וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה ביממה: פלסטיני נהרג מאש צה"ל בגדה

23.7.2015 / 8:30

כוח צה"ל שביקש לעצור חשודים בכפר בית אומר שבאזור חברון ביצע ירי לאחר שפלסטיני ניסה לחנוק חייל ואחרים זרקו בלוקים לעבר הכוח. הפלסטינים מדווחים כי אדם אחד נהרג, ובנו נעצר על ידי צה"ל. אתמול דיווחו הפלסטינים כי צעיר נהרג מאש צה"ל בג'נין

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

פלסטיני נהרג לפנות בוקר (חמישי) ושני בניו נפצעו במהלך פעילות מעצרים של צה"ל בכפר בית אומר שבאזור הר חברון – כך דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים. לפי הדיווחים, במהלך המעצר בביתו של הפלסטיני, פלאח חמד זאמל אבו מאריא בן 53, נפצע בנו מוחמד בן ה-22, וכאשר ניסה אבו מאריא לסייע לו הוא נפגע בחזהו, נפצע באורח קשה ולאחר מכן מת מפצעיו בית החולים.

גורמי צבא מסרו כי מתחקיר ראשוני עולה שבמקום ננקטה אלימות קשה נגד הכוח שלא ביצע את המעצר, ונסיבות האירוע מתוחקרות. לטענת צה"ל, במהלך פעילות מעצרים, נכנס כוח לתוך בניין על מנת לעצור חשוד בפעילות טרור, ובתוך המבנה התפתח אירוע אלים שבמהלכו, ניסה אחד הפלסטינים לחנוק את אחד החיילים.

עוד בוואלה חדשות:
השרה שקד למשפחת גל בק: הפרקליטות חידשה את החקירה
זעם על העונש הקל למציתי הדו-לשוני: "להעמיד לדין את ראשי להב"ה"
אייל גולן הגיע לחקירה נוספת במשטרה בפרשת האזנות הסתר

פלסטיני נהרג מאש צה"ל. קודס נט, מערכת וואלה! NEWS
מוחמד אחמד אל-עונה, שעל פי דיווחים פלסטיניים נהרג אתמול מאש צה"ל/מערכת וואלה! NEWS, קודס נט

בצה"ל טוענים כי לאחר האירוע האלים הכוח יצא אל מחוץ למבנה ובמקום התפתחה הפרת סדר אלימה שכללה יידויי אבנים ובלוקים. כאשר הכוח חש בסכנה בוצע ירי במקום, שממנו על פי הדיווחים הפלסטיניים נפגע אבו מאריא ונהרג. בנו של אבו מאריו נעצר.

מדובר באירוע השני ביממה שבו נהרג פלסטיני. אתמול דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים כי הצעיר מוחמד אחמד אל-עונה בן ה-21 נורה מאש כוחות הביטחון בעימותים שאירעו ליד ג'נין ומת מפצעיו.מחקירה ראשונית עולה, כי במהלך פעולה משולבת של צה"ל ומג"ב בכפר, נורה הצעיר בפלג גופו התחתון. המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) תפתח בחקירה לבדיקת נסיבות מותו.

נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, התייחס היום למותם של שני הפלסטינים מאש צה"ל בגדה ביממה האחרונה. "ההרג היום-יומי שמבצעת ישראל נועד לערער את היציבות באזור", מסר. בהודעה שפוסרמה בסוכנות הידיעות הפלסטינית "וואפא", קרא אבו רודיינה לישראל להפסיק מיד לעורר "מתיחות הרסנית". במקביל, חמאס והג'יהאד האיסלאמי האשימו את ישראל ב"רצח בדם קר" של אבו מאריא הבוקר בבית אומר, ואיימו כי "לפלסטינים הזכות להגיב על פשע זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully