וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכן סמוי חשף מעבדת אמצעי לחימה לפיגועים בגדה. צפו בתיעוד

22.7.2015 / 19:32

בחצי השנה האחרונה הופעל סוכן משטרתי בלב השטח הפלסטיני. תוך סיכון חיים, הוא הצליח להפליל 23 חשודים בסחר בנשק ובסמים. אחד מכלי הנשק במעבדה שאותרה בכפר עוריף שימש לפיגוע הירי. "יילכו לשנים בכלא"

צילום: ימ"ר מחוז ש"י, עריכה: טל רזניק

במבצע משולב נעצרו 23 חשודים בשטחי יהודה ושומרון בחשד לסחר וייצור אמצעי לחימה (אמל"ח) ולסחר בסמים – כך הותר היום (רביעי) לפרסום. המעצרים התאפשרו הודות לסוכן משטרה סמוי מהיחידה המרכזית של מחוז ש"י, שפעל בין היתר בלב השטח הפלסטיני מאז תחילת 2015. חלק מכלי הנשק שנתפסו במהלך גל המעצרים של המעורבים שימש לפיגועים נגד כוחות הביטחון. בחלק אחר נעשה שימוש באירועים פליליים, הן בתחומי יהודה ושומרון והן בישראל.

הסוכן פעל תחת כיסוי ובמהלך התקופה ביצע עסקאות אמל"ח רבות ועסקאות סמים. "מדובר בפעילות ייחודית ומורכבת שלא פעם חשפה את הסוכן לסכנת חיים בזמן עסקאות נשק עם פעילי טרור וגורמים פליליים בלב כפרים פלסטיניים, דבר שמצריך תאום בין כלל גורמי הביטחון ביהודה ושומרון", אמרו במשטרה. בין היתר הצליח הסוכן להביא לחשיפת מעבדת נשק בכפר עוריף שמצפון לאריאל, שם יוצר לפי החשד החשד הנשק ששימש לפיגוע במחסום בקעות בחודש יוני האחרון. המחבל שפתח אז באש לעבר חיילי מילואים נורה למוות בידי הכוח.

במסגרת מבצע המעצרים, פעלו מאז אתמול לוחמי צה"ל ומג"ב לצד יחידות מיוחדות שכללו את בלשי היחידה המרכזית של מחוז ש"י, הימ"מ, כוחות מיוחדים של להב 433 וכלבנים. החשודים נעצרו בכפרים בגזרת שומרון, חברון ובנימין. בסך הכול נעצרו 23 חשודים ונתפסו 16 כלי נשק מסוגים שונים, בהם M16 מאולתר ותקני, "קרלו", נשק מאולתר, אקדחים ורובי ציד. סוחרי הנשק נעצרו כשברשותם שלושה כלי נשק מוכנים למכירה, ושקים עם חלקי נשק שנגנבו ממפעל ישראלי ליצור חלקי נשק תקניים. נתפסו גם סמים מסוג אקסטזי וחשיש ועשרות אלפי שקלים.

עוד ידיעות בוואלה!NEWS
יו"ר בית הנבחרים האמריקני: נעשה הכול כדי לסכל את הסכם הגרעין
תינוק בן שנה וחצי מהצפון הותקף על ידי חיידק מסוכן - ומת
חמאס מודה לראשונה: החל שיקום הבתים שנהרסו כליל ב"צוק איתן"

סוכן משטרתי חשף מעבדת אמצעי לחימה ובה נשק ששימש לטרור. מערכת וואלה! NEWS
מעבדת הנשק שנמצאה בכפר עוריף/מערכת וואלה! NEWS

במשטרת מחוז ש"י אמרו כי המבצע והפעלת הסוכן נבעו מההחלטה למגר את תופעת הנשק הרב, אשר "הסתובב" בין גורמים פליליים וחבלניים בשטחים. "במהלך הפעלת הסוכן נקנו כלי נשק רבים, שיצאו ממעגל הפשיעה", אמר מפקד ימ"ר ש"י, ניצב-משנה חיים ניסים. "משטרת מחוז ש"י, על כל יחידותיה, שמה לנגד עיניה את השמירה על החוק וביטחון התושבים, ובפעילות נחושה במקומות עוינים ללא פשרות נאספו ראיות נגד המעורבים שככל הנראה ילכו לשנים רבות לכלא".

מפקד המחוז, ניצב שלומי מיכאל, הוסיף כי הפעילות המבצעית המורכבת שהסתיימה היום היא תוצר של שילוב כוחות בין כלל גורמי הביטחון. הוא הודה לסוכן שפעל בחצי השנה האחרונה ואשר הפליל את עשרות החשודים. "אומץ לבו, כמו גם היוזמה והיצירתיות של מחלק הסוכנים ביחידה המרכזית של משטרת מחוז ש"י הביאו להפללת מעורבים רבים שעסקו בסחר באמל"ח ובסמים". לדברי הקצין, "הקו הדק בין טרור לבין העולם הפלילי" מצריך שיתוף פעולה של כלל גורמי האכיפה. "עלינו לפעול ללא פשרות בכל דרך אפשרית, לאורך זמן, בנחישות ובהתמדה נגד מחבלים ועבריינים", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully