וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקרב בין לובשי המדים לאזרחים - עדות לחולשת מערכת הבטחון"

דב גיל-הר

21.7.2015 / 13:04

חבר הכנסת עפר שלח התראיין לאולפן וואלה!NEWS והתייחס לדבריו של דובר צה"ל לקראת פרסום מסקנות ועדת לוקר: "שר הביטחון וראש הממשלה אמורים לנהל את הדיון ולא הצבא". לדבריו, "הכיוון של המלצות הוועדה נכון"

עריכה: ניר חן

המאבק סביב ועדת לוקר מגיע היום (שלישי) לשיאו עם פרסום ההמלצות למערכת הביטחון. חבר הכנסת עפר שלח הגיע לאולפן וואלה!NEWS על מנת להגיב על דבריו של דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז לאולפן, לפיהן חלק מהמלצות הוועדה הן בגדר "כדור בין העיניים". "אני רואה את הדברים כהוכחה לחולשתו המוחלטת של משרד הביטחון", אמר שלח, "הרי מי שהיה צריך לנהל את הדיון הוא משרד הבטחון. במקום שבו אין משרד ביטחון, ושר הבטחון הוא עושה דברה של המערכת הצבאית, נוצר מצב בו דובר צה"ל תוקף ועדה ממשלתית - שזה בעייתי".

"למדנו מוועדת ברודט, שהניחה דוח מפורט ובסופו של דבר הוא נשחק לאורך השנים ומה שנשאר זה רק המתווה הכספי ולא כל ההמלצות להתייעלות", הוסיף שלח. "זה נובע מכך שראש הממשלה ושר הבטחון צריכים לקבוע לצבא את גודלו ואת תפקידיו. זה לא אמור להיות קרב של לובשי מדים מול אזרחים, צהל עושה זאת בלית ברירה כי האזרחים שמנהלים אותו לא עושים זאת".

על ההמלצות לקיצור השירות השירות של הוועדה, אמר שלח: "הועדה הולכת רחוק מדי בקיצור שירות לשנתיים, אבל לטווח ארוך אני חושב שצריך לקצר עוד את שירות החובה וצריך ליצור מצב של שירות דיפרנציאלי. מי שצה"ל לא צריך אותו ישוחרר אחרי שנתיים, זה יהיה טוב לחברה, לכלכלה ולצה"ל".

עוד בוואלה!NEWS:
פגיעה בפנסיה, קיצור השירות: היום יפורסמו מסקנות ועדת לוקר
קיצוץ נרחב בצה"ל: מספר משרתי הקבע ירד ב-2,500 עד שנת 2017
בשל הקיצוץ הצפוי בתקציב: הרמטכ"ל בוחן סגירת חטיבת שריון וטייסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully