל מתואם"

אבי כהן

תקציב הביטחון יוגדל מעבר לסכום שעליו הוכרז במסגרת תקציב המדינה 2016-2015, כך אמר היום (חמישי) גורם ביטחוני. לדבריו, זו הסיבה שבגללה שר הביטחון משה יעלון נמנע הלילה ולא התנגד בהצבעה על התקציב הדו-שנתי, שמקנה באופן רשמי למערכת הביטחון 55.8 מיליארד שקלים בשנה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הטיל על המועצה לביטחון לאומי (מל"ל) לקדם את הדיונים בנושא תקציב הביטחון עד חודש נובמבר, במסגרתם ידונו בדוח לוקר ובתכנית הרב-שנתית שמקדם הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט. גורם ביטחוני אמר בשיחה עם וואלה! NEWS: "ראש הממשלה מבין טוב מאוד שלא ניתן לעבוד עם תקציב כזה. חייבת להיות תוספת". על סוגיית הרפורמה בתקציב אגף השיקום ונכי צה"ל אמר הגורם כי יהיה שינוי בעניין. "יש כבר מודל מתואם עם ח"כ עפר שלח (שהגיש הצעת חוק פרטית בעניין, א"ב), שכולל את המלצת ועדת גורן (שעסקה בקביעת אמות מידה להגדרת נכי צה"ל, א"ב) עם התאמות בפן הערכי. זה התעכב עד עכשיו מסיבות טכניות".

עוד בנושא
נתניהו ברך על התקציב: "מעיד על לכידות הקואליציה"
בתום לילה סוער: הממשלה אישרה את תקציב המדינה
המבקר: צה"ל לא התייעל, תקציב הביטחון תפח

יעלון: עסקת ה-S-300 - תוצאה ישירה של ההסכם עם איראן. משרד הביטחון
שר הביטחון משה יעלון/משרד הביטחון

הגורם הביטחוני התייחס גם לדוח מבקר המדינה שכלל ביקורת לא קלה על מערכת הביטחון. "נכתבו בו דברים לא נעימים, אבל הוא בחן את צה"ל ומשרד הביטחון עד 2013. נכון שהייתה קפיצה במספר משרתי הקבע בצה"ל אחרי מלחמת לבנון השנייה אבל היא נבעה מהטראומה של המלחמה. ועדת ברודט דיברה על קיצוץ של 30 מיליארד שקלים תוך עשור. אנחנו כרגע עומדים על קיצוץ של 19 מיליארד, ואנחנו לא נעצור ונמשיך ליעד הכללי".

על דבריו של נשיא ארה"ב ברק אובמה בנושא להסכם הגרעין והמסרים המאיימים שלפיהם אם לא תצא לפועל העסקה עם איראן יפלו טילים בתל אביב, אמר הגורם: "צריך לבצע הפרדה ברורה בין הדיאלוג המדיני והדיאלוג בנוגע ליחסים הביטחוניים. נשיא ארה"ב שוחח עם ראש הממשלה לפני שלושה שבועות והתחייב בפניו שהקשר הביטחוני לא ייפגע. בשורה התחתונה, היחסים בין יעלון, המוסד וצה"ל, למקבילים שלהם בארה"ב לא נפגעו והם רק מתחזקים ועמוקים יותר מבעבר. האמריקנים מבינים את ההחלטה שלנו לא לעסוק בשלב הזה בסיוע הביטחוני".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully