וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני שבנותיו נהרגו תרם מלגות לזכרן: "נותר לי רק להנציחן"

23.7.2015 / 1:47

שלוש מבנותיו של ד"ר אבו אל-עיש, רופא מעזה, נהרגו במבצע "עופרת יצוקה". הוא הקים לזכרן קרן סיוע לנשים והעניק מלגות לסטודנטיות ערביות ויהודיות. "יהודים ופלסטינים שטים יחד באותה הספינה, ואסור לפגוע בה"

ד"ר עז אלדין אבו אל-עיש בטקס הענקת מלגות לסטודנטיות במכללה האקדמית אחווה, 22 ביולי 2015. ניסים שקל, מערכת וואלה! NEWS
בחר להעניק מלגות לסטודנטיות ערביות ויהודיות כאחד. ד"ר אבו אל-עיש והסטודנטיות בטקס/מערכת וואלה! NEWS, ניסים שקל

ד"ר עז אל-דין אבו אל-עיש, רופא מעזה ששכל את בנותיו במבצע "עופרת יצוקה", העניק אתמול (רביעי) מלגות לסטודנטיות ערביות ויהודיות שלומדות במכללה האקדמית אחווה שבבאר טוביה. המלגות ניתנו באדיבות קרן שהקים אבו אל-עיש לזכר בנותיו ושמטרתה קידום לימודיהן והתפתחותן של נשים.

בנאומו בטקס הענקת המלגות הדגיש אבו אל-עיש כי למרות האובדן, הוא החליט להתמקד בחיים, בסיוע לקהילה ובפעילות למען דו-קיום. "ראיתי את בנותיי נהרגות מול העיניים שלי", אמר אבו אל-עיש. "הדבר היחיד שאני יכול לעשות כדי להנציח אותן הוא לקיים את שמחת החיים שלהן ולהעניק את האפשרות לפתח נשים באקדמיה". בהמשך הוא דיבר על רצונו לראות את ילדיו ואת הילדים בישראל חיים ביחד בחופשיות ובשכנות טובה. "אנו כפלסטינים וכישראלים חיים באותה הספינה, וצריך לאסור את הפגיעה בספינה שבה אנו שטים יחד", אמר.

עוד בוואלה!NEWS:
החלום שהתגשם: ילד אוטיסט זכה להיות שוטר ליום אחד
אביו של אבישי שנהרג בשוויץ: "אין לי טעם בחיים בלעדיו"
"מתקופת מוחמד": התגלה אחד מעותקי הקוראן העתיקים בעולם

נשיא המכללה האקדמית אחווה, פרופ' עליאן אלקרינאווי, בירך על יוזמתו של אבו אל-עיש והדגיש את בחירתו להעניק מלגות לסטודנטיות ערביות ויהודיות כאחד. "הוא בחר להעניק מלגות לסטודנטיות ממגזרים שונים מתוך מקום של נתינה, סלחנות ורצון לדו קיום", אמר. "אלו ערכים חשובים אותם חרטנו על דגלה של המכללה, וביניהם לראות את האחר כשווה".

שלוש מבנותיו של אבו אל-עיש נהרגו כתוצאה מירי בשוגג של טנק ישראלי אל עבר ביתו בעזה במהלך מבצע "עופרת יצוקה". אבו אל-עיש הקים את הקרן "Daughters for life" שנועדה להעניק חינוך וגישה לשירותי בריאות לנערות ולנשים בעזה ובמזרח התיכון. אבו אל-עיש, שאיבד את אשתו חולת הסרטן כמה חודשים לפני ששכל את בנותיו, היה גם הרופא הראשון מעזה שעבד בבתי החולים בישראל, שיבא שבתל השומר וסורוקה שבבאר שבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully