וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה לקראת עבודות הרכבת הקלה בת"א: "תעברו לתחבורה ציבורית"

ב-13 באוגוסט ייסגר רחוב קרליבך בתל אביב לתנועת כלי רכב פרטיים. גשר מעריב ייהרס בשבועיים שלאחר מכן אך לא הוחלט באיזה אופן. עומסי התנועה יורגשו עד אשדוד בדרום, ונתניה בצפון. דיווח באולפן וואלה!NEWS

עריכה: ניר חן

ביום ראשון הקרוב, 2 באוגוסט, יחלו העבודות להקמת הרכבת הקלה בגוש דן. היום (שני) קיימה המשטרה תדרוך מיוחד במטה מחוז תל אביב, שבו נחשפו הסדרי התנועה החדשים במהלך העבודות. לפי המשטרה, החל מ-13 באוגוסט, עם תחילת העבודות על תחנת קרליבך, ייחסם רחוב קרליבך, אחד מנתיבי התנועה העמוסים בתל אביב, לתנועת כלי רכב פרטיים. הכביש יהיה פתוח רק לתנועת תחבורה ציבורית. שלושה ימים לאחר מכן, ב-16 באוגוסט, ייאכפו הסדרי תנועה חדשים באזור שמשמעם איסור תנועת כלי רכב פרטיים. כשבועיים לאחר מכן צפוי להיהרס גשר מעריב הוותיק, שנמצא במפגש הרחובות קרליבך, בגין ויצחק שדה.

נת"ע, החברה המבצעת את פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן, הציגה אפשרות אחת להריסת הגשר והקבלן הציע אף הוא דרך להריסה, ושתי החלופות ייבחנו - עד שתתקבל החלטה בעניין. "התחבורה הציבורית תקבל את האקסקלוסיביות שמגיעה לה בצומת קרליבך. האוטובוסים ימשיכו לנסוע באותה מתכונת, כפי שהם נוסעים היום בשני הכיוונים. רכבים פרטיים לא יוכלו לנסוע עוד בקרליבך", אמר סגן מפקד מחוז תל אביב, תת-ניצב יורם אוחיון. כעת מחכים בנת"ע לחקיקה החדשה שצפויה לעבור השבוע בכנסת בנוגע להכשרתם של פקחי עירוניים לאכיפת עבירות בנתיבי התחבורה הציבורית.

בתחילת שבוע הבא יופעלו ארבעה חניונים "חנה וסע" - חוף תל ברוך, איצטדיון המושבה בפתח תקווה, גני יהושע ומודיעין. מהחניונים, שעלות חניה בהם תהיה 15 שקלים, ייצאו שאטלים לאזורי התעסוקה ברמת גן, בתל אביב ובני ברק. הנסיעה תהיה בחינם. בנוסף, תהיה תוספת של 220 אוטובוסים על מנת לעמוד בגידול בביקור ויתוגברו הרכבות. "בסך הכל, יהיה מגוון של פתרונות שכל מטרתם להקטין את מספר כלי הרכב הנעים בכבישים", אמר מנכ"ל נת"ע יהודה בר און.

משרד התחבורה הגיע היום להסכמה עקרונית עם משרד הביטחון על הקצאת 700 מקומות חניה בחניון קריית שאול, ועל הפעלת שאטלים מהחניון למרכז תל אביב, לטובת פרויקט הרכבת הקלה. עוד נודע היום כי משרד התחבורה מקדם הקמת חניון חנה וסע נוסף בעיר אזור, שיכלול כמה מאות מקומות חנייה. חניון זה יהיה השישי במספר שייפתח לרשות הציבור במהלך עבודות הרכבת הקלה.

עוד על הרכבת הקלה
מה שאתם צריכים לדעת על הרכבת הקלה
האם פקחים יוכלו לתת בקרוב קנס לנוסעים בנתיב תחבורה ציבורית?
העבודות על הרכבת: "זה הולך להיות כאוס מוחלט"

באיחור אופנתי: מתחילים לעבוד על הרכבת הקלה. צילום מסך
תשתית לנתיבי הרכבת הקלה/צילום מסך

"אנחנו לוקחים את העבודות הללו כמו מבצע, בדיוק כמו ביקור האפיפיור או ביקור נשיא ארצות הברית", אמר אוחיון. הוא הפציר בציבור לעבור לנסוע בתחבורה ציבורית במהלך שנות העבודות בעיר. "תעברו לתחבורה ציבורית. יהיה יותר קל להגיע ולהסתובב בתל אביב בצורה הזאת", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"השפעות משמעותיות על הציבור"

עוד הוסיף אוחיון כי תהיה פגיעה מאוד קשה בעורקי התחבורה המרכזיים בתל אביב, כי צפויים עומסי תנועה וכי יהיה קושי ביצירת דרכים חלופיות. לדבריו, בכל שעה במהלך היום תתקיים הערכת מצב בחמ"ל המיוחד של עבודות הרכבת הקלה, שלפיה יתקבלו החלטות במשך העבודות. אוחיון הודה כי לעבודות יהיו השפעות משמעותיות על הציבור, וכי המשטרה תצטרך לבחון את ההתנהלות גם באירועים מתוכננים כמו מרתון או הפגנות, וגם בעתות חירום.

העבודות ישפיעו גם במעגל הרחוק, ולא רק בגוש דן עצמו. כך, לפי המשטרה, הצפי הוא שהעומסים יורגשו בכביש 4 עד אשדוד, בכביש 1 עד מחלף ענבה, בכביש 2 עד נתניה דרום, בכביש 5 עד מחלף קסם ובכביש 41 עד רמלה. במעגל היותר קרוב, כביש 461 יושפע עד צומת בני עטרות, כביש 471 עד נחשונים, וכביש 20 יושפע עד כביש 431.

מערכת וואלה!, צילום מסך
"באוקטובר 2021 אפשר יהיה לעלות בפתח תקווה ולרדת בבת ים"

בר און התחייב כי הפרויקט יסתיים באוקטובר 2021. "צריכים להיות דברים מאוד חריגים שלא יאפשרו לנו להגיע ליעד הזה. לא סביר שאירועים חריגים כאלה יתרחשו, ולכן באוקטובר 2021 אפשר יהיה לעלות בפתח תקווה ולרדת בבת ים". עוד אמר כי תתוגבר תנועת הרכבות ושיושקע פחות בחניונים. "לא כל אחד חייב להחנות את הרכב שלו בתחנת הרכבת".

בהמשך לחילוקי הדעות שהיו בין המשרד לביטחון הפנים למשרד התחבורה בנוגע לתחילת העבודות וללוח הזמנים, אמר כי השר גלעד ארדן תומך בפרויקט והנחה את המשטרה לפעול תוך צמצום הפגיעה בציבור.

הרכבת הקלה. ניב אהרונסון
הרכבת הקלה/ניב אהרונסון

ב-2 באוגוסט תחל העבודה על תחנת אלנבי שבדרום תל אביב. אחרי שבועיים תתחיל כאמור העבודה על תחנת קרליבך (אזור גשר מעריב), וברבע האחרון של אוגוסט גם על תחנת אבא הלל. המועד לתחילת העבודות על תחנת ביאליק ייקבע בהמשך ולפי הערכת מצב - ובכל מקרה מדובר על תאריך בין סוף אוגוסט לתחילת ספטמבר. לגבי תחנת יהודית שסמוכה לקניון עזריאלי אין עדיין תאריך לפתיחת העבודות. עם זאת, יצוין כי זו תחנה שאינה מלווה בהסדרי תנועה מיוחדים וכי העבודה עליה תהיה במקביל לעבודות על התחנות האחרות.

על מנת להקל את הגישה לתל אביב במהלך העבודות, שיתפרשו על פני שש או שבע שנים, תפעיל חברת "קווים" שני קווים לתחבורה ציבורית מחניון "מצפה מודיעין" לאזורי ביקוש במרכז תל אביב: קו 130 יתחיל לפעול ב-2 לאוגוסט ויעצור בתחנות שונות בהן חברת חשמל, דרך בגין ושדרות רוטשילד. קו 131 יתחיל ב-14 באוגוסט והוא יעצור בתחנות שבהן: דרך השלום, יגאל אלון, היכל נוקיה ועוד.

בנוסף, יופעלו קווי אוטובוס חדשים. קו 20 יתחיל את נסיעתו מרכבת מרכז, דרך תחנת רכבת השלום, היכל נוקיה, רכבת ההגנה, לוינסקי, תחנה מרכזית תל אביב, אלנבי ושדרות רוטשילד. קו 21 ייצא מתחנת רכבת מרכז ויעבור בתחנות: יגאל אלון, דרך השלום, קפלן, הבימה, אבן גבירול, רוטשילד, חברת החשמל, לוינסקי ועד רכבת ההגנה.

אוטובוס תקוע ברחוב החשמונאים בגלל עבודות הרכבת הקלה. אבי כהן
"תעברו לתחבורה ציבורית"/אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully