וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתקופת מוחמד": התגלה אחד מעותקי הקוראן העתיקים בעולם

מגילת הקלף הקדומה, שנשמרה בספרייה בבריטניה, נבדקה בידי חוקרים. אלה גילו שהיא כנראה נכתבה בימיו של מייסד האיסלאם - לפני כ-1,400 שנה. "מי שכתב את המסמך אולי אפילו הכיר את הנביא"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

כתב יד המכיל קטעים מתוך הקוראן, שנמצא בספריית אוניברסיטת בירמינגהם שבבריטניה, התגלה כאחד מהעותקים העתיקים בעולם של ספר הקודש האיסלאמי. מגילת הקלף שייכת לאוסף מסמכים שנרכשו עוד בשנות ה-20 של המאה הקודמת, והגיעו ככל הנראה מעיראק. לאחר שנחשב במשך שנים למסמך שנכתב במאה השביעית, לאחרונה העריכו חוקרים את גילו של כתב היד בכ-1,370 שנה, וטענו כי כותבו של המסמך אולי אפילו הכיר את הנביא מוחמד. מוחמד אפזאל, ראש המסגד הראשי של בירמינגהם, התרגש לנוכח התגלית ואמר: "כשראיתי את הדפים הללו היו דמעות של אושר בעיניי".

עוד בוואלה!NEWS:
אביו של אבישי שנהרג בשוויץ: "אין לי טעם בחיים בלעדיו"
החלום שהתגשם: ילד אוטיסט זכה להיות שוטר ליום אחד
תינוק בן שנה וחצי מהצפון הותקף על ידי חיידק מסוכן - ומת

לפי בדיקות שנעשו על מגילות הקלף המרכיבות את המסמך, הוערך כי הוא נכתב בין השנים 568 ל-645 לספירה. "הכתבים יכולים לקחת אותנו לטווח השנים שבהן נוסדה דת האיסלאם", אמר דייוויד תומאס, פרופסור לנצרות ולאיסלאם באוניברסיטה בה מצוי המסמך. כתב היד, המורכב ממגילות קלף, כולל חלקים מפרקים 18 עד 20 בספר הקוראן שנכתבו בדיו בתצורה מוקדמת מאוד של הכתיב הערבי.

לאור ההערכות על גילו של כתב היד, אמרו החוקרים כי ייתכן מאוד שכותב הטקסט הושפע מהנביא מוחמד בכבודו ובעצמו. "האדם שבאמת כתב את זה אולי הכיר את הנביא מוחמד באופן אישי", אמר תומאס בראיון לרשת ה-BBC. "הוא כנראה ראה אותו ואולי אפילו שמע אותו מטיף".

אוניברסיטת בירמינגהם הודיעה שתציג את כתב היד לציבור החל מאוקטובר, כחלק מאוסף בן 3,000 מסמכים מהמזרח התיכון שנמצא בבעלותה. המסמך העתיק צפוי למשוך מבקרים מכל רחבי בריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully