וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל הטרור בטורקיה: מטוסים תקפו בעיראק; נאט"ו תכנס דיון חירום

מטוסי F-16 של חיל האוויר הטורקי תקפו שוב מטרות השייכות למליציה הכורדית בצפון עיראק, ושגרירי נאט"ו יתכנסו לדיון חירום בשל גל הטרור הפוקד את המדינה. שוטר טורקי נורה למוות בעימותים עם מפגינים באיסטנבול

עריכה: יאיר דניאל

שגרירי 28 המדינות החברות בברית הצפון-אטלנטית (נאט"ו) ייפגשו מחר לאור בקשתה של טורקיה, חברה בברית, לכנס דיון חירום בשל גל הטרור של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) והמחתרת הכורדית (ה-PKK) הפוקד את המדינה. זאת, לאחר שבימים האחרונים החלה טורקיה לתקוף יעדים של דאעש בסוריה, ויעדים של ה-PKK בצפון עיראק, כמו גם גל מעצרים של פעילים החשודים בהשתייכות לשני הארגונים. אמש (ראשון) מסר גורם ביטחוני טורקי כי מטוסי F-16 של חיל האוויר הטורקי תקפו שוב מטרות של המליציה הכורדית באזור צפון עיראק.

בתוך כך, שוטר טורקי נהרג אמש בעימותים עם מפגינים באיסטנבול. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הרשמית של טורקיה, השוטר נורה בחזה מאש שנורתה לעברו מאחד הבניינים, בזמן שניסה לבצע מעצר. הוא פונה לבית חולים אך שם מת מפצעיו.

עוד כתבות בנושא:
המתיחות בין טורקיה לכורדים בשיאה: שני חיילים נהרגו בפיגוע
טורקיה הפציצה יעדים כורדיים בעיראק: "הפסקת האש קרסה"
פעמיים ביממה: טורקיה שוב תקפה אווירית יעדי דאעש בסוריה

כמאל קיליצ'דרולו, ראש מפלגת העם הרפובליקנית (CHP) בטורקיה. רויטרס
הודיע כי יצטרף לקואליציה. כמאל קיליצ'דרולו, ראש מפלגת ה-CHP/רויטרס

במקביל, כמאל קיליצ'דרולו, ראש מפלגת האופוזיציה הגדולה במדינה, מפלגת העם הרפובליקנית (CHP), אמר בריאיון לעיתון הטורקי הורייאט כי על רקע מתקפות הטרור האחרונות, הוא מוכן להיכנס לתוך הקואליציה עם מפלגת הצדק והפיתוח (AKP), ולסיים את הקיפאון במגעים להרכבת הממשלה הנמשך מאז הבחירות ב-7 ביוני. מפלגת השלטון, המזוהה עם הנשיא רג'פ טייפ ארדואן, כשלה מלהשיג רוב במושבים בפרלמנט ועל כן היא נאלצת לראשונה מאז 2002 לשאת ולתת עם מפלגות אחרות כדי ליצור קואליציה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
עימותים בין מפגינים לשוטרים באיסטנבול 26 יולי 2015. AP
איסטנבול, אמש/AP

"למרות המחיר הכבד, אנו ניקח את האחריות הזו למען טובתה של המדינה", אמר קיליצ'דרולו. "אנו פועלים לטובת האינטרס הטורקי, יותר משאנו פועלים לטובת המפלגה. אנו יודעים שכל עיכוב בהרכבת הממשלה מעלה את המחיר שטורקיה תשלם".

מפלגת השלטון ניהלה לאחרונה מגעים עם המפלגה הפרו-כורדית (HDP) אשר עברה לראשונה את אחוז החסימה והביעה רצון להיכנס לקואליציה. אלא שאחרי האירועים האחרונים, המגעים התקררו והטון החריף.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בוועידת גוש האירו, בריסל, יולי 2015. רויטרס
"אין לוותר על תהליך השלום עם הכורדים". מרקל/רויטרס

בתוך כך, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל שוחחה אתמול בטלפון עם ראש הממשלה הטורקי אחמט דאווטאולו ואמרה לו כי גרמניה תתמוך באנקרה בתקיפותיה נגד גורמים קיצוניים במדינה. דובר ממשלת גרמניה אמר כי מרקל הביעה סולידריות עם העם הטורקי, אך הדגיש כי "היא חזרה על הקריאה לשים דגש על עקרון הפרופורציונאליות". לפי ההודעה, דאווטאולו עדכן את מרקל על המהלכים שעתידה לבצע טורקיה ב"מאבקה נגד הטרור". בשיחה בין השניים התייחסה מרקל לתהליך השלום בין המחתרת הכורדית לממשלה, אשר ה-PKK הודיע אתמול על ביטולו, ואמרה כי "אין לוותר על התהליך ועליו להימשך על אף הקשיים".

גם פדריקה מוגריני, שרת החוץ של האיחוד האירופי, הביעה תמיכה בצעדים של טורקיה נגד דאעש וה-PKK, אך הדגישה כי על הממשל והכורדים להמשיך בתהליך השלום. את הדברים אמרה מוגריני בשיחת טלפון עם שר החוץ של טורקיה, מבלוט צ'בושואלו, שבה אף הביעה סולידריות עם קורבנות המתקפה הקטלנית שערך דאעש בעיר סורוץ' שבסמוך לגבול עם סוריה, שם נהרגו 32 בני אדם.

זירת הפיגוע בעיירה סורוץ', טורקיה, 20 ביולי 2015. רויטרס
זירת הפיגוע של דאעש בעיירה סורוץ', בשבוע שעבר/רויטרס

בתוך כך, גם אתמול ערכה המחתרת הכורדית מתקפה נגד כוחות הממשל הטורקי, והרגה שני חיילים בפיגוע מכונית תופת בסמוך לכלי רכב של כוחות הביטחון במחוז דיארבקיר שבדרום-מזרח המדינה. כמו כן, אתמול ירו שני חמושים לעבר שוטרים באיסטנבול, ושלושה שוטרים ואזרח אחד נפצעו. כמו כן, בחמישי האחרון נורה קצין משטרה למוות ושוטר נוסף נפצע מירי במרכז העיר דיארבקיר, ויום לפני כן הרג חמוש מהארגון שני השוטרים בעיר צ'יילנפינאר שבאותו המחוז.

(עדכון ראשון: 23:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully