וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה ל"מוחמד חזיר": חמאס קורא להפרות סדר מחר בגדה ובבירה

חמאס קרא לפלסטינים להתעמת מחר עם כוחות הביטחון במה שמכונה "יום זעם", במחאה על המתרחש בהר הבית. התנועה האיסלאמית קוראת גם לערביי ישראל לקחת חלק באירועים: "זו סטירה בפניו של כל מוסלמי"

ארגון חמאס קרא לפלסטינים להתעמת מחר (שישי) עם כוחות הביטחון בגדה המערבית ובמזרח ירושלים, במחאה על "הפגיעות" שמבצעת ישראל בהר הבית. בהודעה שהופצה בימים האחרונים ברשתות החברתיות ובכלי תקשורת המזוהים עם חמאס, הודיע הארגון כי עם סיום התפילות במסגדים מחר בצהריים ייערכו ברחבי הגדה אירועי מחאה, שמכונים "יום זעם".

בהודעה שהופצה, שלצידה תמונה של הר הבית עולה באש ואגרוף מונף, נכתב כי הישראלים פוגעים במתחם הר הבית, נוהגים בגזענות בתחומו, עוצרים את שומרי הווקף המוסלמים, תוקפים נשים וקשישים שמגיעים להתפלל ו"מגדפים את שמו של הנביא מוחמד". "צאו והתעמתו עם היהירות של כוחות הכיבוש. כבדו את שמו של הנביא מוחמד, אשר הקיצונים הציוניים מקללים במסגד אל-אקצא", נכתב. "ירושלים ואל-אקצא הם שלנו".

מודעת יום הזעם בגדה 31/7. פייסבוק, צילום מסך
קורא להתעמת עם כוחות הבטחון ברחבי הגדה. הכרזה של חמאס/צילום מסך, פייסבוק

בדבריהם התייחסו לחמאס לתקריות אחרונות שבהן קראו יהודים "מוחמד חזיר" במתחם הר הברית. בסרטון שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS תועדה ביום שישי האחרון צעירה יהודייה, אביה מוריס, מתעמתת עם מתפלות מוסלמיות סמוך להר הבית, וקוראת "מוחמד חזיר". מוריס סיפרה כי לאחר המקרה היא איומים רבים לחייה ועל חיי בתה הקטנה בת השנה.

על רקע הפרסום הרב לו זכה הסרטון, פרצו ביום ראשון, צום תשעה באב, מהומות בהר הבית, במהלכן התבצרו מפגינים ערבים במסגד אל-אקצא והשליכו אבנים, זיקוקים ובקבוקי תבערה, בעת שיהודים רבים שהו במקום לרגל תפילות תשעה באב. שוטרים ולוחמי מג"ב פיזרו את המתפרעים באמצעות רימוני הלם, ובמהלך האירועים נעצרו שלושה פלסטינים וארבעה שוטרים נפצעו באורח קל. באותו היום בערב פורסם סרטון נוסף שבו צילם עצמו צעיר יהודי כאשר הוא צועק "מוחמד חזיר" שוב ושוב ברחבת הר הבית. דובר הזרוע הצבאית של חמאס אבו עוביידה הודיעה בתגובה כי מסגד אל-אקצא הוא קו אדום שפגיעה בו לא תעבור בשתיקה, וכי הפלסטינים בגדה ובירושלים "ילמדו את ישראל לקח" על כך.

התפרעויות בהר הבית. צילום מסך
העימותים פרצו בעת שיהודים רבים שהו במקום לרגל תפילות תשעה באב. שוטרים מתעמתים עם מפגינים מתבצרים בהר הבית, יום ראשון/צילום מסך

בתנועה האיסלאמית קוראים גם לערביי ישראל לצאת מחר באירועי מחאה. סגן יו"ר התנועה, שייח כמאל חטיב אמר אתמול לאתר החדשות הפלסטיני Palinfo כי "יום זעם לתמיכה באל-אקצא הוא המעט שאנו יכולים לעשות. זהו מה שמתרחש במסגד הוא כמו סתירה בפניו של כל מוסלמי".

גם בירדן צפויים להתקיים מחר אירועי "יום זעם" במחאה על האירועים בהר הבית. רשת "אל-ג'זירה" דיווחה כי אנשי דת ירדנים קראו לציבור להשתתף בהפגנות המוניות בעמאן. חבר הפרלמנט הירדני חמיס עטיה אמר כי מעשיה של ישראל מוכיחים כי היא "לא מכבדת את העובדות ההיסטוריות, ולא מכירה באיסלאם".

פלסטיני מפגין  במהלך אירועי יום הנכבה באזור כלא עופר, מאי 2015. רויטרס
"סתירה בפניו של כל מוסלמי". מפגין בגדה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully