וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אף תחקיר לא יחזיר אותו": מאות בהלוויית החייל שמת ממכת חום

5.8.2015 / 18:41

חברים ובני משפחה הגיעו לבית העלמין הצבאי בעפולה כדי ללוות את טוראי דן סלע בדרכו האחרונה. סבו ספד לו: "יד מלאך לא נשלחה לעצור את מותו, הוא נלקח לתמיד". אחת מחברותיו של דן הוסיפה: "מוות כל כך מיותר"

צילום: שלומי גבאי עריכה: שניר דבוש

מאות חברים ובני משפחה ליוו הערב (רביעי) בדרכו האחרונה את טוראי דן סלע, שמת ממכת חום במהלך סיור בירושלים. "איך מספידים חבר?", פתח חברו של סלע את הספדו בבית העלמין הצבאי בעפולה. "למה פגישת המחזור בבית הקברות? בדיוק סיימנו י"ב לפני שנה והיינו הכי מאושרים בעולם, עם חלומות של ילדים. מי היה מאמין ששנה אחרי נפגש פה מחובקים ובוכים?".

אחד החברים סיפר כי דן היה חבר מדהים. "תמיד הצחקת אותי, גם כשהייתי עצוב. ביום שישי האחרון ישבנו יחד במזרע, נהנינו. שתינו בירות. שלשום עוד ישבנו יחד בבסיס. ראיתי אותך יושב עם חבריך, כל כך מאושר, מוקף בחברים חדשים. קשה לעכל. תודה על מה שנתת והיית בשבילי", אמר.

לקריאה נוספת:
המבקר: צה"ל לא התייעל, תקציב הביטחון תפח
הוריו של הצעיר שנעצר בצו מנהלי: "אולי זו לא מדינה דמוקרטית"
המבקר: ליקויים רבים במעבר צה"ל לעיר הבה"דים בנגב

הלווית החייל דן סלע, אוגוסט 2015. שלומי גבאי
חבריו של דן סלע בהלוויה/שלומי גבאי
"כמו שאמר אלוקים לאברהם בעקידה - 'את בנך את יחידך אשר אהבת'. אך כאן יד מלאך לא נשלחה לעצור, אלא לקחה לתמיד'

חברה אחרת, שלמדה עם סלע בכיתה בבית הספר התיכון, הוסיפה בעצב: "הכיתה שלנו הופכת למשפחה חזקה ומגובשת. תמיד הצחקת אותנו, עושה צחוק מכל דבר. חקיין של מורים, של מפורסמים. אתה והפסנתר הייתם זוג. תמיד היית עולה לנגן. למה? למה אתה? למה כל כך צעיר? מוות כל כך מיותר. מי היה מאמין שבכיתה שלנו, שכל אחד היה כמו אח של השני, נאבד אחד מאחינו".

סבו של סלע, גבעון לוי, גם הוא ספד לו: "אני מודה לצבא על תחקיר אמיתי וכן, כך אמרתי למפקדת. אבל שום תחקיר ושום סיפור לא יחזיר לא יחזיר אותך אלינו – יישארו התמונות, הסיפורים והזיכרונות. בואו נשמור על אחדותינו, נמצא את הדרך הנכונה לשמר את שמו של דן". הוא הוסיף: "כמו שאמר אלוקים לאברהם בעקידה – 'את בנך את יחידך אשר אהבת'. אך כאן יד מלאך לא נשלחה לעצור, אלא לקחה לתמיד".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הלווית החייל דן סלע, אוגוסט 2015. שלומי גבאי
הלווייתו של דן סלע/שלומי גבאי

יצחק מירון, ראש עיריית עפולה, נכח בהלוויה ואמר: "בלתי אפשרי לנחם הורים שמלווים את בנם בדרכו האחרונה. זהו מוותר כל כך מיותר. הכאב כה גדול, ולא ניתן לתפוס את עוצמתו. דן היה פעיל טרם גיוסו בקהילה, היה אהוב ובכל תפקיד שמילא עשה את הטוב ביותר. הוא היה נער ערכי עם הרבה חלומות, והותיר לבבות שבורים בקרב משפחתו". מירון הוסיף כי עפולה כולה מחבקת את המשפחה, ושיבח את גדלות הנפש של ההורים על כך שתרמו את איבריו של בנם, ובכך סייעו לו להציל חיים לאחר מותו.

מתחקור ראשוני של האירוע עלה שמהנתונים שקיבלו המפקדים, לא הייתה סיבה לבטל את הסיור בעיר העתיקה, שחלקו היה באזור ממוזג במוזיאון. המפקדים נתנו הנחיות להקפיד על שתייה לאורך הפעילות. גורם צבאי סיפר אמש: "לפחות מעדויות ראשוניות לא היו סימנים מוקדמים לכך שהחייל לא הרגיש טוב. כשהתברר שהוא סובל ממכת חום עם 42 מעלות, נעשו כל הפעולות להציל אותו. כל מי שהיה בשטח בשוק מהמקרה".

הלווית החייל דן סלע, אוגוסט 2015. שלומי גבאי
"הותיר לבבות שבורים בקרב משפחתו". הלווייתו של דן סלע/שלומי גבאי
הלווית החייל דן סלע, אוגוסט 2015. שלומי גבאי
"מי היה מאמין שנאבד אחד מאחינו". הלווייתו של דן סלע/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully