וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הקיצוץ הצפוי בתקציב: הרמטכ"ל בוחן סגירת חטיבת שריון וטייסת

9.7.2015 / 0:46

לוואלה!NEWS נודע כי בדיוני התכנית הרב-שנתית "גדעון" הועלתה האפשרות לקיצוץ נרחב, לאחר מהלכים דומים בשנתיים האחרונות. גורם ביטחוני: "זה תלוי בהיקף התקציב". איזנקוט על המלצות ועדת לוקר: "לא אתן יד לפגיעה במשרתי הקבע"

צילום: דובר צה"ל, דוד קורן, עריכה: גדי וינסטוק, שניר דבוש

(איזנקוט, במינויו לתפקיד הרמטכ"ל: "נעמיד את המוכנות בראש סדר העדיפויות")

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט מקדם בדיוני התכנית הרב-שנתית "גדעון" סגירת יחידות נוספות בצה"ל, על רקע הכוונות לקצץ בתקציב הביטחון ולאור שינוי מפת האיומים על ישראל. לוואלה!NEWS נודע כי בשבועות האחרונים הועלתה האפשרות לסגור טייסת נוספת, שתי עוצבות בחיל התותחנים וחטיבת שריון. זאת, לאחר סגירת יחידות בזרוע היבשה ובחיל האוויר בשנתיים האחרונות וצמצום היקף יחידות המילואים.

גורם ביטחוני בכיר אישר בשיחה עם וואלה!NEWS את הפרטים. "מדובר בנושא שנבחן ברצינות על ידי המטה הכללי והוא תלוי בעיקר בהיקף תקציב הביטחון שיאושר על ידי הדרג המדיני, אבל גם בשיטות המבצעיות שצה"ל בוחן במקביל", אמר. "זה לא סוף פסוק אבל זה על השולחן וזה נדון".

לקריאה נוספת:
צה"ל מעכב הצטיידות ויפטר 2,000 אנשי קבע עד 2017
תחזיות קודרות בצה"ל: בשנת 2019 יחסרו 6,000 חיילים

טנקים של גדוד 75 בחטיבה 7 באימון ברמת הגולן, פברואר 2015. דובר צה"ל
הקיצוץ תלוי בהיקף תקציב הביטחון ובשיטות המבצעיות. אימון של גדוד 75 בחטיבת שריון, בחודש שעבר/דובר צה"ל

הדיונים במטה הכללי בנושא מתמקדים ביחידות בעלות מורשת קרב מפוארת אך כוללות בתוכן מערכות לחימה מיושנות. ההערכה בקרב גורמי צבא היא כי אם אכן הדבר יצא לפועל, מפקדי היחידות בעבר יביעו התנגדות למהלך.

הרמטכ"ל מינה כמה צוותים מטכ"ליים, בראשות אלופים, לבחון את צה"ל בכמה תחומים. בין היתר, הם בודקים לעומק את תפישת ההפעלה של הצבא, המבנה ארגוני, היקף היחידות והתקנים באגפים, הפיקודים והזרועות, והקמת יחידות חדשות.

מאז שנכנס לתפקידו קיבל איזנקוט כמה החלטות דרמטיות. כך, למשל, קיצץ משמעותית בתקני קצינים מדרגת רב-סרן ומעלה, כולל קיצוץ שלושה תקני אלוף; הקמת זרוע סייבר, שתוביל כנראה לסגירת אף התקשוב (הסוגיה עדיין נבחנת – א"ב); סגירת גדוד "חרב" הייעודי לבני העדה הדרוזית ולשלבם בכלל היחידות; והקמת חטיבת קומנדו.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "לא מתייחסים לדיונים פנימיים".

אגרת הרמטכ"ל גדי איזנקוט בנושא המלצות ועדת לוקר, יולי 2015. דובר צה"ל
"צה"ל יבחן את המלצות ועדת לוקר לעומקן, אך נעמוד על זכויות המשרתים". האגרת של הרמטכ"ל איזנקוט/דובר צה"ל

בתוך כך, הרמטכ"ל הפיץ אמש אגרת למשרתי הקבע ובה התייחס לוועדת לוקר. "אתמול הוגשו המלצות הוועדה. הן עוסקות בעיקרן בתקציב הביטחון, בהתייעלות ובמדיניות כוח האדם בצה"ל. חלק מההמלצות הן בעקבות עבודות מטה שנעשו בצה"ל, והן מצויות בבחינה במסגרת התכנית הרב-שנתית 'גדעון'. בכוונת צה"ל ללמוד את המלצות לעומקן", כתב איזנקוט.

"צה"ל ימשיך בתהליך ההתייעלות בכוח האדם, הכרוך בוויתורים רבים, אך לצד זאת ישאיר את הטובים ביותר בשורותיו ויוסיף לטפח אותם. בהתאם לכך נלמד את המלצות, אך גם נעמוד על זכויות המשרתים", המשיך. הוא הדגיש כי "אני נכון לשינויים מרחיקי לכת בצה"ל אך לא אתן יד לפגיעה במשרתי הקבע".


לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 19:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully