וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: שוטרים מכים את המתנחלים בעת הפינוי בבית אל

במהלך העימותים שפרצו בין כוחות הביטחון לבין המתנחלים על רקע פינוי בתי דריינוף, נראה אחד השוטרים משליך בקבוק לעבר מתנחל. במקרה אחר, כמה שוטרים בועטים במפגין ששוכב על הרצפה

צילום: הלל מאיר – סוכנות תצפית, עריכה: גדי וינסטוק

עימותים פרצו הלילה (שלישי) בין תושבי ההתנחלות בית אל לבין מאות שוטרים וחיילים על רקע פינוי בתי דריינוף. במהלך הפינוי, התבצרו המתנחלים במקום וניסו למנוע מהכוחות לפנות את הבתים. בתיעוד הפינוי האלים נראים כמה שוטרים מכים את המתנחלים. באחד המקרים, משליך אחד השוטרים בקבוק לעבר מתנחל. במקרה אחר, נראים כמה שוטרים כשהם בועטים באחד המפגינים ששכב על הקרקע.

עוד בוואלה!NEWS:
מקורבי שקד על הפינוי בבית אל: "יעלון פעל חד-צדדית והפר הסכמים"
ברקע הוויכוח על הסכם הגרעין: קרי יגיע למזה"ת - ולא יבקר בישראל
מתווה הגז לא יעלה מחר להצבעה בממשלה ובכנסת

פינוי בתי דריינוף בבית אל. הלל מאיר, סוכנות תצפית, אתר רשמי
"קוראים לראש הממשלה למנוע את הריסת הבתים". עימותים הלילה בבית אל/אתר רשמי, הלל מאיר, סוכנות תצפית

למקום הגיע בין היתר ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) וקרא לראש הממשלה למנוע את הריסת הבתים. "אם בתי דריינוף יהרסו בבית אל, בתי משפט יהיו בישראל, אבל ממשלה אולי לא'', איים. ראש מועצת בית אל, שי אלון, הוסיף כי הבתים נבנו על פי החוק. "מקומם ומצער שראש הממשלה ושר הביטחון, אדריכלי חנק ההתיישבות, לא אפשרו להתיישבות למצות את ההליכים המשפטיים והפכו לקבלני הביצוע של מדיניות השמאל. אנו קוראים לראש הממשלה למנוע את הריסת הבתים, שנכון להיום הם חוקיים לפי כל דין", אמר. היום תגיש מועצת בית אל עתירה לבג"ץ בכוונה להביא לביטול ההריסה.

בתי דריינוף נבנו על קרקע פלסטינית פרטית שהופקעה מתוקף צו תפיסה ביטחוני. הם נבנו על פי תכנית המתאר של בית אל, אך הבנייה נעשתה על שטח שהוגדר ציבורי. בג"ץ קבע לפני כשמונה חודשים שהבנייה נעשתה ללא היתרים, שהיא אינה חוקית ושעליה להיות מפונה עד סוף יולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully