וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה: "הביקורת על דוח לוקר לא הייתה במקומה"

28.7.2015 / 14:50

השופט בדימוס יוסף שפירא התייחס למסקנות הוועדה בעניין צה"ל ואמר: "לוקר וצוותו עשו עבודה מצוינת, צריך לקבל ביקורת באהבה". הוא בירך את נתניהו על הבטחתו לבחון הן את הדוח והן את המלצות צה"ל ולהכריע ביניהם

צילום: לירון מולדובן, עריכה: גדי וינסטוק

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, התייחס היום (שלישי) לדוח ועדת לוקר בראשות אלוף (מיל') יוחנן לוקר, שהמליץ על שינויים דרמטיים בנוגע לפנסיה ולתקציב הביטחון וספג על כך ביקורת. "אני חושב שהביקורת לא הייתה במקומה, בלשון עדינה", אמר שפירא במהלך ביקור במועצה המקומית התעשייתית נאות חובב שבנגב.

"ביקורת יכולה להיות יזומה או כפויה. מבקר פנים זה בעצם ביקורת יזומה על ידי המבוקר. לכן, גם כשיש ביקורת על הביקורת אני מקבל אותה באהבה ושמחה", הסביר שפירא.
עם זאת, הוא ביקש להבהיר כי לדוח לוקר יש להתייחס באופן שונה מלדוח של מבקר המדינה. בדבריו רמז שפירא לביקורת במשרד הביטחון ובצה"ל על הדוח. "מי שמזמין את הביקורת צריך לדעת שעליו לקבל את ההמלצות, ולכן אני לא בא לתבוע את עלבוני אלא את עלבונו של אלוף לוקר וצוותו מהוועדה, שאני חושב שעשו עבודה מצוינת".

שפירא עדכן כי הוא קרא את הדוח ובקיא בפרטים. "מגיע להם ישר כוח", הוסיף. "יפה עשה ראש הממשלה אתמול שאמר שילמד את הדוח ויבדוק אילו המלצות ניתן לקיים. בקרוב מאוד נגיש את דוח תקציב הביטחון שיהיו בו ממשקים גם לדוח לוקר, ושבו אתייחס גם למסקנות הוועדה".

עוד בוואלה!NEWS:
השר אלקין נגד יעלון: "הפינוי בבית אל - טעות חמורה"
3 שנים אחרי: הקצין שלא דיווח על התלונה נגד ניסו שחם פוטר
בשל איום דאעש: "אבטחת נסראללה תוגברה, נע רק במנהרות"

מבקר המדינה יוסף שפירא ואנדריי אוזן ראש מועצת נאות חובב. לירון מולדובן, מערכת וואלה! NEWS
"לצוות לוקר מגיע ישר כוח". יוסף שפירא וראש המועצה המקומית התעשייתית נאות חובב, היום/מערכת וואלה! NEWS, לירון מולדובן

אתמול התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו למסקנות הדוח והבהיר כי אף שמינויו של לוקר מקורו בקבינט המדיני-ביטחוני, הוא ישקול את ההמלצות, אולם לא יאמץ אותן בוודאות. במקביל, הוא יבחן גם את התכנית הרב-שנתית "גדעון", שהכינו בכירים בצה"ל, ויביא את התכנית שיבחר להכרעת הממשלה. "יוחנן עשה עבודה חשובה מאוד במשך שנה שלמה, עם אנשים מצוינים", אמר נתניהו בישיבת סיעת הליכוד. "במקביל, בצה"ל, תחת הרמטכ"ל, עשו פעולה חשובה מאוד והכינו תכנית במתווה רב-שנתי. אני מתכוון ללמוד את דוח לוקר ואת התכנית של הצבא. אראה מה התכנית הטובה ביותר, ואביא אותה להכרעת הממשלה".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
משדר מיוחד על פרסום דו"ח ועדת לוקר. יותם רונן
לוקר מגיד את הדוח לנתניהו/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully