וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

שריפת ענק ליד בית שמש, טורקיה תוקפת את דאעש ואת הכורדים, קרי מזהיר שהעולם יאשים את ישראל אם הסכם הגרעין לא יאושר, ודיווחים לקראת שחרורו של פולארד. הכותרות שעשו את השבת

בכירים בארה"ב: נערכים לשחרור פולארד בחודשים הקרובים

ממשל אובמה מתכנן לשחרר מהכלא בחודשים הקרובים את המרגל היהודי-אמריקני ג'ונתן פולארד לאחר 30 שנות מאסר - כך פירסם אמש (שישי) העיתון "וול סטריט ג'ורנל", בדיווח המסתמך על מספר מקורות בכירים בממשל. על פי המקורות, ייתכן אף שפולארד ישתחרר כבר בשבועות הקרובים. גורמים אחרים טוענים כי הדבר עשוי לקחת חודשים, וייתכן שיתרחש ב-21 בנובמבר, עת תתכנס ועדת השחרורים בעניינו. הסיבה הטכנית לשחרור תהיה אי הגשה של דרישה להאריך את מאסרו מטעם הממשל האמריקני.

נסראללה על הסכם הגרעין: ארה"ב תמשיך להיות "השטן הגדול"

מזכ"ל חיזבאללה חזן נסראללה התייחס הערב (שבת) להסכם הגרעין שנחתם בין איראן למעצמות וטען כי ארצות הברית תישאר "השטן הגדול" גם אחריו. לדבריו, ששודרו בטקס להוקרת ילדיהם של חללי הארגון, לסנקציות החדשות שהטיל הממשל על בכירים בארגונו לא תהיה השפעה כלל.

לטענת נסראללה, "ישנם גורמים המנסים להכפיש את הברית בין חיזבאללה לאיראן". מזכ"ל הארגון השיעי הוסיף כי הוא בטוח שתמיכתה של טהראן תימשך והאשים את מדינות המפרץ בכך שהן פועלות כדי להכשיל את הסכם הגרעין. כמו כן, הודה נסראללה כי לוחמים רבים של חיזבאללה נהרגו בלחימה עם ארגוני המורדים בסוריה.

טורקיה הפציצה יעדים כורדיים בעיראק: "הפסקת האש קרסה"

אחרי יממה של תקיפות על יעדים של "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה ושל המחתרת הכורדית (PKK) בצפון עיראק, הודיעה היום (שבת) המחתרת הכורדית על הפסקת תהליך השלום עם אנקרה. היום ביצעו הרשויות גל מעצרים של 590 אזרחים החשודים כפעילי "המדינה האיסלאמית" ושר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושואלו, הודיע כי האזורים בסוריה שישוחררו יהפכו לאזורי חיץ עבור פליטים ממלחמת האזרחים.

עליית המדרגה במאבקה של טורקיה נגד שני הארגונים באה על רקע הפיגוע הקטלני שביצע דאעש בתחילת השבוע בעיירת הגבול סורוץ', שבו נהרגו יותר מ-30 בני אדם. בעקבות הפיגוע הגבירה ה-PKK את פעילותה לאחר תקופה של שקט יחסי. המחתרת, המנהלת מאבק מזוין זה יותר מארבעה עשורים במטרה להקים מדינה עצמאית, טוענת כי אנקרה משתפת פעולה עם דאעש, ולכן האחריות על הפיגוע מוטלת גם על כתפיה. היום נמסר מהארגון כי "אין כל משמעות להפסקת האש לאחר התקיפות האוויריות של צבא הטורקי הכובש".

חשד: שריפת הענק ליד בית שמש - בגלל רשלנות

השריפה שפרצה באזור בית שמש נגרמה ככל הנראה בעקבות רשלנות של אזרחים – כך עולה מבדיקה ראשונית של שירותי הכבאות. מהבדיקה עולה כי כמה בני אדם הדליקו גזם בסמוך לאחד היישובים וגרמו לשריפה. מדובר בשריפה הגדולה ביותר מאז השריפה בכרמל ב-2010.

עד כה נשרפו כ-1500 דונמים של חורש טבעי, יער, צמחייה ושטחי בור ביער הנשיא ויער צרעה, הסמוכים ליישובים תרום, תעוז, אשתאול, ואזור התעשייה הר טוב. "אנחנו מתמודדים עם שריפת ענק", אמר טפסר שמוליק פרידמן, ממלא-מקום ראש אגף מבצעים בנציבות כבאות והצלה. "השריפה מתפרסת על שטח גדול במיוחד. לוחמי האש פרוסים בכוחות גדולים בשטח ונותנים מענה איכותי, תוך כדי סיכון עצמי גדול".

לדבריו, "מבחינת כמות צוותי לוחמי האש בשטח ומטוסי כיבוי, זאת השריפה הגדולה ביותר מאז השריפה בכרמל. אנחנו מעריכים שגם בשעות הלילה, הצוותים ישארו בשטח כדי לבצע פעולות כיבוי למניעת התפשטות והתחדשות האש".

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר

קרי: "אם הקונגרס ידחה את הסכם הגרעין, העולם יאשים את ישראל"

שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, אמר כי אם הקונגרס האמריקני יצביע נגד קבלת הסכם הגרעין עם איראן, "העולם יאשים את ישראל". לדבריו, עקב כך "ישראל תהיה מבודדת יותר". בנאומו המכון המחקר "המועצה ליחסי חוץ" בניו יורק האשים את המתנגדים להסכם בכך שהם מאפשרים ל"פחד" ול"אמוציות" להכתיב את שיקול דעתם.

"התחלנו (את המשא ומתן עם איראן) עם זמן פריצה (לפצצה גרעינית) של חודשיים. בעזרת ההסכם, במשך עשר שנים, זמן הפריצה יהיה שנה אחת או יותר. האם ישראל בטוחה יותר כאשר זמן הפריצה הוא שנה, או חודשיים?", שאל קרי את הקהל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully