וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות נגד פינוי בבית אל; האיחוד הלאומי מאיים לפעול נגד הממשלה

מאות מתנחלים ברחבי יהודה ושומרון מחו על ההריסה המתוכננת של בתי דריינוף. שמונה נעצרו. מועצת האיחוד הלאומי ערכה כינוס חירום ופרסמה הודעה חריפה. השר אריאל: "אי אפשר להקפיא את ירושלים"

צילום: שירי בלייכר, עריכה: קשת סידי

המתנחלים מעלים הילוך במאבק נגד פינוי בתי דריינוף בבית אל: בשורת מוקדים ברחבי יהודה ושומרון הפגינו במהלך היום (ראשון) מאות מתנחלים בדרישה למנוע את הפינוי שעליו פסק בית המשפט העליון. במהלך ההפגנות, שבחלקן התפתחו עימותים, נעצרו שמונה בני אדם. סיעת האיחוד הלאומי במפלגת הבית היהודי התכנסה הערב לדיון חירום במצב. מועצת האיחוד הלאומי, הגוף הנצי יותר במפלגה הדתית-לאומית, הביעה דרישה להפעיל סנקציות בתוך הממשלה – עד לשינוי המדיניות בנושא הבנייה בשטחים.

בתי דריינוף שבמוקד המחלוקת נבנו על קרקע פלסטינית פרטית שהופקעה מתוקף צו תפיסה ביטחוני. הבנייה נעשתה על פי תכנית המתאר של ההתנחלות בית אל שבבנימין, אך זו נעשתה על שטח שהוגדר ציבורי. הרכב שופטים בראשות נשיא בית המשפט העליון לשעבר אשר גרוניס פסק לפני כשמונה חודשים שהבנייה נעשתה ללא היתרים, שהיא לא חוקית ושעליה להיות מפונה עד סוף יולי השנה.

עוד ידיעות בוואלה!NEWS
מחבלים בודדים ואחיזה במדינות מתונות: כך מתפשט דאעש למערב
אביו של מלאכי רוזנפלד: "לגזור עונש מוות על מבצעי הפיגוע"
"עושק ילדי טהראן": ניצולי השואה תובעים את עורך דינם

הפגנה נגד כוונת המדינה להרוס את בתי דריינוף, צומת אסף בנימין, 19 ביולי 2051. סוכנות תצפית - ענבל גרוס,
הפגנה בבית אל נגד הפינוי של בתי דריינוף/סוכנות תצפית - ענבל גרוס

שר החקלאות אורי אריאל אמר במהלך הכנס של האיחוד הלאומי כי "אי אפשר להקפיא את יהודה ושומרון ואת ירושלים". הוא הוסיף כי חרף ההבטחה שקיבל הבית היהודי להמשיך ולפתח את יהודה ושומרון – "זה לא נעשה". יתרה על כך הצר: "עוד באים להרוס בתים בבית אל בניגוד לסיכומים ולרוח הישראלית. נמשיך לדרוש בתוקף שינוי ובנייה בכל רחבי הארץ". ח"כ בצלאל סמוטריץ' הפנה דברים ישירות לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "צריך אומץ מול העולם". לדבריו, יש "לצעוק 'לא' על ההסכם עם איראן, וגם מול העולם ומול האופוזיציה, ולבנות ביהודה ושומרון. מי שלא בונה ביהודה ושומרון מקדם מדינת טרור. מי שאין לו אומץ לבנות ביהודה ושומרון ובירושלים, חותר תחת הרעיון הציוני".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
"כישלון המאבק בבית אל יהווה תקדים המסכן את עתיד ההתיישבות כולה"

במהלך התקופה האחרונה ניסו המתנחלים לפעול להסדרת הבנייה. במנהל האזרחי שקדו על התוכנית ובשבוע האחרון אף האיצו את העניין. ביום רביעי האחרון התקיים דיון בוועדת ההתנגדויות במנהל נגד התוכנית החדשה, ואלה נדחו. במקביל, כך נראה, הדרג המדיני דווקא עושה מאמץ כדי להשלים את אישור התוכנית לפני המועד האחרון שנתן בג"ץ ולו בכדי לסמן למתנחלים שהיה ניסיון אמיתי להסיר את חשש ההריסה.

כחלק מהמחאה יצאו כאמור מאות מפגינים לצמתים ברחבי השטחים. בין היתר הפגינו 200 בעופרה שבבנימין, 50 בעלי, 150 בגבעת אסף ו-50 בכוכב יעקב. שני מתנחלים נעצרו אחרי שניסו לחסום כביש במהלך אחת ההפגנות. פלסטיני אחד נעצר אחרי שהתפתחה קטטה באזור מעלה לבונה. הפגנות דומות היו גם בשבי שומרון, באזור חברון, בצומת מכמש, בקדומים, בשילה ועוד. חלק מהצמתים בכביש 60 החוצה את יהודה ושומרון נחסמו במהלך פעולות המחאה. המפגינים הניפו שלטים ובהם נכתב בין היתר "על בנייה ביהודה ושומרון תהיה מלחמה", ו"הבטחתם – תקיימו", בהתייחסות להבטחת ראש הממשלה בנימין נתניהו שלפיה יאשר בניית 300 יחידות דיור בבית אל במסגרת הסכם האולפנה.

מטה המאבק בבית אל הודיע כי אירועי היום הנם "יריית הפתיחה במאבק למען ההתיישבות". לפי המטה, ישנם עוד אלפי בתים ביהודה ושומרון במצב דומה משפטית לזה של הבתים שאמורים להיות מפונים בבית אל, ו"כישלון המאבק בבית אל יהווה תקדים המסכן את עתיד ההתיישבות כולה".

"מדיניות חמורה של הקפאה מוחלטת"

"אנחנו אומרים לראש הממשלה: המצור יפסק החל מהיום"

בבית אל, כאמור, התכנסה במקביל להפגנות התושבים מועצת האיחוד הלאומי, שפרסמה הודעה חריפה. "סקירת הנתונים מצביעה על מדיניות חמורה של הקפאה מוחלטת של התכנון והמכרזים ושל האטה משמעותית בבנייה בירושלים וביהודה ושומרון", נכתב בביקורת. "לצד זאת, הממשלה מאפשרת בנייה מסיבית של הפלסטינים ומאפשרת קביעת עובדות חמורות בשטח - ובמקביל הורסת בתים בהתיישבות". עוד נכתב כי "הממשלה ממשיכה לפגוע בריבונות הישראלית בהר הבית, להגביל עליית יהודים להר ולפגוע בזכותם במקום הקדוש ביותר לעם היהודי".

על אף שהם חלק מהקואליציה, המשיכו באיחוד הלאומי לתקוף את ממשלת הימין של נתניהו באומרם: "לפני ארבעה חודשים התקיימו בישראל בחירות ונבחרה ממשלה שקיבלה מנדט ברור מהעם ליישם מדיניות לאומית וימנית מובהקת. לממשלה נבחרת אסור למעול באמון הציבור ואם היא חלילה עושה זאת, היא מאבדת את זכות קיומה. מועצת האיחוד הלאומי דורשת מראשיה, עוד בטרם הריסת הבתים בבית אל, להתחיל ולנקוט סנקציות קואליציוניות במדרג עולה עד לשינוי מדיניות הממשלה, חידוש התכנון והבניה בירושלים וביהודה ושומרון, הפסקת ההריסות ופעילות נחושה ונמרצת להסדרת מעמדה של הבניה שטרם הוסדרה בהתיישבות מפלגת האיחוד הלאומי חרתה על דגלה את השמירה על ארץ ישראל ואת פיתוח ההתיישבות בכל חלקיה ולעת כזו אסור לה לחשות".

ראש מועצת בית אל שי אלון פנה ישירות לנתניהו והודיע: "אנחנו אומרים לראש הממשלה: המצור יפסק החל מהיום. אנו מבקשים מאורי ובצלאל, (השר אורי אריאל וח"כ בצלאל סמוטריץ', ש"ב) לזעזע את מסדרונות הכנסת. אנו ניתן לכם חיפוי. הנוער שלנו צועק את זה. המציאות של חוסר בנייה תיפסק והמסר יועבר לראש הממשלה".

דריינוף, יולי 2015. ספק 500
"נבחרה ממשלה שקיבלה מנדט ברור מהעם ליישם מדיניות לאומית וימנית מובהקת". בתי דריינוף/ספק 500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully