וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ סודי של הנשיא אובמה: הקומיקאי ג'ון סטיוארט

האתר "פוליטיקו" מפרסם שסטיוארט קפץ לביקורים חשאיים בבית הלבן לפני דיון תקציבי ב-2011 ומיד לאחר פלישת רוסיה לאוקראינה ב-2014. "כשהיו לו טיעונים חזקים, ידענו שהם יישמעו ויקבלו תשובה", אמר יועץ לשעבר של הנשיא

צילום: מתוך התכנית "The Daily Show", עריכה: גדי וינסטוק

האם הקומיקאי המפורסם ג'ון סטיוארט שימש כיועץ חשאי לנשיא ברק אובמה? כך לפחות טוען האתר "פוליטיקו". סטיוארט, שבשבוע הבא יפרוש אחרי 16 שנות הנחייה של תכנית הלילה המצליחה "דיילי שואו", שבה צופים 1.3 מיליון בני אדם ביום, אמנם ידוע בדעותיו הליברליות והקירבה הרעיונית למפלגה הדמוקרטית, אך לראשונה מובאות עדויות למעורבות פוליטית של ממש.

לפי הדיווח מהלילה, באוקטובר 2011, באמצע דיון על התקציב, סטיוארט הגיע לבית הלבן ושתה קפה עם אובמה. סטיוארט תיאר את המפגש הזה למקורביו כ"זימון לשיחה עם המנהל". בפברואר 2014, שוב סטיוארט קפץ מניו יורק לוושינגטון, הפעם הוא ביקר את אובמה לפני נאומו הטלוויזיוני שבו הזהיר את רוסיה שאם תמשיך להילחם באוקראינה, יהיה לכך מחיר רציני. בתכנית של סטיוארט אחרי אותו ביקור, הוא מתח ביקורת סאטירית נוקבת על נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ואף הציג תמונה שלו בלי חולצה והתבדח באמירה "הייל היטלר".

עוד ידיעות מהעולם:
מזל טוב: דובת הפנדה המבוגרת בעולם חגגה יומולדת בהונג קונג
קרי הותקף בשימוע בבית הנבחרים: "איראן תקבל מבול מזומנים"
המחוקק הבריטי שתועד מסניף קוקאין במסיבת מין התפטר מתפקידו

הנשיא ברק אובמה מתראיין אצל ג'ון סטיוארט בתכנית "דיילי שואו" בפעם האחרונה, 22 ביולי 2015. רויטרס
אובמה מתארח בפעם האחרונה בתכנית של סטיוארט, לפני שבוע/רויטרס

אובמה התארח בתכניתו של סטיוארט בשבוע שעבר בפעם השביעית במהלך כהונתו. הנשיא והקומיקאי החליפו עקיצות ידידותיות, וניכר שאובמה נהנה לבקר באולפן התכנית בניו יורק, להשתעשע ולהעביר את מסריו. "אני לא מאמין שאתה עוזב לפניי", התבדח אובמה בפני סטיוארט והוסיף: "אני אוציא צו נשיאותי שיאסור עליך לעזוב את התכנית". מצד שני, סטיוארט ידע גם למתוח ביקורת על הנשיא, במיוחד לפני מערכת הבחירות האחרונה ב-2012, ולפי הדיווחים אובמה לא תמיד ראה זאת בעין יפה.

עד לחשיפתן הלילה, הפגישות הפרטיות בין אובמה וסטיוארט נשמרו בחשאי. בכתבה ב"פוליטיקו" נטען כי שלושה עוזרים לשעבר של אובמה אישרו את הפגישות. השאלות המרכזיות הן מה בדיוק סטיוארט עשה בבית הלבן בזמנים כה רגישים, ומה היא מידת השפעתו. ואולי יש בכך גם רמז מסוים לכיוון הקריירה העתידית של הקומיקאי/יועץ, איש תקשורת מבריק.

יש הטוענים שכוח השכנוע ומידת ההשפעה על הציבור של סטיוארט, בן 52, אף גדולות מאלה של אובמה. יש דוגמאות רבות לדברים שאמר סטיוארט בתכניתו והשפיעו על סדר היום ודעת הציבור בארצות הברית. ייחודו הטלוויזיוני של סטיוארט הוא הצלחתו למשוך צופים צעירים (בגילאי 18-34) שבארצות הברית נחשבים כאלה שקשה להגיע אליהם, במיוחד בסוגיות פוליטיות. ומכאן חשיבותו הפוליטית-תקשורתית הרבה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הנשיא ברק אובמה מתראיין אצל ג'ון סטיוארט בתכנית "דיילי שואו" בפעם האחרונה, 22 ביולי 2015. רויטרס
האם אובמה השתמש בסטיוארט כיועץ?/רויטרס

יועציו של אובמה לשעבר, דייויד אקסלרוד ואוסטן גולסבי, ידעו שדעתו של סטיוארט חשובה וכשהוא התקשר, הם דאגו להעביר את השיחות לנשיא - כך מתואר בכתבה שמלאה בציטוטים ובדוגמאות להשפעתו התקשורתית של סטיוארט על החלטות פוליטיות. "אני אומרת לך שהדמוקרטים מודאגים שסטיוארט עוזב את תכנית 'דיילי שואו'", אמרה הסנאטורית הדמוקרטית קלייר מקאסקיל ממדינת מיזורי והוסיפה: "הוא עשה דבר גדול למעננו בכך שהזכיר לצעירים מדוע המפלגה הרפובליקנית לא מתאימה".

אקסלרוד, מהאנשים הקרובים לאובמה עד לסיום כהונתו הראשונה כנשיא, סיכם: "אני לא יכול לומר שבגלל מצב רוחו של סטיוארט, מדיניות הממשל השתנתה. עם זאת, אני יכול לומר שכשהיו לו טיעונים חזקים, ידענו שהם יישמעו ויקבלו תשובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully