וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות סטטוסים בפייסבוק: תלונה על הסתה נגד בנט

4.8.2015 / 21:30

לפי התלונה שהגישה במשטרה מפלגת הבית היהודי, מאז רצח שירה בנקי במצעד הגאווה ורצח עלי דוואבשה בכפר דומא, התמלא הדף של השר בנט בתגובות חריפות. בין היתר נכתב: "הדם של שירה על הידיים שלך", ו"אתם רוצחים"

צילום: יותם רונן, מאיר וקנין, עריכה: שניר דבוש

(אלפים בהלווייתה של שירה בנקי שנרצחה במצעד הגאווה)

מפלגת הבית היהודי הגישה הערב (שלישי) תלונה במשטרה בעקבות מה שהגדירו שם כ"הסתה", המתנהלת לדבריהם נגד שר החינוך נפתלי בנט ברשתות החברתיות בימים האחרונים.

על פי התלונה, מאז הרצח של שירה בנקי במצעד הגאווה בירושלים ובעקבות הרצח של עלי דוואמשה בכפר דומא בשבוע שעבר "מוצף" עמוד הפייסבוק של יו"ר הבית היהודי תגובות קשות נגדו. בין השאר נכתב: "נפתלי בנט, את כתמי הדם אי אפשר לשטוף. הם נשארים בנשמה שלך", כתב גולש בשם אור. הגולש עמי הוסיף: "אתם רוצחים בני אדם".

נוכח העובדה שבמפלגתו של בנט כאלה המתנגדים לזכויות הלהט"ב, ובראשם ח"כ בצלאל סמוטריץ', שארגן את "מצעד הבהמות" אשר נועד לבזות את הקהילה הגאה כתב גולש אחר: "הדם של שירה על הידיים שלך נפתלי בנט, על שנתת לחברי מפלגתך דרור לבטא את דעותיהם החשוכות. אין מילים שיוכלו לנקות אותך מזה".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
נתניהו ליהודי ארה"ב: "התנגדו להסכם המסוכן עם איראן"
המאבק בטרור היהודי: נעצר פעיל ימין שני בתוך יממה
"להציל את אימא": הבת תשבות רעב עקב ביטול העסקת המטפלת של אימה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסטטוסים נגד בנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

התגובות הכעוסות, שבגינן לכאורה הוגשה התלונה נמשכו: "נפתלי, לך לשטוף ידיים, נשאר לך שם עוד קצת דם", כתב הגולש נחום. הגולש רוני המשיך: "בטח עברה עליך שבת נעימה נפתלי. שתי ציפורים במכה אחת. הדגנרט הזה שליסל הוריד להט"בים במצעד בירושלים... ומנגד הפרזיטים שלך שורפים משפחת פלסטינית שלמה. אשכרה עונג שבת".

את התלונה בפועל הגיש ראש המטה הצעיר במפלגה יונתן דובוב שאמר כי הוא מזועזע מהדברים. "רגע אחרי רציחות נפשעות, ישנם אנשים שרוצים עוד דם. השר בנט מותקף מילולית באופן קבוע על ידי אבירי חופש הביטוי והפלורליזם. בשנה שעברה אף הותקף פיזית בוועידת הארץ לשלום", אמר.

הוא הוסיף כי יצירת הקשר בין החשודים לבין הימין ומפלגת הבית היהודי היא בלתי מתקבלת. "הרוצחים לא מייצגים איש מלבד את עצמם. לא את אלוקים, לא את היהדות ובטח שלא את אזרחי מדינת ישראל. במקום לנצל את השעה לחשבון נפש והגברת האחדות בעם, לוקחים זאת למקום של הסתה פרועה, ליבון שנאה והכתמת מגזר שלם. הניסיון להסיט את הדיון מעיקרו ולהפיל את האחריות הבלעדית על השר בנט ובוחריו לא יצלח. גם לחופש הביטוי יש גבולות ברורים, ואחד מהם הוא הסתה לפגיעה באחר. אני קורא לכל הצדדים - אחים אנחנו. בואו נשב ונלבן את הסוגיות הכואבות מתוך אהבה וראיית הטוב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully