וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם פקחים יוכלו לתת בקרוב קנס לנוסעים בנתיב תחבורה ציבורית?

26.7.2015 / 7:43

לקראת תחילת העבודות לרכבת הקלה בגוש דן, ובמטרה להקל על תנועת האוטובוסים והמוניות, מקדם שר התחבורה חקיקת בזק שתסמיך פקחים עירוניים לקנוס נהגים שנסעו שלא כחוק בנתיבי תחבורה ציבורית. הקנס עתיד לזנק מ-250 ל-750 שקלים

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: ניר חן

לידיעת הנהגים: לאור תחילת העבודות של הרכבת הקלה בגוש דן, שצפויות להתחיל ב-2 באוגוסט, מקדם שר התחבורה, ישראל כץ, חקיקת בזק בכנסת - שתסמיך פקחים עירוניים לתת דוחות לנהגים שתועדו במצלמות האכיפה המוצבות בנתיבי התחבורה הציבורית, כשהם מבצעים עבירות תנועה.

הצעת החוק, שאושרה על ידי גורמי המקצוע הרלוונטיים, ובכללם גם משטרת ישראל, תידון ביום שני הקרוב בוועדת הכלכלה של הכנסת. ההצעה תוגש במהלך השבוע הבא למליאת הכנסת, לקראת אישורה בקריאה שניה ושלישית. החוק החדש מאפשר לפקחים של הרשויות המקומיות שהוסמכו לכך, לרשום דוחות וקנסות לנהגים - אשר יצולמו במצלמות האכיפה האוטומטיות, כשהם נוסעים בנתיב תחבורה ציבורית בניגוד לחוק.

הצעת החוק שסוכמה עם משטרת ישראל, קובעת כי הקנסות יועברו לקופת הרשות המקומית, שבתחומיה התבצעה העבירה. הקנס על נסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית, בניגוד לחוק, עומד כיום על 250 שקלים, ובכוונת המשרד לעלות בעתיד הקרוב את גובה הקנס ל-750 שקלים.

עוד בנושא
מנכ"ל משרד התחבורה: "מה קרה לארדן? עבודות הרכבת יחלו כסדרן"
בעלי עסקים הגישו בקשה לצו מניעה נגד עבודות הרכבת הקלה
מסתמן: עבודות הרכבת הקלה בגוש דן יצומצמו; "כאוס מוחלט"

עבודות המבוצעות בימים אלה של הרכבת הקלה בתל אביב , יוני 2015. אסף שילה- ישראל סאן,
עבודות תשתית של הרכבת הקלה/אסף שילה- ישראל סאן

כמו כן, בעלי עסקים בתל אביב הגישו בשבוע שעבר צו מניעה נגד נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) ומשרד התחבורה למניעת תחילת העבודות על הרכבת הקלה בעוד כשבועיים. התביעות לצו מניעה קבוע וזמני הוגשו בצהריים לבית המשפט המחוזי בתל אביב, כאשר לדברי התובעים, מטרתו למנוע נזק ודאי שייגרם לבעלי עסקים אשר נמצאים בקרב תחנות הרכבת הקלה בעת בניית התוואי. השופט התורן קבע את הדיון בעניין ליום רביעי בשבוע הבא. "אנחנו לא מחכים לעוד שבע שנים רעות כשיסתיימו העבודות. אנחנו רוצים להקדים תרופה למכה. זה לא הגון, לא הוגן ולא סביר שבעלי העסקים יצטרכו לשלם את הנזק הזה. מדובר בעסקים שחלקם בעלי מוניטין ותק של שנים, שבמחי יד עלולים להימחק", אמר עו"ד שחר הררי, ממגישי התביעה.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully