וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בוגדים בנו": הפגנות ברחבי הארץ נגד מתווה הגז

כמאה בני אדם הפגינו בירושלים נגד המתווה המסתמן בין הממשלה לחברות הגז. גם בקיסריה ובבאר שבע התקיימו הפגנות קטנות. "לא יכול להיות שתתקבל החלטה בדיונים סגורים ללא פרוטוקולים"

מור שאולי

(צפו בדובר המרכזי בהפגנה המרכזית הקודמת, פרופ' זליכה: "לפתוח בחקירה פלילית בנושא")

מטה מאבק הגז קיים הערב (שבת) הפגנות נגד המתווה המסתמן בין הממשלה לחברות הגז זה השבוע השלישי ברציפות. המחאות התקיימו בכמה מוקדים ברחבי הארץ: ההפגנה המרכזית נערכה בירושלים ושיאה היה מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובמקביל לה התקיימו הפגנות גם בבאר שבע ובקיסריה, מול ביתו הפרטי של נתניהו. בירושלים הפגינו כמאה איש, ובקיסריה ובבאר שבע התקיימו הפגנות קטנות.

ההפגנה המרכזית בירושלים החלה ב-21:00 בערב כללה צעדה שיצאה מגן הסוס וסופה ברחוב בלפור. טרם היציאה לעבר בית ראש הממשלה נאמו במקום אור-לי ברלב, ממובילות המאבק, הרב דוד מנחם, נחום גוטנטג, כלכלן "הפורום המשפטי למען ארץ ישראל" והפעיל החברתי אלברט סוויסה.

עדי רותם, מובילת מאבק הגז בירושלים מטעם "מגמה ירוקה", אמרה הערב: "אני מפגינה היום מול בית ראש הממשלה כי אני מרגישה שבוגדים בי. לא יכול להיות שההחלטה שתשפיע על המדינה בעשרות השנים הקרובות מתקבלת בדיונים סגורים וללא פרוטוקולים. זכותי וזכותו של הציבור כולו ליהנות ממשאב הטבע ששייך לנו עוד לפני שהוא שייך ליצחק תשובה, וכל זאת לא יקרה ללא פיקוח על המחירים".

הפגנה נגד מתווה הגז בירושלים, 11 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
ההפגנה נגד מתווה גז בירושלים, הערב/נועם מושקוביץ

ההפגנה בבאר שבע החלה בשעה 20:15 משדרות בן גוריון. כשעה לאחר מכן יצאו המפגינים לצעדה שחצתה את העיר וסופה במשכן לאומנויות הבמה, שם נערכה הצגת "שוד הגז" שבמהלכה יציגו הפעילים את "תיאטרון הבובות" של הממשלה ויגלמו את נתניהו, שר האוצר כחלון, שר התשתיות יובל שטייניץ ויו"ר ועדת הכספים משה גפני. לטענת יוצרי המיצג האומנותי, אלו האישים המרכזיים שמאפשרים את קיומו של המתווה. בין הנוכחים: יוסי דורפמן, ממובילי המטה, ורמי הוד, מנכ"ל המכללה החברתית-כלכלית.

"שבוע אחרי שבוע יוצאים אזרחי ישראל להפגין נגד מתווה הגז של ממשלת נתניהו", אמר מור גלבוע, מנכ"ל "מגמה ירוקה", שהפגין בבאר שבע. "הנחישות והמחויבות של אלפי אזרחים בכל הארץ מראים שהציבור הישראלי נחוש להילחם על כך שמשאב הטבע האדיר שלנו יישאר הנכס האסטרטגי של מדינת ישראל לעוד עשרות שנים ארוכות".

למתווה הגז המלא - לחצו כאן

לקריאה נוספת:
אלפים הפגינו נגד מתווה הגז; זליכה: "לפתוח בחקירה פלילית"
הנצחת המונופול והכניעה לאמריקנים: מה באמת יש במתווה הגז?
עד אדי הדלק האחרונים: הפעילים שנאבקים על טריליון השקלים שלכם

הפגנה נגד מתווה הגז בירושלים, 11 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
ההפגנה בירושלים, הערב/נועם מושקוביץ

הוא הוסיף: "אנחנו דורשים לבטל את מתווה קנדל (לרגולציה במשק הגז - ד"י) לאלתר, לפרק את המונופול ולקבוע מחיר מקסימום לשוק המקומי של שלושה דולרים בלבד ליחידת אנרגיה. הגז הטבעי יוכל לעשות פלאים לתעשייה המקומית בפריפריה, להוזיל משמעותית את מחירי החשמל והמים ולהוריד את יוקר המחיה וזיהום האויר. השוד הגדול של הגז הטבעי התחיל באחוזי הייצוא המופרכים שקבעה מדינת ישראל, לטובת רווח מהיר לטייקונים. גם את ההחלטה הנוראית הזאת לחוסנה האנרגטי והכלכלי של המדינה, אנחנו דורשים לבטל".

בקיסריה התקיימה הפגנה נגד המתווה זה השבוע השני ברציפות. במקום התקיימו דיונים בנושא ולאחר מכן יצאה תהלוכה אל עבר ביתו הפרטי של ראש הממשלה, ובמהלכה נושאים נאומים פעילים חברתיים.

הפגנה נגד מתווה הגז בירושלים, 11 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
"לא נאפשר לפוליטיקאים זרים להתערב בעניינה מדינת ישראל". ההפגנה בירושלים, הערב/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully