וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לחוק: עשרות פעילי ימין התפללו באדמות חומש לרגל ט' באב

27.7.2015 / 0:29

למרות האיסור על כניסת ישראלים לאזור, הגיעו עשרות לשטח היישוב שפונה בתכנית ההתנתקות ומוגדר כיום שטח פלסטיני פרטי. הם נשאו קינות על חורבן הבית והבטיחו לחזור: "חומש היה ויישאר יישוב יהודי"

צילום: "חומש תחילה", עריכה: קשת סידי

עשרות פעילי מטה "חומש תחילה" עלו במוצאי שבת, לאחר תחילת צום ט' באב, לאדמות ההתנחלות חומש בצפון השומרון, שפונו כחלק מתכנית ההתנתקות לפני עשור. הפעילים קיימו תפילה גם אתמול (ראשון) במקום, על אף שהדבר אסור על פי חוק. באירוע נכחו גם מפוני היישוב שא-נור הסמוך ותלמידי ישיבת חומש המתחדשת, הלומדים במקום.

לפי חוק ההתנתקות, לאזרחי ישראל אסורה הכניסה לשטח היישוב חומש וכן לאדמות היישוב הסמוך שא-נור. כמו כן, אדמות חומש נחשבות כיום לשטח בבעלות פלסטינית, ועל כן ההגעה אליהן אסורה גם מדין איסור כניסה לשטח פרטי. בשל כך, רשאי הצבא לאשר כניסות להתנחלות שא-נור בלבד, ואינו יכול לאשר קיום אירועים בחומש. למרות זאת, העליות לשני היישובים נמשכות מעת לעת, ובחומש לומדים כמה תלמידי ישיבה מזה כמה שנים.

עוד בוואלה!NEWS:
"מוחמד חזיר" הופך לתופעה: עוד תיעוד של פרובוקציה בהר הבית
"מפחד שהטיפולים יהרגו אותי": הנער חולה הסרטן מבקש תמיכה
לקראת ההצבעה במליאה: 150 מפגינים בתל אביב נגד מתווה הגז

מפוני ההתנחלויות חומש ושא-נור ופעילי "חומש תחילה" בתפילות ט' באב ביישוב חומש, 26 ביולי 2015.. חומש תחילה, צילום מסך
הפעילים בחומש, בשבת/צילום מסך, חומש תחילה

לאורך השנים, צה"ל אפשר את קיום האירועים במקום ואף אבטח אותם. העלייה ההמונית האחרונה לאזור התקיימה בשבוע שעבר לאדמות שא-נור. בעלייה השתתפו שרים, חברי כנסת ורבנים. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שהשתתף באירוע הביע את תמיכתו בשיבה לשני היישובים, ואמר: "אני מאמין שרצונם של רבים לתקן את הטעות, ביניהם חברי כנסת ושרים, והרצון של המשפחות לחזור להתיישבות ביישובים האלה – ייפגשו". אדלשטיין הוסיף: "כאשר ישובו לכאן המשפחות ויגורו במקום דרך קבע, זו תהיה שמחה לכל עם ישראל".

ארגון זכויות האדם "יש דין" הגיש עתירה לבג"ץ כנגד כוחות הביטחון בגין אישור הכניסות לשני היישובים. לדברי הארגון, ללא קשר לאיסור חוק ההתנתקות, אסורה הכניסה למקום מפני שמדובר באדמות פלסטיניות פרטיות. הארגון טוען כי כמה שנים לאחר פינוי חומש, הוסרו צווים ביטחוניים שהוטלו על השטח והאדמות הוחזרו לבעליהן. במטה "חומש תחילה" דחו את הטענות: "חומש היה יישוב יהודי ויישאר יישוב יהודי".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
פעילי הימין צובעים מחדש את מגדל המים בחומש. חומש תחילה,
מגדל המים בחומש שנצבע ב-2013 על ידי פעילי "חומש תחילה"/חומש תחילה

במטה "חומש תחילה", המפעיל את הישיבה ופועל לחידוש ההתיישבות היהודית במקום, הסבירו את הבחירה לשאת תפילות דווקא במיקום זה. פעילי המטה אמרו כי "היום, כשברור לכולם שחורבן היישובים היה לריק, הגיע הזמן לחזור. בעזרת השם בקרוב נשוב ליישובים ונראה אותם בפריחתם מחדש".

אחד מתלמידי הישיבה הביע את התרגשותו מקיום קינות ט' באב דווקא במקום זה. התלמיד אמר: "לאורך כל השנה הלימוד במקום המיוחד הזה מרגש ומחזק, אך קיום תפילות ט' באב וקריאת הקינות דווקא כאן, תוך ציפייה לבניין בית ה' ולחזרה ליישובי צפון השומרון, מרגשת במיוחד".

(עדכון ראשון: 22:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully