וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: צעירה נעצרה לאחר שצעקה "מוחמד חזיר" באזור הר הבית

25.7.2015 / 0:25

צעירה יהודייה מהמאחז אחיה שבבנימין נעצרה בחשד להסתה לאלימות לאחר שבמהלך עימות מילולי בינה ובין נשים ערביות בירושלים היא קראה קריאות בגנות הנביא מוחמד. בית המשפט הורה לשחרר אותה ולהרחיק מאזור הר הבית

צילום מסך

צעירה יהודייה תועדה אתמול (שישי) במהלך עימות עם נשים ערביות באזור מתחם הר הבית שבירושלים, כשהיא צועקת לעברן קריאות נגד הנביא מוחמד, ובהן "מוחמד חזיר". הנשים המוסלמיות מצדן קראו מנגד: "אללה אכבר". בין האישה היהודייה וחברותיה היהודיות שליוו אותה, לבין הנשים המוסלמיות חצצו באותה עת כוחות משטרה.

לאחר מכן המשיכו הנשים המוסלמיות להשמיע קריאות לעבר האישה, וכאשר נחסמו על ידי כוחות המשטרה התלוננה אחת מהן על הדברים שהשמיעה הצעירה היהודייה. בעקבות התלונה, והקללות שתועדו, הגיעו בצהריים כוחות משטרה לביתה של החשודה במאחז אחיה שבבנימין, ועצרו אותה בחשד להסתה לאלימות והפרת הסדר הציבורי. המעצר תועד אף הוא על ידי בעלה של הצעירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצעירה במהלך מעצרה בביתה שבמאחז אחיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארגון "חוננו" יחד עם עו"ד איתמר בן גביר הגישו בקשה דחופה לשופטת בית משפט השלום שבירושלים תמר בר אשר צבן, אשר הוציאה את צו המעצר, כדי לעיין מחדש בהחלטתה. "משטרת ישראל נוהגת בדו-פרצופיות", אמר עו"ד בן גביר, המייצג את האישה. "בימים שבהם מאות ערבים קוראים קריאות הסתה נגד יהודים המשטרה עוצרת דווקא אימא לילדה כמה שעות לפני שבת. אנו נדרוש מבית המשפט לשחררה באופן מידי".

בדיון שהתקיים טען נציג המשטרה כי הצעירה צעקה מוחמד חזיר לעבר מספר ערביות ביציאה מהר הבית, בעוד עו"ד בן גביר טען כי התשובה הייתה מענה להתפרעות הערביות מסביבה. השופטת בר אשר צבן שחררה את הצעירה וכתבה כי "במהלך הדיון הוצג לי הסרטון המלא שבו נראית קבוצת מוסלמיות צועקות על הצעירה, א', 'אללה הוא אכבר', ואמירתה של א' באה כתגובה לצעקות".

לטענת השופטת, "מהסרטון עולה בבירור שהמהומה החלה עוד קודם לבואה למקום". בסיום דבריה כתבה כי יש לשחרר את הצעירה בתנאי שתתייצב לחקירה ותורחק מהעיר העתיקה למספר ימים על מנת לשמור על בטחונה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
איתמר בן גביר מעוצמה לישראל בהפגנה בכפר מוצמוץ, ינואר 2013. שלומי גבאי
"משטרת ישראל נוהגת בדו-פרצופיות". עו"ד איתמר בן גביר/שלומי גבאי

עו"ד בן גביר מסר בתגובה כי: "טוב עשה בית המשפט שקבע דיון דחוף בבקשה מספר שעות לפני שבת. המשטרה ניסתה להטעות את בית המשפט, וזה נחשף לחומר המלא ובעקבות זאת הורה על שחרור מידי של מרשתי. אני מקווה שיעצרו את כל הנשים המוסלמיות הנראות בסרטון כשהן מתפרעות ומשתוללות וכן את מי שמאיים ברצח. אסור למשטרה בהר הבת לתת פרס לטרור ולניכנע לאלימות".

מארגון "חוננו" נמסר כי "מקרה המעצר של אישה בעלת משפחה שעות ספורות לפני כניסת השבת הוא חציית קו אדום מצד יחס המשטרה למתיישבים. האכיפה הבררנית והמפלה כלפי יהודים בהר הבית מרקיעה שחקים ומטרידה ויש לשים לה סוף".

(עדכון ראשון: 17:25)

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully