וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב בפייסבוק "אעלה להר הבית ואבעיר המזרח התיכון" – ונעצר

6.5.2015 / 12:03

פעיל הר הבית בן 18 נעצר בחשד להתנהגות שעלולה להפר את שלום הציבור לאחר שפרסם בפייסבוק את הפוסט המתריס. בחקירתו טען כי רצה לשים ללעג את ההפחדות בנוגע לעליית יהודים למקום

הפוסט שבעקבותיו נעצר צעיר בן 18 בחשד להתנהגות שעלולה להפר את שלום הציבור. פייסבוק, צילום מסך
הפוסט שבעקבותיו נעצר צעיר בן 18 בחשד להתנהגות שעלולה להפר את שלום הציבור/צילום מסך, פייסבוק

פעיל בן 18 למען עליית יהודים להר הבית נעצר אמש (שלישי) בחשד להתנהגות שעלולה להפר את שלום הציבור, לאחר שפרסם בפייסבוק פוסט שבו כתב כי "יבעיר את המזרח התיכון בלהבות". הצעיר, שנעצר על ידי חוקרי יחידת הפשיעה הלאומנית ביחידה המרכזית (ימ"ר) ירושלים ולומד באחת הישיבות השייכות לזרם הממלכתי בציונות הדתית, טען כי רצה לשים ללעג את ההפחדות בנוגע לעליית יהודים להר הבית. "השבוע אם ירצה ה' בל"ג בעומר אדליק מדורה בדרכי שלי", כתב הצעיר. "אעלה להר הבית ואבעיר את המזרח התיכון בלהבות".

עורך הדין רחביה פילץ מארגון "חוננו" הגיע במהלך הלילה לתחנת המשטרה וסייע לצעיר. עם סיום החקירה, ביקשו חוקרי המשטרה לשחרר אותו למעצר בית, אך הוא סירב בטענה שלא עבר כל עבירה. החוקרים יחליטו היום אם להביאו לבית המשפט ולבקש את הארכת מעצרו.

מארגון חוננו נמסר בתגובה: "מדהים לראות כיצד אותה משטרה, המגלה אזלת יד איומה אל מול התקפות הטרור הערבי וההתפרעויות בהר הבית, מקצה כוחות גדולים ופושטת ללא צו על ישיבה ועוצרת צעיר בשל פוסט בפייסבוק. גם אם לטענת המשטרה יש לחקור את תוכן אמירתו של אותו צעיר, יתכבדו חוקרי המשטרה להזמינו לחקירה".

לדבריו, "מעצר הראווה מעיד על איבוד רסן. יש לציין כי התנהלות המשטרה בפשיטות חוזרות ונשנות על ישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר לא זכתה לביקורת ציבורית, ולצערנו דפוס הפעולה עבר גם לישיבות ממלכתיות בירושלים".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully