וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: "אישרנו פרויקטים בשני מיליארד דולר עם חברות אירופיות"

23.7.2015 / 12:26

שגריר איראן באו"ם לשעבר טען כי המשקיעים האירופים חזרו למדינה ועסקאות נוספות עוד בדרך. שרת החוץ של האיחוד פדריקה מוגריני תבקר בשבוע הבא באיראן ובערב הסעודית בניסיון לקרב בין המדינות

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

מוחמד חזאי, לשעבר שגריר איראן באו"ם וכיום חבר ממשלה, אמר היום (חמישי) בהתייחסו להסכם הגרעין כי "בשבועיים האחרונים אישרנו פרויקטים מול חברות אירופיות בשווי יותר משני מיליארד דולר". לדבריו, המשקיעים האירופים חזרו במהרה להשקיע באיראן, רבים מהמגעים הבישלו לכדי סיכומים ויש עוד עסקאות רבות בדרך. לפי הסכם הגרעין, רק בעוד שלושה חודשים, לאחר שיתברר שאיראן עומד בתנאי ההסכם, יוסרו הסנקציות.

נשיא איראן חסן רוחאני הגדיר את הסכם הגרעין כ"דף חדש בהיסטוריה". הוא תקף את השמרנים, מבקרי ההסכם באיראן, בהם משמרות המהפכה, וטען כי "הסכם עם מעצמות העולם הוא בעל ערך חשוב יותר מכל הפרטים הקטנים". דבריו של רוחאני באו על רקע הדיון בפרלמנט האיראני בפרטי ההסכם, שצפוי להסתיים רק בעוד כשלושה חודשים.

לקריאה נוספת:
תומכי הסכם הגרעין בארה"ב "מגייסים" בכירים ישראלים לשעבר
יו"ר בית הנבחרים האמריקני: נעשה הכול כדי לסכל את הסכם הגרעין
אובמה: "ההתנגדות לדיון עם איראן נשמעת טוב - אך לא משיגה דבר"

נשיא איראן חסן רוחאני בנאום לאומה, יולי 2015. רויטרס
"דף חדש בהיסטוריה". רוחאני/רויטרס

בתוך כך, האיחוד האירופי פרסם היום כי שרת החוץ של האיחוד פדריקה מוגריני תבקר בשבוע הבא באיראן ובערב הסעודית. מוגריני, שתבקר בערב הסעודית ביום שני ובאיראן למחרת, תדון עם הצדדים ביישום ובהשלכות של הסכם הגרעין שנחתם בשבוע שעבר עם איראן, שבו היא שיחקה תפקיד מרכזי לצד שר החוץ האמריקני ג'ון קרי ושר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף. היא תעשה מאמץ לקרב בין שתי המדינות שהפכו ליריבות מרות, משימה שנראית בלתי אפשרית.

בינתיים, איראן ממשיכה בצעדים לקראת יציאתה מהבידוד הבינלאומי ומהסנקציות שהוטלו עליה. שר המסחר והתעשיה האיראני, מוחמדרזה נמאטזאדה, המריא היום לביקור בן יומיים באוסטריה, שם יעמוד בראש משלחת תעשיינים איראניים שתדון עם עמיתיהם בהרחבת שיתוף הפעולה בין איראן למדינות החברות באיחוד האירופי בתחומי כלכלה, ייצור, נפט והייטק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
חגיגות בטהראן לאחר החתימה על הסכם הגרעין, יולי 2015. טוויטר, צילום מסך
המונים ברחובות טהראן חוגגים אחרי הסכם הגרעין, בשבוע שעבר/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully