וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ברך על התקציב: "מעיד על לכידות הקואליציה"

משה שטיינמץ

6.8.2015 / 10:46

ראש הממשלה הביע שביעות רצון מהתקציב הדו-שנתי שאושר הלילה. כחלון: "אנו מקדמים רפורמות שכמותן לא נראו שנים". גלאון תקפה: "זאב בעור של כבש, שמסתיר שורה של גזרות חמורות". ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

שרי הממשלה הביעו הבוקר (חמישי) שביעות רצון מהתקציב הדו-שנתי לשנים 2016-2015, שאושר לפנות בוקר ברוב של 20 שרים ונמנע אחד, שר הביטחון משה יעלון. "כפי שהבטחתי, העברנו לפנות בוקר את תקציב המדינה ללא שום התנגדות", ברך ראש הממשלה בנימין נתניהו. "זה מעיד על לכידות הקואליציה ולכידות הממשלה. התקציב הזה הוא מאוזן, הוא אחראי, הוא דואג לצמיחה. הוא דואג לצעדים שיורידו את יוקר המחיה. זה תקציב טוב למדינת ישראל".

גם שר האוצר, משה כחלון, שאנשי משרדו פעלו בימים האחרונים במרץ מול אנשי המשרדים השונים, ברך על המוגמר. "תקציב המדינה אותו אישרה הממשלה הוא אחראי ומאוזן. לצד ההטבות וההקלה על חיי האזרחים ביוקר המחיה ובהיצע הדיור, אנחנו מקדמים רפורמות גדולות, אשר כמותן לא נראו שנים רבות, במטרה לחולל צמיחה משמעותית".

עוד חדשות:
ריבלין לוואלה! NEWS: "לא מפחד, יודע מה עשיתי למען המדינה"
תביעה ייצוגית נגד הרשות: "מונעת כניסת יהודים להר הבית"
הלילה: בן שנתיים נמצא ישן לבדו בגן ציבורי בנתניה

דיון הממשלה על התקציב 2015-2015, ליל ה-8 באוגוסט 2015. הפייסבוק של מירי רגב, צילום מסך
נתניהו, כחלון ורגב בישיבת הממשלה, לפנות בוקר/צילום מסך, הפייסבוק של מירי רגב

פרופסור אבי בן בסט מהאוניברסיטה העברית, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר, התייחס למע"מ אפס שעליו התעקש שר הכלכלה, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. "הבטחתו של דרעי למע"מ אפס היא גרועה, פטרונית ופתח לרמאויות", אמר. "בטווח הארוך היא תפגע בו. שיטת המע"מ הנוכחית בישראל היא מצוינת כי כמעט ואין בה יוצאים מן הכלל. וגם את המעט שיש ראוי לבטל. זה מקור חשוב בהכנסות המדינה".

לדבריו, "דרעי מציע שיהיו מספר מוצרים שיהיו פטורים מהמע"מ, אבל זה עלול להתרחב גם למוצרים הבאים. שר הבריאות ירצה מע"מ אפס על מוצרים רפואיים, שר התחבורה ירצה מע"מ אפס על אביזרי בטיחות וכן הלאה. זה יהרוס את השיטה שהיא מצוינת ואז נצטרך להעלות מסים אחרים שהם פחות יעילים ופחות טובים".

הוא הוסיף כי "אני חסיד גדול של תמיכה בשכבות חלשות, אבל קשה יהיה לבדוק מי זכאי ומי לא. זה יכול להיות פתח לניצול לרעה. לך תבקש מהם שני תלושי משכורת, ושאין הכנסה נוספת וכו'. ויש פה רעה נוספת: פטרונות. אולי אותה אדם משכבה חלשה היה מעדיף את התמיכה הכלכלית לחינוך? הממשלה מחליטה בשבילו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר החינוך, נפתלי בנט, שמשרדו יקבל תוספת של 4.9 מיליארד שקלים לתקציבו, אמר כי זהו יום בשורה לילדי ישראל. "השגנו תקציב שמאפשר למערכת החינוך לצמוח למעלה", אמר. "זהו הישג חשוב ופורץ דרך למערכת החינוך כולה. אני מברך את ראש הממשלה ואת שר האוצר שראו את טובת החינוך אל מול עיניהם. עתידה של מדינת ישראל תלוי בהון האנושי שלה ובמערכת החינוך אשר מצמיחה אותו. היום הבטחנו את מירב המשאבים לטובת תלמידי ומורי ישראל. במסגרת הגדלת התקציב נצמצם את יחס מורה-תלמיד, נצמצם פערים בין אוכלוסיות שונות בחינוך, נגדיל את מספר הלומדים בחמש יחידות לימוד מתמטיקה, נרחיב באופן משמעותית את משאבי הגיל הרך בישראל ונעמיק את החינוך לערכים ולסובלנות".

משרד הבריאות יקבל תוספת של 4.6 מיליארד שקלים לתקציבו. סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, שהלילה אושר גם תקצוב התוכנית לחיזוק מערכת הבריאות הציבורית שיזם, אמר כי "התכנית גובשה במטרה להביא לקידום וייעול מערכת הבריאות, תוך הובלת מדיניות חברתית לטובת ציבור החולים". לדבריו, "אנחנו נתמקד בשיפור השירות במקומות הקשים ביותר – חדרי המיון, התורים לניתוחים ול-MRI, טיפול בתופעת הזיהומים - ולראשונה, נקצה משאבים לפול טיימרים (מודל שאמור להפחית את שירותי הרפואה הפרטית, ר"ב). יש לנו עוד הרבה עבודה – סיכמנו שנפעל לשפר את מדד יוקר הבריאות ונגבש מודל תקצוב אלטרנטיבי לבתי החולים הציבוריים. לצד זאת, דאגנו להתחיל את הטיפול בתופעות המאיימות על מערכת הבריאות באמצעות הקצאת משאבים לקידום אורח חיים בריא ופיתוח טיפולי בית".

"סיום מבורך של עבודה קשה"

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, אמרה כי "הסכם זה יאפשר לי לממש את מדיניותי ולהנגיש את התרבות והספורט לפריפריה, למגזר הלא יהודי ולמגזר החרדי. הסכם זה מביא לידי ביטוי מדיניות של צדק תרבותי וזאת מבלי לפגוע במוסדות התרבות הקיימים". לדבריה, "לראשונה יהיה סל תרבות במשרד התרבות והספורט, אשר יאפשר עבודה ישירה מול הרשויות ולא עבודה רק מול מוסדות התרבות, כפי שהיה עד כה. במסגרת ההסכם סוכם על הצלתו של מכון וינגייט והפיכתו למכון הלאומי לספורט, והגדלת תקציב ההכנות האולימפיות".

ישיבת סיעת הבית היהודי, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
מרוצים. השרים אריאל ובנט/נועם מושקוביץ

שר החקלאות, אורי אריאל, הוסיף: "זהו סיום מבורך של עבודה קשה וממושכת שהתחילה עם הקמת הממשלה". לדבריו, "למרות הקיצוץ הנרחב בפעילות ממשלת ישראל, הצלחנו להביא הישגים רבים לציונות הדתית ולעם ישראל, בנוסף לתוספת תקציבית משמעותית למשרד החקלאות. הצלחנו למנוע את הקיצוץ בשירות הלאומי ואף להגדילו ומאות תקנים חדשים יוספו לקליטת בעלי מוגבלויות. בנוסף, הגענו לסיכום על הקמת מנהלת גרעינים חברתית. לראשונה הוקצו תקנים וסכום כספי לתחום זה, דבר שייתן מעמד ממלכתי לפעילות ציונית חשובה זו. כמו כן הגדלנו את התקציב לשיקום מפוני גוש קטיף. במאמץ משותף של שרי הבית היהודי נמנע קיצוץ מתקציב המכינות ומתקציב הרשויות המקומיות".

שר המדע, הטכנולוגיה והחלל, דני דנון, שתקציב משרדו יגדל בכ- 20% בתקציב הדו-שנתי, ברך גם הוא על המהלך. "עם כניסתי לתפקיד הבהרתי כי קידום הפריפריה והנגשת המדע לילדים ולנוער יהיו בראש סדר העדיפויות מבחינתי", אמר. "רוב התקציב הנוסף הקרוב יופנה לפרויקטים בפריפריה ולקידום המדע בקרב נשים ומיעוטים. אנחנו ממשיכים לזרוע זרעים להובלת המהפכה שתכניס אוכלוסיות נוספות לעולמות המדע והטכנולוגיה בישראל".

זהבה גלאון בכנס הון-שלטון-עיתונות במרכז האקדמי למשפט ועסקים, רמת גן. פברואר 2015. ראובן קסטרו
"ההצהרות על תוספות לתקציבים החברתיים הן ניסיון שקוף להונות את הציבור". גלאון/ראובן קסטרו

באופוזיציה קיבלו את אישור התקציב בהתנגדות. "התקציב של כחלון הוא זאב בעור של כבש, שמסתיר שורה של גזרות חמורות שיפגעו באזרחי ישראל", אמרה בתגובה יו"ר מרצ, זהבה גלאון. "דחייה נוספת של חוק יום לימודים ארוך – חוק שנועד לסייע להורים, ובמיוחד לאימהות, לעבוד ולהשתכר יותר; צמצום כח האדם במגזר הציבורי והיעדר התחייבות להעסקה ישירה של עובדי קבלן בהתאם להסכם עם ההסתדרות; פגיעה בזכאות לדמי אבטלה של צעירים וצעירות; וחמור מכל, קיצוץ רוחבי של 3% במשרדי הממשלה, שיפגע קשות בשירותים החברתיים ובשכבות המוחלשות שהן הצרכניות העיקריות שלהם".

לדבריה, "ההצהרות על תוספות לתקציבים החברתיים הן ניסיון שקוף להונות את הציבור. התקציבים החברתיים גדלים מדי שנה בשיעור קבוע ואוטומטי, שכל התוספות בהן מתפארים השרים נכללות בו ממילא. לא רק שאין תוספת אמיתית לתקציבים, אלא שהם עומדים בפני קיצוץ".

בהכנת הידיעה השתתפה רויטל בלומנפלד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully