וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה על הסכם הגרעין: ארה"ב תמשיך להיות "השטן הגדול"

25.7.2015 / 19:26

מזכ"ל הארגון התייחס לראשונה שנחתמה בין איראן למעצמות והבהיר כי הוא צופה שטהראן תמשיך בתמיכתה בארגונו. "ישנם גורמים המנסים להכפיש את הברית בין חיזבאללה לאיראן", אמר

מערכת וואלה!

מזכ"ל חיזבאללה חזן נסראללה התייחס הערב (שבת) להסכם הגרעין שנחתם בין איראן למעצמות וטען כי ארצות הברית תישאר "השטן הגדול" גם אחריו. לדבריו, ששודרו בטקס להוקרת ילדיהם של חללי הארגון, לסנקציות החדשות שהטיל הממשל על בכירים בארגונו לא תהיה השפעה כלל. כמו כן, הודה נסראללה כי לוחמים רבים של חיזבאללה נהרגו בלחימה עם ארגוני המורדים בסוריה.

לטענת נסראללה, "ישנם גורמים המנסים להכפיש את הברית בין חיזבאללה לאיראן". מזכ"ל הארגון השיעי הוסיף כי הוא בטוח שתמיכתה של טהראן תימשך והאשים את מדינות המפרץ בכך שהן פועלות כדי להכשיל את הסכם הגרעין.

"היו שפיקפקו בברית שלנו עם איראן", אמר נסראללה. "אמרו שאיראן משתמשת בחיזבאללה ככלי בשירות תונית הגרעין שלה ושהיא 'תמכור' אותו לאחר חתימת ההסכם. אנחנו תמיד אמרנו שלא כך הדבר. והנה, היום, ג'ון קרי אומר שאיראן סירבה לדון על דבר מלבד על נושא הגרעין. אז מי צדק? הנה, אף אחד לא מכר ואף אחד לא קנה (את חיזבאללה)".

מנהיגי איראן, ובראשם המנהיג העליון עלי חמינאי, הבהירו כבר כי ימשיכו לתמוך בבעלי בריתם במזרח התיכון, בהם חיזבאללה והחות'ים בתימן. במסגרת ההסכם, הסנקציות המשתקות שהוטלו על טהראן יוסרו בתמורה למגבלות על תכנית הגרעין שלה וכמאה מיליארד דולרים, שהוקפאו בשל העיצומים, צפויים לזרום לקופתה.

עוד על הסכם הגרעין
לא רק הגרעין: ההסכם שיכניס את אובמה לספרי ההיסטוריה
קרי: "אם הקונגרס ידחה את הסכם הגרעין, העולם יאשים את ישראל"

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה – ביירות 19 במאי 2015. רויטרס
מזכ"ל חיזבאללה נסראללה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully