וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונש מזעזע בקייטנה: הגננת נעלה ילדים בחוץ - בלי אוכל ומים

מירב נגרין הגיעה לקחת את בנה מהקייטנה במתנ"ס בשפלה ומצאה אותו נעול בחצר, לאחר שקיבל עונש והתבקש לנקות את החצר בשמש הקופחת במשך שעות. "הילדים אמרו בקול חנוק לגננת 'סיימנו לנקות'". ההורים מתכוונים להגיש תלונה במשטרה

גן משחקים. ShutterStock
הילדים ננעלו בחצר ללא מים ואוכל/ShutterStock

כאשר הגיעה אתמול מירב נגרין לקחת את בנה בן החמש וחצי מהקייטנה במתנ"ס באחד היישובים בשפלה, היא לא תיארה לעצמה כי הסיוט של כל הורה יתרחש לנגד עיניה. נגרין מצאה את בנה וחבריו נעולים בחצר, ללא השגחה וללא מים ואוכל, לאחר שקיבלו "עונש חינוכי" ונתבקשו לבצע עבודות ניקיון במשך שעות.

"כשהגעתי מצאתי את שער הגן פתוח לרווחה, וגם דלת הפלדלת הייתה פתוחה, למרות שבדרך כלל היא סגורה", סיפרה נגרין לחברותיה לקבוצת "מאמאזון" בפייסבוק. "נכנסתי לגן בלי לדפוק או לצלצל, מצאתי את אורה הגננת יושבת עם עוד חמישה ילדים מסביב לשולחן ואת הסייעת מדונה במטבח לבד, אני מסתכלת על הילדים ולא רואה את הבן שלי", הוסיפה.

נגרין ציינה כי שאלה שוב ושוב בכעס איפה בנה ולא נענתה. "פתאום הסייעת מדונה מביאה צרור מפתחות ושתיהן מסתכלות עליי והולכות לכיוון הדלת פלדלת שמובילה לחצר, פה כבר הבנתי שהבן שלי נעול איפשהו. אורה פותחת את הדלת ואני רואה את הבן שלי עם עוד שני ילדים יושבים מותשים, אדומים, מזיעים, מאחורי הדלת ואומרים בקול חנוק 'אורה סיימנו לנקות!'".

עוד בוואלה חדשות:
אביו של גל בק: "לחקור גם את כל מה שהיה מסביב לתאונה"
איראן: "אישרנו פרויקטים בשני מיליארד דולר עם חברות אירופיות"
בפעם השנייה ביממה: פלסטיני נהרג מאש צה"ל בגדה

פעוטות משחקים עם קוביות פלסטיק גדולות. ShutterStock
"כל מי שמפריע לאורה בגן נשלח לחצר"/ShutterStock

נגרין אמרה כי הייתה המומה לנוכח המראות שניגלו לנגד עיניה. היא ציינה כי שאלה את הצוות המטפל בגן מדוע הילדים הושארו בחוץ מאחורי דלת נעולה וללא השגחה בחום הכבד. "התשובה היחידה שקיבלתי היא שהם בעונש בגלל שהם השתוללו. אחד הילדים שהיה עם בני בעונש ניגש אלי ואמר לי בקול חלש כי היה מותש, וכי הוא בעט בדלת כדי שייתנו לו להכנס לגן, אך אורה לא פתחה להם את הדלת", אמרה.

"באותו הרגע לקחתי את בני והלכתי משם", סיפרה נגרין בכעס. "העדפתי ללכת לפני שאני משתגעת עליה". נגרין ציינה כי דובבה את בנה כדי שיספר לה על המקרה, וכי התברר לה כי זו לא הפעם הראשונה שהוא מקבל עונש כזה. "כל מי שמפריע לאורה בגן נשלח לחצר לבד והיא מונעת ממנו לאכול ולשתות", סיפרה בזעם נגרין. "הבן שלי מספר לי שכאשר היה בחצר בעונש והדלת הייתה נעולה הוא היה צריך פיפי, ואחד הילדים אמר לו לעשות בחולות, וכך עשה - הוריד מכנסיים, תחתונים ועשה פיפי בארגז החול של הגן. הילדים שהיו איתו צחקו לו על איבר המין, וכשסיים הרים את המכנסיים ואחד הילדים ביקש ממנו להראות להם שוב את איבר המין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"לא יודעת איך לעכל את חומרת העונש הזה"

עוד הוסיפה נגרין כי ערכה בירור עמוק עם הגננת, המפקחת ומנהל המתנ"ס, שבו הגננת לא הכחישה את הדברים וביקשה את סליחתה: הגננת אמרה כי הילדים יצאו בבוקר לחצר לשחק בבועות סבון וכי הבן שלי ועוד שני ילדים זרקו חולות בגיגית של המים והשתוללו. היא סיפרה כי הם הכניסו את כל הילדים לגן ואת הבן שלי ועוד שני ילדים שהפריעו השאירו בחוץ בחצר לבד בעונש בחום כבד בלי מים ואוכל. הם לא נתנו להם לאכול את ארוחת הבוקר והצהריים שלהם בגן ולא נתנו להם להיכנס במהלך היום, גם לא להתפנות. הילדים היו נעולים 7-6 שעות".

נגרין הביעה זעזוע מהעונש: "אני שומעת ולא יודעת איך לעכל את חומרת העונש הזה. איפה האנושיות? החמלה? הלב? מדובר פה בילדים בני חמש, גם אם הם השתוללו בגן ולא הקשיבו לצוות החינוכי איפה החינוך שלהן? איפה לעזאזל נשמע דבר כזה? איפה אנחנו חיים?".

"הגננת והסיעת לא יכולות להמשיך לעבוד עם ילדים"

בשיחה עם נגרין היא הבהירה כי היא לא תשלח יותר את בנה לקייטנה, למרות שמנהל המתנ"ס הבטיח כי היום הוא יומה האחרון של הגננת וכי היא לא תשוב לעבוד בקייטנה. מברור עולה כי הגננת אכן לא הגיעה הבוקר לעבודתה אך נגרין, בשיתוף הורים לילדים נוספים בקייטנה, מתכוונים להגיש היום תלונה במשטרה על התעללות והזנחה. "אישה כזו לא יכולה להמשיך לעבוד עם ילדים גם בעתיד, וגם הסייעת לא".

ממועצת היישוב שבו התקימה הקייטנה ומהחברה למתנ"סים הארצית נמסר כי הן רואות את האירוע בחומרה. "התחקיר מעלה שמשעה 13:30 לערך הילדים שהו בחצר תחת השגחה כשהדלת בין המבנה לחצר פתוחה, וזאת לאחר שהשתוללו במבנה. עקב סירובם להצטרף לפעילויות הוזעקה האחראית על הקייטנות ביישוב שלא הצליחה לשכנעם להיכנס לארוחת צהריים. עם עזיבתה הנחתה האחראית על הקייטנות שתהיה השגחה על הילדים בכל עת. עם זאת, בניגוד לנהלים, היא החליטה שלא לקרוא להורים על מנת לאסוף את ילדיהם מהקייטנה בשל הקירבה לשעת האיסוף".

עוד נכתב בתגובה כי: "הסייעת נותרה עם הילדים בחצר, וכשהחלו ההורים להגיע (15:30) קמה לנוחיות תוך יידוע האחראית על הצהרון, וביקשה מהילדים לסדר את הצעצועים שפיזרו בחצר. אחראית הצהרון , בניגוד לנהלים, נעלה את הדלת לחצר, לטענתה בטעות. נוסיף שהתחקיר מעלה שהילדים היו מצוידים בבקבוקים עם מים בכל העת. דקות ספורות לאחר מכן הגיעה האם לאסוף את הילד. אחראית הצהרון הושעתה באופן מידי וזומנה לשימוע, וייתכנו צעדים נוספים עם סיום הפקת הלקחים מהתחקיר"

את תגובת הגננת לא ניתן היה להשיג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully