וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע לתחילת העבודות: מה שאתם צריכים לדעת על הרכבת הקלה

בנת"ע קיוו להתחיל את העבודות על שבע תחנות של הרכבת הקלה בגוש דן, אך בתום פגישה עם המשטרה אתמול ניתן אישור רק ל-4-3 מהן, ובהדרגה. וגם: הסדרי התנועה וקווי התחבורה הציבורית החדשים

צילום: עמוד היוטיוב של חברת נת"ע, ישראל סאן, דוד קורן; עריכה: יאיר דניאל

שבוע לפני תחילת העבודות לבניית הרכבת הקלה בגוש דן, הוחלט אמש (ראשון) כי הבנייה תצא לדרך בחודש אוגוסט רק בשלוש או ארבע תחנות מיועדות. בתום פגישה בין נציגי המשטרה ונציגי נת"ע, החברה המבצעת, והמנכ"ל שלה יהודה בראון, נקבע כי התחנות שבהן יתחילו העבודות החודש יהיו: אלנבי וקרליבך בתל אביב, ואבא הלל ברמת גן. יתכן שגם תחנת ביאליק ברמת גן תצטרף בחודש זה למעגל העבודות. ההחלטה הזאת התקבלה אף שבנת"ע קיוו להתחיל את העבודות בשבעה אתרים: חמישה בתל אביב ושניים ברמת גן.

היום יקיימו המשטרה ונת"ע תדרוך כתבים, שבו יוצגו הסדרי התנועה החדשים בתל אביב והסביבה, חניוני "חנה וסע" וכן נתיבי התחבורה הציבורית ושינויי הקווים. את התדרוך יוביל סגן מפקד מחוז תל אביב, תת-ניצב יורם אוחיון.

עוד בנושא
האם פקחים יוכלו לתת בקרוב קנס לנוסעים בנתיב תחבורה ציבורית?
בעלי עסקים הגישו בקשה לצו מניעה נגד עבודות הרכבת הקלה
מסתמן: עבודות הרכבת הקלה בגוש דן יצומצמו; "כאוס מוחלט"

גורם בנת"ע אמר לוואלה!NEWS כי ב-2 באוגוסט תחל העבודה על תחנת אלנבי, אחרי שבועיים תתחיל העבודה על תחנת קרליבך, וברבע האחרון של אוגוסט גם על תחנת אבא הלל. המועד לתחילת העבודות על תחנת ביאליק ייקבע בהמשך ולפי הערכת מצב - ובכל מקרה מדובר על תאריך בין סוף אוגוסט לתחילת ספטמבר. לגבי תחנת יהודית שסמוכה לקניון עזריאלי אין עדיין תאריך לפתיחת העבודות. עם זאת, יצוין כי זו תחנה שאינה מלווה בהסדרי תנועה מיוחדים וכי העבודה עליה תהיה במקביל לעבודות על התחנות האחרות.

תחנת אלנבי

התחנה תוקם על ציר יהודה הלוי, בין הרחובות אלנבי ובצלאל יפה. עם תחילת העבודות יחולו שינויים בהסדרי התנועה באזור.

רחוב יהודה הלוי ורחוב הרכבת ייחסמו לתנועת כלי רכב בקטע שבין רחוב רמח"ל לרחוב אלנבי. התנועה ממזרח למערב תנותב דרך רחוב לבונטין ורחוב מקווה ישראל. רחוב מקווה ישראל יהפוך לחד-סטרי ממזרח למערב בקטע הרחובות לבונטין-אלנבי. תיחסם הפנייה מרחוב יהודה הלוי לרחובות שד"ל ויבנה, אשר יהפכו לרחובות ללא מוצא. הכניסה לרחובות אלה תתאפשר משדרות רוטשילד בלבד.

בשל צמצום הנתיבים, ייתכן ביטול של מקומות חנייה (כולל אלה שהיו מסומנים בכחול-לבן) ברחובות שבהם מבוצעות העבודות וברחובות הסמוכים להם. הגישה לחניונים המרכזיים בכל מתחמי העבודות תישמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תחנת קרליבך

ממוקמת על דרך בגין–צומת מעריב. אתר העבודה לצורך הקמת התחנה ישתרע לאורך דרך בגין, מצומת רחוב הרכבת בדרום עד צומת רחוב התעשייה בצפון. במסגרת העבודות על תחנה זו יפורק גשר מעריב. התחנה מהווה במידה רבה "עמוד התווך" של העיר תל אביב, מחברת בין המזרח למערב וכן בין הדרום לצפון, לכן העבודות שיחלו בתחנת קרליבך הן אלו שצפויות להביא למירב העומסים והפקקים בעיר.

הקו האדום מתוכנן להתחיל לפעול באופן סדיר באוקטובר 2021, אך תחנת "קרליבך" הינה היחידה שתחל פעילותה רק בשנת 2022. הסיבה לכך היא המורכבות שבבניית התחנה אשר תהיה משולבת לשני קווים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תחנת ביאליק ברמת גן

תחנת ביאליק ממוקמת על ציר ז'בוטינסקי, לצד הרחובות ד"ר כהן, זוהר, התקווה ושדרות הילד, בסמוך לרחוב ביאליק ברמת גן והתחנות הסמוכות אליה הן תחנת אבא הלל ממערב ותחנת בן גוריון ממזרח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תחנת יהודית

ממוקמת על דרך בגין בתל אביב, בין שדרות יהודית ורחוב החשמונאים. אתר העבודה ממוקם בין רחוב החשמונאים לבין שדרות יהודית והתחנות הסמוכות אליה הן קרליבך מדרום ותחנת שאול המלך מצפון (צומת בגין-מוזס). בתוך כך, תפתח כניסה חדשה לרחוב הארבעה לבאים מצפון מדרך בגין.

תחנת אבא הלל ברמת גן

התחנה היא אחת מעשר התחנות התת-קרקעיות לאורך הקו האדום של הרכבת הקלה. היא ממוקמת על ציר ז'בוטינסקי, בצומת רחוב אבא הלל, והתחנות הסמוכות אליה הן תחנת ביאליק ממזרח ותחנת ארלוזורוב ממערב.

מערכת וואלה!, צילום מסך

שינויים בתחבורה הציבורית בעקבות העבודה

כל הקווים הפועלים כיום ברחוב החשמונאים בתל אביב, ימשיכו לפעול גם בשלב הראשון של העבודות. בנוסף, הקווים 9, 39, 89, 189, 289 של דן ו-26/126 של אגד, העוברים היום ברחוב קרליבך, יוסטו לרחוב החשמונאים, כאשר רחוב זה יקבל עדיפות לתחבורה ציבורית. קו 189 יופעל באמצעות מטרוניות. שירות חנה וסע, מגני יהושע, יעבור באזור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מגדלי עזריאלי: כל הקווים הפועלים כיום באזור, ימשיכו לפעול גם בשלב הראשון של העבודות.

מתחם שרונה: כל הקווים הפועלים כיום באזור, ימשיכו לפעול גם בשלב הראשון של העבודות. בנוסף, הקווים 9, 39, 89, 189, 289 של דן ו-26/126 של אגד, העוברים כיום ברחוב קרליבך, יוסטו לרחוב החשמונאים, הסמוך למתחם.

מגדל לוינשטיין: כל הקווים הפועלים כיום באזור, ימשיכו לפעול גם בשלב הראשון של העבודות, למעט קווים 174, 175 ו -570 אשר יוסטו לאזור רוטשילד.

מגדל דיסקונט: כל הקווים הפועלים כיום באזור, ימשיכו לפעול גם בשלב הראשון של העבודות. בנוסף, יופעלו קווי אוטובוסים חדשים:20/21 מתחנות הרכבת ההגנה והשלום. קו 20 מתחיל את נסיעתו מרכבת מרכז ועובר בתחנות רכבת השלום, היכל נוקיה, רכבת ההגנה, לוינסקי תחנה מרכזית תל אביב, אלנבי, שדרות רוטשילד/אחד העם. קו 21 יוצא תחנת רכבת מרכז ועובר בתחנת: יגאל אלון, דרך השלום, קפלן, הבימה, אבן גבירול, רוטשילד, חברת החשמל, לוינסקי, רכבת ההגנה.

תגבור תדירות רכבת ישראל: קו הוד השרון-ראשון לציון יזכה לתוספת של רכבת לשעה בשעות השיא לכל כיוון ו-1,500 נוסעים לשעה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רמת גן

מגדל אטריום: כל הקווים הפועלים כיום באזור, ימשיכו לפעול גם בשלב הראשון של העבודות. מתוכננת עצירה נוספת של הקווים הפועלים לכיוון צפון ו/או מזרח, בסמוך לגשר הולכי הרגל הקיים כיום. שאטל קריית אריה, היוצא מחניון אצטדיון המושבה בפתח תקוה, מתוכנן לעצור גם כן בתחנות מתחם הבורסה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פתח תקווה

מגדל הפלטיניום: כל הקווים הפועלים כיום באזור, ימשיכו לפעול גם בשלב הראשון של העבודות.

בנוסף, כחלק ממענה נוסף לשירות, חברת "קווים" תפעיל שני קווים לתחבורה ציבורית מחניון "מצפה מודיעין" לאזורי ביקוש במרכז תל אביב: קו 130 יתחיל לפעול ב-2 לאוגוסט ויעצור בתחנות שבהן: חברת חשמל, דרך בגין ושדרות רוטשילד. קו 131 יתחיל ב-14 באוגוסט והוא יעצור בתחנות שבהן: דרך השלום, יגאל אלון, היכל נוקיה ועוד.

מסלולי מוניות השירות שעבדו עד ה-14 לאוגוסט, יוסטו לרחוב המסגר: קו 47 תל אביב – אום אל פאחם, קו 826 תל אביב– נצרת, קו 836 תל אביב – טבריה, קו 51 תל אביב – פתח תקווה וקו 601 תל אביב – נתניה.

(עדכון ראשון: 23:45)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully