וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ כבל: "דרעי יחתום על אישור מתווה הגז"; דרעי: "לא החלטתי"

21.7.2015 / 12:39

יו"ר ועדת הכלכלה סיפר כי שר הכלכלה נפגש עמו, יחד עם השר שטייניץ, וביקש להפעיל את סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים. דרעי הביע מורת רוחו מדברי כבל, והבהיר כי לא יפעל כעת: "אשקול זאת"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) אמר היום (שלישי) כי שר הכלכלה, אריה דרעי, מתכוון לחזור בו מסירובו לחתום על מתווה הגז ולהעביר זכויותיו לממשלה - ולחתום על הבקשה לאישור המתווה. זאת, תוך עקיפת סמכותו של הממונה על ההגבלים העסקיים. כבל אמר את הדברי בדיון בעניין המתווה בוועדת הכלכלה, שעוסק בהיבטים המדיניים והביטחוניים של המתווה.

"אתמול, לבקשת דרעי ושר האנרגיה שטייניץ, ויחד עם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט, נפגשתי עם השלושה ונאמר לי כי שר הכלכלה מבקש להפעיל את סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים", סיפר כבל. "שאלתי כמה פעמים כדי להבין בדיוק אם יש שינוי תוך כדי תנועה, ואם עניינים נפתרו. אם שר הכלכלה יניח את הבקשה, הדבר מייתר את הדיון של העברת הסמכויות במליאת הכנסת", הוסיף.

עוד בוואלה!NEWS:
מבקר המדינה: הפיקוח הקיים לא מאפשר ליישם את מתווה הגז
יחימוביץ' על דוח המבקר: "מצדיק חקירה פלילית של מתווה הגז"
"בוגדים בנו": הפגנות ברחבי הארץ נגד מתווה הגז

השר אריה דרעי, ישיבת סיעת ש"ס, 13 ביולי 2015. יותם רונן
"חזר בו מסירובו". שר הכלכלה דרעי/יותם רונן

דרעי הגיב לדברי כבל, ואמר כי אינו מוכן להפעיל כבר עכשיו את סעיף 52, אולם לא הכחיש כי יאשר זאת בתום אישור המתווה בממשלה ובכנסת. "הסמכות להפעלתו נותרה בידי שר הכלכלה. לאחר שהממשלה תאשר את המתווה הוא יובא לאישור הכנסת, ורק לאחר אישור המליאה אשקול אם להפעיל את הסעיף", מסר דרעי. לדבריו, "צר לי שבתום ישיבה זאת בחר ח"כ כבל להודיע מה שהודיע, והבעתי בפניו את מורת רוחי מתוכן דבריו".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully