וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי רשויות: אם לא תיפתר הצפיפות בכיתות – נשבית הלימודים

משה שטיינמץ, כתב לענייני חינוך, וואלה! NEWS

3.8.2015 / 13:01

ראשי רשויות וארגוני הורים מחו על הקיצוצים המתוכננים בתקציב ודרשו שיוקצו 600 מיליון שקל לפתרון בעיית הצפיפות. "הקיצוצים – מכת מוות לחינוך בישראל". ראשי רשויות חלשות יותר הבהירו: המאבק משרת העשירים, לא נצטרף לשביתה

צילום: ניב אהרונסון, יותם רונן, עומר מירון; עריכה: גדי וינסטוק

לקראת ההצבעה על תקציב המדינה הדו-שנתי ביום חמישי הקרוב, שבמסגרתו צפוי קיצוץ רוחבי של 3% בתקציביהם של כלל המשרדים, כולל משרד החינוך, כינסו הבוקר (שני) מרכז השלטון המקומי וארגוני ההורים מסיבת עיתונאים ובה איימו לא לפתוח את שנת הלימודים אם לא תיפתר בעיית הצפיפות בכיתות. "זה סיכול ממוקד של מדינת ישראל למערכת החינוך", אמר יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות חיים ביבס במסיבת העיתונאים.

ראשי רשויות מכל רחבי הארץ השתתפו במסיבת העיתונאים ודרשו שיועברו 600 מיליון שקלים לפתרון בעיית הצפיפות הכיתות כתנאי לפתיחת שנת הלימודים. "אם לא יהיו הדברים האלו בתקציב – לא נפתח את שנת הלימודים", הדגיש ביבס. הוא תקף את התקציב המתוכנן, ואמר: "רוצים לייצר שני קיצוצי עומק בחינוך, שהמשמעות שלהם היא מכת מוות לחינוך בישראל. במקום לקבל תכנית שתעלה את המערכת לחוף מבטחים, אנו מקבלים תקציב שמטרתו להטביע את מערכת החינוך".

עוד ידיעות חינוך:
פילוח הזכאות לבגרות: בית ג'אן בפסגה, הערים החרדיות בתחתית
האוצר מתכנן לקצץ רבע מיליארד שקל מתקציב המועצה להשכלה גבוהה
הלמ"ס: רבע מהמורים החדשים עוזבים את המערכת בתוך 5 שנים

מסיבת עיתונאים של ועדי ההורים על הצפיפות בכיתות, אוגוסט 2015. ניב אהרונסון
מסיבת העיתונאים של מרכז השלטון המקומי, היום/ניב אהרונסון

בהתאגדות המנהלים וועד הפעולה של המורים פרסמו הודעה ובה הביעו תמיכה במחאת ההורים והרשויות המקומיות. "לא ניתן ידנו לקיצוץ כה אלים שימנע מהמורים ומהמנהלים לעשות את עבודתם, ולא נמנע מן התלמידים זכויות אלמנטריות ללמידה משמעותית", נמסר בהודעה. "אנו קוראים לשר החינוך לקיים את הבטחותיו ביחס לנושא הצפיפות בכיתות".

מנגד, ראשי רשויות מקומיות חלשות יותר הודיעו כי לא יצטרפו למאבק ולא ישביתו את הלימודים. הם הביעו תמיכה בתקציב, הכולל תכנית לתקצוב דיפרנציאלי במערכת החינוך, שנועד להביא להגדלת תקציבי הרשויות החלשות על חשבון החזקות. "אנחנו ניאבק שיהיו כיתות קטנות, אבל המאבק הזה ישרת את היישובים העשירים, כי ביישובים בפריפריה הכיתות קטנות. הכסף ילך אליהן", אמר מיכאל ביטון, ראש עיריית ירוחם.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
"מחאת הסרדינים" מול משרד החינוך בתל אביב, יוני 2015. יותם רונן
הפגנה נגד הצפיפות בכיתות מול משרד החינוך, ביוני/יותם רונן

אתמול שיגר ביבס מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ובה העלה את דרישות ראשי הרשויות ההורים, ובהן פתרון לבעיית הצפיפות וכן הגדרת "סל תלמיד" שיכלול את כלל השירותים הניתנים לכל תלמיד בתחום החינוך. "ממשלת ישראל התחייבה ערב השביתה בסוף שנת הלימודים האחרונה, אשר שימשה תמרור אזהרה לכולם, למצוא פתרון למצב. העובדה כי בתקציב המדינה לשנים 2015-2016 אין כל התייחסות לנושא ותקציב ייעודי לכך היא זלזול בתלמידי ישראל וההורים", כתב.

"המדיניות של הפרטת השירותים הממשלתיים והעברת האחריות לרשויות המקומיות איננה משקפת את האחריות של ממשלת ישראל כלפי אזרחיה", כתב ביבס עוד לראש הממשלה ואיים: "בהיעדר פתרון לכך, לא נוכל לפתוח את שנת הלימודים הקרובה כסדרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully