וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל איום דאעש: "אבטחת נסראללה תוגברה, נע רק במנהרות"

בכתב העת "אינטלג'נס אונליין" דווח כי בשל השתתפות חיזבאללה בלחימה בסוריה, הפך מזכ"ל הארגון למטרה הראשית של "המדינה האיסלאמית" ושל ג'בהת א-נוסרה. על כן, הוצב סביבו כוח אבטחה מיוחד שאומן באיראן

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

האבטחה האישית סביב מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה תוגברה לאחרונה בעקבות העלייה באיומים כלפיו מצד ארגוני "המדינה האיסלאמית" (דאעש) וג'בהת א-נוסרה - כך דווח היום (רביעי) בכתב העת הצרפתי לענייני מודיעין "אינטלג'נס אונליין". לפי הדיווח, משמרות המהפכה האיראניים סייעו לשדרג את אמצעי האבטחה של נסראללה, לאחר שזה הפך למטרה הראשית של שני הארגונים הללו בשל השתתפותם של אלפי לוחמי חיזבאללה בלחימה נגדם בסוריה לצד הצבא של בשאר אסד.

לפי כתב העת, נסראללה שוהה כתמיד ברובע הדאחייה שבדרום ביירות, הנמצא בשליטת חיזבאללה, אך לאחרונה הוא החל לנוע אך ורק בתוך רשת של מנהרות תת-קרקעיות. אחד הפתחים של המנהרות נמצא בסמוך לנמל התעופה בביירות, ודרכו נשלח מאיראן המזון שנסראללה אוכל. רשת המנהרות מאובטחת בידי כוח מיוחד של 150 לוחמי חיזבאללה שאומנו באיראן, בפיקודו של האחראי על הביטחון הפנימי בארגון, וופיק ספא. 20 לוחמים מובחרים מאבטחים את נסראללה באופן אישי, ולבונקר שבו הוא שוהה רוב הזמן מורשים להיכנס רק שישה בני אדם, ובהם סגנו של נסראללה, נעים קאסם, המפקד הצבאי של חיזבאללה, מוסטפא בדר א-דין, ויו"ר המועצה המדינית של הארגון, האשם ספר א-דין.

עוד בחדשות על חיזבאללה:
חשש במערכת הביטחון: הכסף האיראני שיופשר יועבר לחמאס וחיזבאללה
אסד על נסיגת צבאו: אנו לא מסוגלים להילחם בכל החזיתות
נסראללה על הסכם הגרעין: ארה"ב תמשיך להיות "השטן הגדול"

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה – ביירות 19 במאי 2015. רויטרס
הפך למטרה מרכזית. חסן נסראללה/רויטרס

מאז תחילת מלחמת האזרחים בסוריה משתתפים לוחמי חיזבאללה, במספרים הולכים וגדלים, בקרבות לצד כוחות משטר אסד נגד ארגוני המורדים. הארגון השיעי נלחם בעיקר במערב סוריה, באזורים הסמוכים לגבול עם לבנון, ולעיתים זולגים הקרבות גם לשטח לבנון. בחצי השנה האחרונה דווח כי חיזבאללה מנהל את המערכה נגד ג'בהת א-נוסרה וארגוני איסלאמיים נוספים בהרי קלמון, המחברים בין דמשק לאזור החוף העלווי, שהוא בסיס כוחו של אסד. בחודש שעבר דווח שגם לוחמי דאעש הצטרפו ללחימה באזור ותקפו מוצבים של חיזבאללה בגבול.

בשבת האחרונה הודה לראשונה נסראללה בנאום שנשא כי לוחמים רבים של חיזבאללה נהרגו בלחימה עם בסוריה, והביע את תנחומיו למשפחותיהם. נסראללה התייחס גם להסכם הגרעין שנחתם בין איראן למעצמות, והבטיח כי לסנקציות החדשות שהטיל הממשל האמריקני על בכירים בחיזבאללה לא תהיה השפעה כלל על הארגון. לדבריו, היו גורמים שניסו לפקפק בברית בין חיזבאללה לאיראן ואמרו כי הארגון הוא כלי בשירות איראן, אך הסכם הגרעין הוכיח שאיראן סירבה "למכור" את חיזבאללה וכי תמיכתה בו תמשיך.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
לוחמי חיזבאללה באזור הרי הקלמון, גבול סוריה-לבנון, 9 במאי 2015. AP
מעורבות הולכת וגוברת. לוחם חיזבאללה בהרי קלמון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully