וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונה קטלנית בצפון: שלושה בני אדם נהרגו בהתנגשות חזיתית

שלומי גבאי

26.7.2015 / 17:14

מכונית פרטית ומונית התנגשו בכביש 70 ליד טמרה שבגליל התחתון. שלושה בני אדם נהרגו ושלושה אחרים נפצעו באורח בינוני. "ניסינו להעניק להם טיפול רפואי, אבל הפגיעות היו קשות מאוד", סיפר פרמדיק מד"א. כביש 70 נחסם לתנועה

צילום: דוברות מד"א, ערן גילווארג; עריכה: מתן חדד

שלושה בני אדם נהרגו היום (ראשון) בתאונה בין שני כלי רכב בכביש 70, בסמוך לטמרה שבגליל התחתון. צוותי מד"א שהגיעו לזירה נאלצו לקבוע את מותם של שני גברים כבני 30 ונור שחאדה תושב הכפר משהד כבן 25 . שני בני אדם נוספים פונו לבית החולים רמב"ם כשהם פצועים באורח בינוני, וגבר נוסף כבן 35 פונה למרכז הרפואי לגליל שבנהריה באורח בינוני עד קשה, כשהוא סובל מחבלות חזה ובטן.

כוחות משטרה שהגיעו למקום פתחו בחקירת נסיבות התאונה. מחקירה ראשונית עולה כי מדובר בתאונה חזיתית בין כלי רכב פרטי לבין מונית, מסיבה שאינה ידועה. החשד הוא שהרכב הפרטי סטה מסיבה שאינה ברורה, ייתכן בשל היסח דעת, והתנגש במונית שהגיעה מהכיוון ההפוך. כביש 70 נחסם לתנועה מצומת יבור עד צומת אבליים בשני הכיוונים.

עוד בוואלה!NEWS:
יידויי אבנים והשלכת בקבוקים: תיעוד מהומות ט' באב בהר הבית
רני רהב: "משפחתו של גולן נפגעה. מי שאחראי צריך לשלם"
תיעוד: גנב נייד מהדוכן בזמן שהמוכרת שירתה לקוחות

תאונת דרכים בטמרה, 26 ביולי 2015. ערן גילווארג
"שלושת הפצועים היו מחוסרי הכרה, ללא דופק וללא נשימה"/ערן גילווארג

ניצב-משנה אילן מור מאגף התנועה סיפר כי הם שללו את כיוון החקירה הראשוני של פגע וברח. "לא מדובר בפגע וברח. עסקנו בשעה האחרונה בניסיון לאמת או לשלול פגע
וברח, ואנחנו משוכנעים מעל לכל ספק שלא מדובר בפגע וברח אלא במפגש מצער".

לדבריו, "ניידות שלנו הוזעקו לצומת שמאחוריי טמרה ונתקלו במראה קשה של שני רכבים שהתנגשו חזיתית. אנחנו כרגע בודקים את נסיבות ההתנגשות, אנחנו עוסקים עדיין בניתוח הזירה".

פראמדיק מד"א רועי פאר שהגיע למקום סיפר: "כשהגעתי לזירה הבחנתי במכוניות עם פגיעות משמעותית. שלושת הנפגעים היו מחוסרי הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם פגיעה רב-מערכתית קשה. ניסינו להעניק להם טיפול רפואי אבל הפגיעות שלהם היו קשות מאוד ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותם".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
תאונת דרכים בטמרה, 26 ביולי 2015. ערן גילווארג
"משוכנעים מעל לכל ספק שלא מדובר בפגע וברח"/ערן גילווארג

להב שעלאן מועדי לוחם אש מתחנת כיבוי אש גליל מרכזי סיפר: "הבחנו בשני כלי רכב שהתנגשו בצורה מאוד קשה. כל החלק הקדמי של הרכב למעשה נדחף כלפי הנוסעים שהיו לכודים קשה. רואים ישר שזו תאונה קשה, אנחנו לצערי עוברים הרבה תאונות כאלה, אבל זה אחד המקרים הקשים
שראיתי במשך עבודתי יותר מ- 20 שנה במקצוע".

ד"ר בני רביב מנהל חדר המיון במרכז הרפואי לגליל בנהריה סיפר על מצבו של הפצוע שפונה למרכז הרפואי. "הפצוע גבר כבן 35, הובא לחדר הלם במצב קשה שהוא סובל מחבלות חזה ובטן. מצבו יוצב ובמהלך הדימות התגלה דימום בבטנו שחייב להכניסו בדחיפות לחדר הניתוח כשמצבו מוגדר קשה ויציב".

תאונת דרכים בטמרה, 26 ביולי 2015. ערן גילווארג
"אחד המקרים הקשים שראיתי ב-20 השנים בעבודתי במקצוע"/ערן גילווארג

מנתוני עמותת "אור ירוק" עולה כי בכל שנה בממוצע מתרחשות כ-800 תאונות פגע וברח, כשבאותן תאונות נהרגו 18 בני אדם ונפגעו כ-1,000 בני אדם. מבדיקת עמותת אור ירוק את 71 ההרשעות בתאונות פגע וברח, עולה כי העונש הממוצע הוא מאסר של שנתיים ושבעה חודשים וכ-2,100 שקלים קנס.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "תאונות הפגע וברח הפכו בשנים האחרונות למכת מדינה. מדובר במעשה אנטי מוסרי ואנטי חברתי, כשאדם פוגע באדם אחר, בורח ממקום התאונה ומשאיר את הפצוע להתבוסס בדמו. בתי המשפט חייבים להחמיר בענישה כלפי נהגים שפוגעים ובורחים ממקום התאונה כדי לשדר מסר חד וברור, כי לא משתלם לברוח ממקום התאונה".

דנה ירקצי השתתפה בהכנת הידיעה

תאונת דרכים בטמרה, 26 ביולי 2015. ערן גילווארג
תאונת דרכים בטמרה, 26 ביולי 2015/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully