וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעמיים ביממה: טורקיה שוב תקפה אווירית יעדי דאעש בסוריה

25.7.2015 / 8:14

כלי טיס טורקיים חדרו בפעם הראשונה למרחב האווירי של סוריה ותקפו עמדות של הארגון. במקביל, הופצצו גם עמדות של המחתרת הכורדית בצפון עיראק ותהליך השלום בין הצדדים נמצא בסכנה

עריכה: שניר דבוש

המבצע מתרחב: חיל האוויר של טורקיה תקף הלילה (שבת) בפעם השנייה ביממה מטרות של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בצפון סוריה, כשלראשונה חדרו מטוסי הקרב למרחב האווירי של סוריה. זאת אחרי שאתמול בשעות הבוקר אירע גל התקיפות הראשון של טורקיה נגד הארגון הקיצוני, שתקף השבוע עמדה של הצבא בגבול שתי המדינות.

במקביל, תקפו כלי טיס ויחידות ארטילריה טורקיים מחנות אימונים של המחתרת הכורדית (PKK) בצפון עיראק, במה שמהווה סכנה גדולה להמשך תהליך השלום השברירי בין הצדדים, שהחל ב-2012. ממשרד ראש הממשלה נמסר כי "התקיפות האוויריות פגעו במטרות של ה-PKK בכמה מוקדים, ובהן נפגעו מחסנים, 'עמדות לוגיסטיות', אזורי מגורים ומבנים נוספים".

עוד בנושא:
המחתרת הכורדית בטורקיה הרגה שני שוטרים כנקמה על הפיגוע השבוע
עשרות הרוגים בפיגוע בעיירה טורקית על גבול סוריה
בתגובה לפיגועים: מטוסי קרב טורקיים הפציצו עמדות דאעש בסוריה

מטוס תובלה של חיל האוויר הטורקי נוחת בבסיס אינצ'רליק שבדרום-מזרח המדינה, 24 ביולי 2015. רויטרס
מטוס תובלה של חיל האוויר הטורקי נוחת בבסיס אינצ'רליק, אתמול/רויטרס

מאז הפיגוע הקטלני בתחילת השבוע בעיירת הגבול סורוץ', שבו נהרגו יותר מ-30 בני אדם, הגבירה ה-PKK את פעילותה לאחר תקופה של שקט יחסי. המחתרת, המנהלת מאבק מזוין זה יותר מארבעה עשורים במטרה להקים מדינה עצמאית, טוענת כי אנקרה משתפת פעולה עם דאעש, ולכן האחריות על הפיגוע מוטלת גם על כתפיה.

שורת התקיפות מגיעה בעקבות הודעה רשמית שפרסמה אתמול טורקיה, לפיה מטוסי הקרב של חיל האוויר ישתתפו באופן פעיל במתקפות הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש בסוריה, כחלק מהסכם בין טורקיה לבין ארצות הברית. כמו כן, טורקיה אישרה כי תאפשר למטוסי כוחות הקואליציה להשתמש בבסיסים שבשטחה, כפי שמסרה ארצות הברית עוד במהלך השבוע.

ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו אמר אתמול כי התקיפות נגד דאעש לא היו חד-פעמיות וכי יש בכוונתם להמשיך ולתקוף את יעדי הארגון. לדבריו, התקיפות של מטוסי הצבא הרסו לחלוטין כמה מעמדות הארגון.

(עדכון ראשון: 05:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully