וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלמ"ס: ירידה חדה בתיירות החוץ בעקבות מבצע "צוק איתן"

נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצביעים על תפוסת מלונות דלה יותר גם בשנה שלאחר סיום הלחימה בעזה. לעומת זאת, בחודש מאי נרשמה דווקא עלייה בייצוא השירותים העסקיים ובהכנסות מהם

מלון קראון פלזה אילת. צילום: רמי סולומון, מערכת וואלה! NEWS
במחצית הראשונה של 2015 חלה ירידה של 25% במספר תיירי החוץ במלונות בארץ/מערכת וואלה! NEWS, צילום: רמי סולומון

במחצית הראשונה של שנת 2015 חלה ירידה של 25% בתפוסת בתי המלון ברחבי הארץ לעומת התקופה המקבילה אשתקד - כך פרסמה היום (רביעי) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס). זאת, ככל הנראה בעקבות מבצע "צוק איתן" שהתחולל בקיץ שעבר. עוד עסק הדוח בנושא יצוא השירותים העסקיים לחו"ל וכן פורסמו בו תוצאות הסקר שהעריך את המגמות בעסקים.

לעומת זאת, בחודש האחרון חלה עלייה בייצוא השירותים העסקיים לעומת רמתה בחודש אפריל. עוד נראה כי מנהלים בארץ מעריכים באופן חיובי יותר את הפעילות הכוללת, אך חלו שינויים בתפיסתם את המגבלות בנוגע לפעילות העסקית בארץ.

לפי הדוח, במחצית הראשונה של 2015 הסתכם מספר הלינות בישראל ב-10 מיליון, כאשר נרשמה ירידה של 25% בהזמנות חדרים של תיירים מחו"ל לעומת ששת החודשים הראשונים אשתקד. בתפוסת החדרים בירושלים חלה ירידה של 15%, התלולה ביותר מכל יישובי הארץ. עם זאת, נרשמה עלייה של 8% בתפוסת בתי המלון על ידי ישראלים בשלושת החודשים האחרונים. למרות הנתונים המאכזבים, בחודש מאי עלו ההכנסות מתיירות ב-2.3% לעומת החודש הקודם, כאשר עיקר ההכנסות הגיעו מתיירים זרים.

נושא חשוב נוסף שבו עסקה הלשכה הוא יצוא השירותים העסקיים בחודש מאי לעומת חודש אפריל השנה. ענף זה מהווה כשני שלישים מסך יצוא השירותים מהארץ, והוא כולל שירותי תכנה ומחשוב, שירותי תקשורת, שירותי הנדסה וטכנאים, פרסום, תמלוגים, בינוי, מסחר, מחקר ופיתוח. מהנתונים עולה כי סך יצוא השירותים העסקיים, בניכוי חברות סטארט-אפ, נאמד ב-2 מיליארד דולר בחודש מאי, וכי הוא עלה ב-4.7% לעומת חודש אפריל.

עוד בוואלה!NEWS:
יו"ר בית הנבחרים האמריקני: נעשה הכול כדי לסכל את הסכם הגרעין
התיק קורס: החשודים המרכזיים ברצח עו"ד חכם שוחררו למעצר בית
תיעוד: סוכן סמוי חשף מעבדת אמצעי לחימה לפיגועים בגדה

חדר ישיבות אנריקו סגרה. בנין ודיור
הסקר מפרט על המגבלות הנתפסות לפי מנהלי המגזר העסקי/בנין ודיור

הדוח השלישי שפרסמה הלשכה עסק בהערכת המגמות בעסקים, שמתבצע בקרב חברות בענפים העיקריים של המגזר העסקי: תעשייה, בינוי, מסחר קמעוני, שירותים ומלונאות. הנתונים שפורסמו השוו בין הרבעון הראשון לרבעון השני של השנה הנוכחית ומהם עלה כי המנהלים מערכים יותר את הפעילות העסקית הכוללת בהשוואה לסקר הקודם.

סקר הערכת המגמות מציג בפני המנהלים הממלאים אותו מגבלות שונות, על מנת לברר מה לתפיסתם מעכב את הפעילות העסקית. המגבלות שעליהן מצביעים המנהלים יכולות להיות חמורות או מתונות. בתחום המלונאות, הנתונים מצביעים על ירידה באחוז המנהלים שציינו את המצב הביטחוני בישראל כגורם הפוגע בפעילות התיירותית. למרות זאת, יותר משליש מהמנהלים המשיכו גם ברבעון האחרון לציין את המגבלה של "מחסור בהזמנות תיירים מחו"ל" כחמורה.

תפיסתם של מנהלים לגבי מגבלות בתחומים נוספים גם הן נוטרו על ידי הסקר. כך, התברר כי בתחום הבינוי, המגבלות החמורות שצוינו הן מחסור בקרקע זמינה, עיכובים בקבלת היתרי בנייה ומחסור בעובדים מקצועיים. בתחום התעשייה, שבו ליצוא מקום מרכזי, צוינו המחסור בהזמנות ליצוא ולשוק המקומי, שחיקת הרווחיות ביצוא וקשיים בחדירה לשווקים חדשים כמגבלות מתונות או חמורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully