וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן נדקר במצעד: "הבעיה מתחילה כשמארגן מצעד הבהמות הוא ח"כ"

משה שטיינמץ ויוסי אלי

31.7.2015 / 11:02

"הרגשתי שנתנו לי אגרוף, רק אחרי שהפנתי את הגב לחבר שלי הבנתי שזו דקירה", סיפר לוואלה!NEWS ירדן, שנפצע קשה במצעד הגאווה בירושלים וכעת מצבו מוגדר קל. "כחלון בא לבקר אותי. עדיף שהפוליטיקאים יעשו משהו במקום לבוא לחזק אותנו כאן"

צילום: מאצ'י הוף, לע"מ; עריכה: טל רזניק

"הרגשתי שנתנו לי אגרוף, רק לאחר מכן החברים אמרו לי שנדקרתי", כך אמר הבוקר (שישי) לוואלה!NEWS ירדן, שנדקר אתמול על ידי ישי שליסל במהלך מצעד הגאווה בירושלים. "אנחנו בהלם כמו כל מדינת ישראל, זה סיפור כואב", אמר ירדן, שנפצע תחילה קשה וכעת הוא מאושפז בבית החולים שערי צדק במצב קל. "המסר הכי חשוב שיוצא מכאן הוא שצריך לעשות הכול כדי שזה לא יחזור", הוסיף.

כשאדם נוסף נדקר, הבנתי שהצעקות ששמעתי והמכה שקיבלתי זה חלק מאירוע גדול יותר. שאלתי חבר אם נדקרתי והוא אמר שלא, עד שהפניתי לו את הגב", נזכר ירדן. לדבריו, "הבעיה היא לא באדם שדקר, אלא במדינה, בפוליטיקה ובתקשורת שמקדמת שיח של שנאה. אותו אחד שקיים את 'מצעד הבהמות' (ח"כ בצלאל סמוטריץ', מ"ש) הוא היום חבר כנסת. זו הבעיה".

שר האוצר, משה כחלון, הגיע לבית החולים וביקר את הפצועים. "הוא לא באמת חיזק אותי. אמרתי לח"כים שאם הם כבר יוצאים ובאים לכאן - שיעשו עם זה משהו", אמר ירדן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הבעיה היא בשיח שמלבה שנאה". ירדן, שנפצע בדקירה במצעד הגאווה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בבתי החולים בירושלים מאושפזים הבוקר ארבעה מתוך ששת הפצועים מהדקירה במצעד הגאווה אתמול בעיר, מהם שניים במצב קשה. חבריו של אחד הפצועים, בן 25 שנפצע באורח קל ומאושפז בבית החולים הדסה עין כרם, נכחו באירוע וסיפרו הבוקר על שראו. "הוא דקר אותו בכתף והמשיך", שחזרו החברים. "הוא (הפצוע) שכב על הרצפה, החזיק את הכתף וקילל את הדוקר".

החברים תיאור המולה ורעש גדול בעת האירוע, וסיפרו כי במקום היו "תזוזה רבה וצעקות". "מג"בניק רץ אחריו ואנחנו לקחנו את החבר שנדקר וניסינו לעצור את הדם", המשיכו החברים לתאר. "המג"בניק הוריד את החולצה ושם לו תחבושת אישית. החבר הבין מה קרה, הוא פשוט שכב וקילל את הדוקר. כשהוא היה על הרצפה הוא שאל אותנו מה עם בת הזוג שלו".

לקריאה נוספת:
המחדל המשטרתי במצעד הגאווה: במוקד – מפקד מחוז ירושלים
עצרת מחאה אחרי הדקירה במצעד: "המפלצת קמה שוב לפגוע בנו"
6 פצועים מדקירות במצעד הגאווה בי-ם; החשוד - אותו דוקר מ-2005

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ישי שליסל הדוקר במצעד הגאווה, יולי 2015. AP
"דקר אותו בכתף והמשיך". ישי שליסל החשוד בדקירה, אתמול/AP

היום תבקש המשטרה להאריך את מעצרו של החרדי ישי שליסל בן ה-40 החשוד בדקירות. הן בציבור והן גורמים בתוך המשטרה טוענים כי העובדה ששליסל הצליח להגיע למצעד ולדקור שישה בני אדם שבועות אחדים לאחר ששוחרר מהכלא על פשע דומה לפני עשור היא מחדל. "הייתה פה היערכות בינונית", אמרו גורמים בכירים במשטרה. "איך המשטרה לא התייחסה לפרסום של וואלה!NEWS בדבר שחרורו של שליסל?" תהו.

מבדיקה ראשונית עולה כי זמן קצר לאחר שחרורו של שליסל מהכלא קיבלה המשטרה עדכון משירות בתי הסוהר. עם זאת, לקראת מצעד הגאווה איש מהמערך המודיעיני של המשטרה לא הצביע על שליסל כאחד שעלול להיות מפגע פוטנציאלי. גם לאחר הפרסום בוואלה!NEWS, שהפך לשיחה המרכזית בבדיקה, המשטרה לא לקחה את שחרורו של שליסל ברצינות. "הייתה פה התנהלות של בינוניות", אמרו במשטרה. "פשוט לא הביאו בחשבון את שמו של שליסל".

פצועים במצעד הגאווה, ירושלים. יולי 2015. נועם מושקוביץ
שני פצועים עדיין במצב קשה. צוות מד"א מעניק טיפול לפצועים, אתמול/נועם מושקוביץ

אחד המחדלים המרכזיים מבחינת המשטרה היה ששליסל הצליח לעבור את מערך האבטחה והגדרות שהציבו שוטרי המחוז לאורך תוואי המצעד. שליסל הצליח לחמוק באין מפריע בין השוטרים ואיש לא עקב אחר פועלו במסגרת ההיערכות. מאות שוטרים אבטחו את המצעד ואיש לא שם לב להימצאותו של שליסל במקום. "אין ספק שמפקד המחוז, צ'יקו אדרי, בבעיה במקרה הזה", אמרו במשטרה. "המערך המודיעיני של המשטרה לא עבד כמו שצריך וחיפף את הבדיקה". כעת צפויים במשטרה לבחון בין השאר את הסנכרון בין השב"ס לבין המשטרה בדבר האפשרות שעבריינים פוטנציאליים יחזרו לבצע פשעים דומים, בדומה למעקב שנעשה אחר עברייני מין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully