וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריאל על הקפאת הבנייה בהתנחלויות: "נתניהו צריך לקיים הבטחות"

דב גיל-הר

21.7.2015 / 1:19

יממה לאחר שהוא וחברו לאיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' הוסמכו בידי מועצת הסיעה להצביע נגד הממשלה, שר החקלאות קורא לראש הממשלה לכבד את ההסכמים הקואליציוניים. ריאיון לאולפן וואלה!NEWS

צילום: עומר מירון, עריכה: ניר חן

יממה לאחר כינוס החירום בעקבות הקפאת הבנייה בהתנחלויות, השר אורי אריאל אומר כי מועצת האיחוד הלאומי הסמיכה אותו ואת חבר הכנסת השני מטעם הסיעה במפלגת הבית היהודי, בצלאל סמוטריץ', "לנקוט אמצעים קואליציוניים כדי לקדם את הבנייה בירושלים וביהודה ושומרון, ואנחנו נעשה את זה". בריאיון לאולפן וואלה!NEWS הוא הבהיר אתמול (שני) כי בין האפשרויות גם הצבעה נגד הממשלה והיעדרות מהצבעות.

השר אריאל הפנה אצבע מאשימה כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלדבריו "יכול לשנות את המציאות בגדר הסיכומים שהיו לנו, גם סיכומים קואליציוניים, גם הודעות שלו תקשורתיות. כשראש הממשלה מודיע שבבית אל יבנו, לפני ארבע שנים, 300 יחידות דיור, ועד היום זה עוד לא החל, אז יש פה בעיה והבעיה הזאת היא בידי ראש הממשלה. הוא ודאי יפתור אותה".

עוד חדשות:
ההסכם מנע שביתה, אך התעלם מ-200 אלף עובדים: "אין בשורה"
אובמה ידע בדיוק את מי לשלוח לישראל אחרי הסכם הגרעין
"אכלתי את הלב": הקצין החרדי שחזר הביתה רעב מאימון בצה"ל

ישיבת סיעת הבית היהודי, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
אורי אריאל לצד יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, בישיבת הסיעה, אתמול/נועם מושקוביץ

לאחר כינוס החירום, הודיע הליכוד כי נתניהו "יקדם את מפעל ההתיישבות בתבונה ובאחריות אל מול מציאות בינלאומית מורכבת". "הפרשנות היא ברורה, כל מי שבשטח רואה שלא בונים, וזה בדיוק הדבר שלא מקובל עלינו", אומר אריאל. "ראש הממשלה הבטיח לבנות באיתמר אחרי רצח משפחת פוגל, השם ייקום דמם, והבטחות כידוע צריך לקיים".

כשנשאל מדוע הבית היהודי לא דרשה לראות בנייה בשטח לפי הכניסה לקואליציה, השיב: "בהיותי שר הבינוי שווקו ביו"ש מעל 3,000 יחידות דיור. נכון שהיו הרבה מאוד קשיים, נכון שבאיתמר לא בנו, בבית אל לא בנו, אבל בנו באריאל ובמעלה אדומים, ובירושלים כמובן. ועכשיו לא בונים לא פה ולא פה. זה שינוי מצב שאיננו מקובל, הוא בניגוד להבנות ולהסכמים, בניגוד להודעות ראש הממשלה בעצמו - ולכן זה מצריך טיפול. ראש הממשלה בעצמו בכל ישיבת ממשלה מזכיר שיש הסכם קואליציוני וצריך לכבד אותו אחרת זה לא יחזיק. אני פונה לראש הממשלה ומבקש ממנו לכבד את ההסכמים שהוא והליכוד חתומים עליהם".

(עדכון ראשון: 23:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully