וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מוחמד חזיר" הופך לתופעה: עוד תיעוד של פרובוקציה בהר הבית

בסרטון שצילם אתמול פעיל ימין לאחר שנרגעו המהומות, הוא נשמע מנסה להתסיס את הפלסטינים במקום. אביה מוריס, שסרטון שלה מקללת את הנביא מוחמד פורסם לראשונה בוואלה!NEWS, טוענת: מאיימים על חיי ועל חיי בתי. גורם בימין: "זו תגובה להסתה לרצח יהודים"

עריכה: קשת סידי

אחרי המהומות שפרצו אתמול (ראשון) בהר הבית במהלך תפילות לציון תשעה באב, צילם צעיר יהודי סרטון שבו הוא נשמע צועק ברקע "מוחמד חזיר" שוב ושוב. הסרטון צולם לאחר שהמהומות במקום שככו, אולי בניסיון ללבות שוב את האש. הצעיר לא נעצר. פעולותיו של הצעיר אולי מחקות את אלו שתועדו ביום שישי האחרון, אז נעצרה אביה מוריס, צעירה יהודייה בחשד להסתה לאלימות לאחר שתועדה צועקת את אותן הקריאות בדיוק.

במסגרת המהומות שפרצו אתמול, צעירים, חלקם רעולי פנים, התבצרו במסגד אל-אקצא במתחם הר הבית והשליכו אבנים, זיקוקים ובקבוקי תבערה בעת שמתפללים יהודים שהו במקום לרגל תפילות תשעה באב. כוח לוחמי משטרה ומג"ב פיזר את המתפרעים באמצעות רימוני הלם. ברחוב השלשלת, לפני הכניסה להר הבית, התגודדו עשרות פלסטינים שכניסתם נמנעה על ידי המשטרה וקראו "אללה אכבר" וכן "ברוח ובדם נפדה את אל אקצא". במהלך האירועים נעצרו שלושה פלסטינים וארבעה שוטרים נפצעו באורח קל.

עוד ידיעות בנושא
בכיר חרדי בירך על שליטת הווקף בהר הבית: "חסד שבתוך החורבן"
"נדאג להסדיר עליית חברי כנסת להר הבית"
כתב בפייסבוק "אעלה להר הבית ואבעיר המזרח התיכון" – ונעצר

למהומות אתמול בהר הבית קדמו העימותים שתועדו במקום ביום שישי האחרון. נשים יהודיות קראו קריאות לעבר נשים ערביות, בעוד כוחות משטרה חצצו ביניהן. במהלך העימות, תועדה כאמור מוריס צועקת: "מוחמד חזיר", בעוד הנשים המוסלמיות ענו לה: "אללה אכבר".

בזמן תפילות תשעה באב: רעולי פנים התעמתו עם כוחות הביטחון בהר הבית.
"הצד היהודי חוטף וחוטף וחוטף, וצריך להבין שיש אנשים שמתקשים להבליג". מהומות בהר הבית, אתמול

"לאורך כל העלייה נצמדו אלינו עשרות ערביות וקראו לעברנו 'אללה אכבר' ו'אטבח אל יהוד', כשהן מסמנות בידיהן את הסימן של ארגון דאעש", סיפרה מוריס, "לאורך כל הדרך הן השפילו אותנו והסיתו לרצח נגדנו, ולמרות שביקשנו מהשוטרים להשתיק אותן או להרחיק אותן, לא נעשה דבר. גם כשיצאנו ממתחם הר הבית הן המשיכו לצעוק והרגשתי שזו בושה לשתוק ולהמשיך לספוג את מה שקורה פה", אמרה מוריס והוסיפה שהיא לא רואה בתגובתה דבר חריג או חמור. "ביחס לחילול השם הנוראי שיש בהר הבית הגבתי בצורה מזערית, לעומת איך שהמדינה והמשטרה הייתה צריכה להגיב לאור המראות הללו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"האמירות של היהודים כלפי הערבים בימים אחרונים הם תגובה למאות פעילים ופעילות שמקללים את העם היהודי, פוגעים בקודשי ישראל ומסיתים לרצח יהודים", אמר גורם בימין. "הצד היהודי חוטף וחוטף וחוטף, וצריך להבין שיש אנשים שמתקשים לשתוק ולהבליג".

עו"ד איתמר בן גביר, שייצג את מוריס, טען כי "התחושה היא שמשטרת ירושלים מפחדת מהמתסיסים הערבים ומחפשת נראות כדי לעצור יהודים". לדבריו, "לא יכול להיות שמתוך מאות מקרים של הסתה בתוך הר הבית אין עצור אחד עד תום ההליכים וכאשר המשטרה כבר עוצרת מישהו מטעם הימין, הפרקליטות דואגת לשחררו באופן אוטומטי. אני שואל את עצמי איפה מפכ"ל המשטרה, איפה מפקד מחוז ירושלים והשר לביטחון פנים? מדוע ההתנהלות של המשטרה מפלה בין יהודים וערבים? התשובה היא שלצערי המשטרה מפחדת מערבים ועם כל הכבוד לתמונות שמוציא דובר המשטרה, הרי ברוב שעות היום הר הבית בשליטה מוחלטת של דאעש".

אביה מוריס, צעקה 'מוחמד חזיר' באזור הר הבית. פייסבוק, צילום מסך
"מה שאהבתי אצל הרב כהנא זה שהוא הולך בלי התנצלויות ופשרות". אביה מוריס/צילום מסך, פייסבוק

מוריס בת ה-20 נולדה וגדלה בבית דתי לאומי בגבעת שמואל. בצעירותה היא למדה באולפנת צפירה, מוסד חינוכי לבנות שלא מזוהה עם הימין הקיצוני, והייתה חניכה בתנועת בני עקיבא. לדבריה, מאז המקרה היא מקבלת לא מעט איומים על חייה ועל חיי בתה הקטנה בת השנה. ביום שישי האחרון היא נעצרה וזמן קצר לפני שבת הצליח עו"ד בן גביר לשחררה לביתה. בפועל היא מורחקת שבוע מהעיר העתיקה והיום היא אמורה להגיע לחקירה נוספת במשטרה. פעילותה של מוריס בנושא הר הבית החלה רק לפני כמה שנים, עד אז היא לא הייתה פעילה בנושא הר הבית או הגבעות והמאחזים בגדה. בני משפחתה לא היו פעילים בנושאים אלו.

מוריס מספרת כי בגיל 15 החלו להעסיק אותה שאלות רבות שבסופו של דבר הובילו אותה לאחוז במשנתו של הרב מאיר כהנא. "ראיתי לא פעם גרפיטי בכל מיני מקומות 'כהנא צדק' וזה התחיל לסקרן אותי. התחלתי לברר מה הוא אמר ומה משנתו". היא המשיכה לעסוק בנושא במשך תקופה וגם שאלה בביתה ובסביבתה על הנושאים הללו, אך לא מצאה תשובה, כמו שהיא מתארת. "שאלתי שאלות וניסיתי להבין אבל התברר לי שחלקים בציונות הדתית לא הולכים עם הדברים על פי התורה ומנסים להתייפייף. מה שאהבתי אצל הרב כהנא היה שהוא אומר את הדברים כמו שהתורה מצווה ולא מנסה ליפות את הדברים ולא מנסה 'להתנחמד'".

"מה שתפס אותי אצל הרב כהנא היה שהוא הולך בלי התנצלויות ופשרות לפי מה שכתוב בתורה וזה הכי אפקטיבי, כל השאר פוחדים להגיד את זה", טענה מוריס. "האחרים מנסים להפוך את התורה למשהו נחמד עבור החילונים והשמאלנים והוא לא פחד לומר שהערבים לא מקומם בארץ ישראל. גם בנושא של הר הבית יש הרבה גמגומים אבל מה שהתורה אומרת זה להקים בית מקדש, שיש גבולות מאוד ברורים לגבי איפה מותר להם להיות ומה התורה דורשת בנושא ולא צריך להתייפייף בזה ולומר את האמת".

המעצר ביום שישי האחרון לא היה הראשון עבור מוריס

מאחר שמוריס לא מצאה תשובה לגבי משנתו של כהנא בקרב מכריה, היא הגיעה לשיעורים של בנצי גופשטיין, יו"ר ארגון להב"ה והן של חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי כדי להעמיק את ידיעותיה בתורתו של כהנא. זו היתה הנקודה שבה החליטה להצטרף לפעילויות בנושא. "דווקא מתוך מי שבאה מהציונות הדתית ראיתי שמחנכים לבית המקדש ומחכים לבנייתו, אבל יש אפס מעשים", סיפרה. "אין עשייה, אין עליה להר הבית, אין דרישה להפסיק את חילול השם במקום הקדוש לנו ביותר וזה היה נראה לי מגומגם מידי. התחלתי ללכת לשיעורים וגם לפעילויות כמו עצרות, הפגנות ופעילויות נוספות. בעיקר הלכתי לפעילויות של מיכאל בן ארי בנושא עונש מוות למחבלים, המאבק על הר הבית ופעילויות אחרות".

המעצר ביום שישי האחרון לא היה הראשון עבור מוריס. בעבר היא נעצרה כמה פעמים. במקרה אחד, כאשר ירקה על חבר הכנסת אחמד טיבי בכנס בחירות 2012 באוניברסיטת בר אילן. פעם נוספת היא נעצרה בחשד להשחתה במנזר בעמק המצלבה, מעצר שלדבריה היא לשווא ובכוונתה לתבוע על כך את המשטרה. בנוסף, היא חוותה עיכובים על ידי המשטרה במהלך פעילויות בגבעות ובנושא הר הבית.

במהלך הפעילות בגבעות הכירה אביה את רפאל, בעלה, והשניים התחתנו. לפני כשנתיים נולדה להם בת. השניים גרים במאחז הבלתי חוקי אחיה, לדבריהם במטרה להקדיש יותר זמן לזוגיות. זאת משום שלדבריהם "במאחזים הקטנים חרב הפינוי מאיימת עליהם לעיתים תכופות". לאחרונה הם תכננו לעבור לגור במאחז סמוך, גאולת ציון, ואף הספיקו להשלים את בניית ביתם במקום, אך זמן קצר לפני הכניסה הבית נהרס מאחר שנבנה בניגוד לחוק.

אביה מוריס, צעקה 'מוחמד חזיר' באזור הר הבית. פייסבוק, צילום מסך
"מטרת העל היא הקמת בית המקדש במקום המסגד שאסור לו להיות שם". אביה מוריס/צילום מסך, פייסבוק

כמי שמאמינה, יחד עם בעלה, שניתן וצריך לשלב בין חיי משפחה לבין פעילות אידאולוגית, השניים הקימו לאחרונה תנועה חדשה "חוזרים להר" שפועלת בנושא החזרה להר הבית מול בני נוער. השניים מקיימים הרצאות וחוגי בית במוסדות חינוך ובתנועות נוער, שם הם מדגישים את העקרונות שבהם הם מאמינים. כמו כן, הם מארגנים צעדות, הפגנות וסיבוב שערים סביב העיר העתיקה. "מטרת העל היא הקמת בית המקדש במקום המסגד שאסור לו להיות שם", הסבירה מוריס, "תוך כדי ניסיון להשיג מטרות קטנות יותר כמו שינוי הסטטוס קוו בהר הבית, כניסת יהודים משערים נוספים, תפילת יהודים על ההר ומטרות נוספות". בשבוע שעבר הקימה מוריס עם בני נוער מאהל מחאה במשך שלושה ימים בגן הסוס בדרישה למימוש השלטון היהודי על הר הבית, כהגדרתה. כמו כן הם מתכננים בקרוב מחנה קיץ במאחז הבלתי חוקי גאולת ציון, מחנה של שלושה ימים, שעיקר עיסוקו בהתיישבות ובהר הבית.

גם דף הפייסבוק של מוריס מלא בסטטוסים בנושאים אלו. בין היתר, ניתן לראות תמונה של ליצן עושה פעילות בהר הבית ומוריס כתבה: "כל אחד צריך לשאול את עצמו מה הוא עשה כדי שהביזיון הזה יפסק. בזמן שנחנו מתאבלים ומחכים שמשהו ייפול מהשמים, הר בית ה' מחולל ומבוזה". ביוני האחרון נדקר חייל צה"ל בראשו על ידי פלסטיני ונפצע. החייל הצליח למרות פציעתו להשתלט על הפלסטיני ולגרום למעצרו. מוריס שיתפה את התמונה שבה רואים את החייל פצוע שוכב ואוחז בדוקר וכתבה מעליה בסטטוס. "וזה המוסר המעוות, שבגללו יהודים ממשיכים להירצח פה". לקראת יום העצמאות האחרון שיתפה מוריס סטטוס הקורא לכולם לבוא לצעוד ליד הר הבית וכתבה: "כולם מגיעים מחר לדרוש עצמאות בהר הבית. כי עצמאותנו על הארץ לא שלמה כל עוד הר ה' מופקר לזרים".

חקירתה של מוריס נמשכת ולא ברור אם יוגש נגדה כתב אישום. בכל מקרה, מוריס מבחינתה מתכוונת להמשיך בפעילות.

(עדכון ראשון: 20:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully