וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של מלאכי רוזנפלד: "לגזור עונש מוות על מבצעי הפיגוע"

אליעזר רוזנפלד, אביו של הצעיר שנרצח בפיגוע ירי בבנימין, התייחס למעצר החוליה: "ללא עונש מוות, לא תהיה לנו נחמה". בין מתכנני הפיגוע היה משוחרר בעסקת שליט, אחד מעשרות ששבו לעסוק בטרור מאז יצאו לחופשי ב-2011

צילום: דובר צה"ל, עריכה: קשת סידי

אליעזר רוזנפלד, אביו של מלאכי שנרצח בפיגוע הירי בבנימין, התייחס אמש (ראשון) למעצר החוליה שהייתה אחראית לפיגוע. בשיחה עם וואלה!NEWS הבהיר האב כי כל עוד לא יוטל על המחבלים עונש מוות, "אז לא מדובר בנחמה".

"קשה לנו לעכל את האסון שהוא לא איתנו", סיפר. לדבריו, "טרם הספקנו לשמוע את הפרטים על התפיסה. הספיקו לעדכן אותנו כהורים באופן כללי, אבל לא ירדנו לפרטים". הוא הדגיש כי "אם אני לא יודע שראשי המדינה ימצו את הדין עמם, שזה אומר גזר דין מוות לרשעים הללו שרוצחים ללא כל סיבה, אלא מרצון להרוג יהודים, אז זו לא נחמה. אנחנו לא מחפשים נקמה, אבל זה העונש שמגיע לרשעים ורוצחים כאלו. רק נפש תחת נפש".

הוא הוסיף עוד כי "אנחנו שמחים על החוק של בנט, שלפיו לא יהיה יותר משא ומתן לשחרור מחבלים ורוצחים. אם רוצים לתת להם מחוות אז בדברים אחרים ולא בשחרור מחבלים". לדברי רוזנפלד, המשפחה תדרוש זאת בפגישה שמתוכננת בקרוב עם גורמים בממשלה. "מדובר באנשים שישבו כבר בכלא. אלו אנשים מאוד צעירים, שעשו את זה בצורה מתוכננת. החשש הגדול שהם יקבלו לימודים וישתחררו באיזו עסקה בגלל תופעת הדלת המסתובבת ויחזרו לסורם. אנחנו נדרוש שימוצה עמם הדין ובלי אפשרות לשחרור".

עוד בנושא צבא וביטחון:
נעצרה חוליית חמאס בחשד לרצח מלאכי רוזנפלד בבנימין
חמאס פרסם תיעוד החדירה לעין השלושה; "השבח לאל, הרגנו חיילים"
חמש מכוניות של אנשי חמאס התפוצצו בעזה; דאעש קיבל אחריות

תיעוד: כוח דובדבן עוצר חברי חוליית חמאס החשודים ברצח מלאכי רוזנפלד. דובר צה"ל
מתכנן הפיגוע הוא ממשוחררי שליט. מעצר חשודים ברצח מלאכי רוזנפלד/דובר צה"ל

אחרי שהותר אתמול לפרסום על מעצר החוליה שהייתה אחראית לרצח רוזנפלד, נודע כי אחד ממתכנני הפיגוע הוא אחמד נג'אד, ששוחרר בעסקת שליט ב-2011 וגורש לירדן. נג'אד, שנכלא בשל מעורבות בפיגועי ירי שבהם נהרגו ישראלים, הוא רק אחד מאותם עשרות אסירים ששוחררו בעסקה וחזרו לעסוק בטרור. במסגרת העסקה, שתמורתה הוחזר לישראל החייל גלעד שליט, שוחררו 1027 מחבלים, 620 מהם חזרו ליהודה ושומרון ומזרח ירושלים. שירות הביטחון הכללי (שב"כ) עקב מאז אחרי גורמים בולטים בשורותיהם ועד חודש יוני נעצרו יותר ממאה מהם, שעברו עבירות שונות. חלקם שוחררו מאז.

המשוחרר הראשון מהעסקה שחזר לכוונת של מערכת הביטחון היה מוחמד חנני, חבר בוועדות ההתנגדות העממית. חנני חוסל ב-9 במרץ 2012 בתקיפת חיל האוויר, שפגעה בכלי רכב שבו נסע לצד מזכ"ל הארגון, זוהייר אל-קייסי. אסיר בולט נוסף שחזר למעגל הטרור היה זיאד עוואד, שביצע את פיגוע הירי בליל הסדר אשתקד. עוואד פתח באש לעבר שבעה כלי רכב בכביש 35, והרג את קצין המשטרה ניצב-משנה ברוך מזרחי ופצע את רעייתו וחמשת ילדיו.

כחודשיים לאחר מכן, נחטפו שלושת הנערים – אייל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל – וכעבור כמה שבועות נמצאו גופותיהם. במהלך מבצע "שובו אחים", שבו סרקו כוחות צה"ל את יהודה ושומרון במטרה לאתר הנערים, נעצרו עוד עשרות אסירים לשעבר, ששוחררו במסגרת העסקה. כמו כן, שב"כ חשף כי בחטיפה היה מעורב מחמוד קוואסמה, ששוחרר אף הוא בתמורה לשליט, והיה אחראי למימון החוליה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
חיילי צה"ל פועלים בחברון. רויטרס
גורמים בולטים מקרב המשוחררים נתונים למערב. כוחות צה"ל בשטחים/רויטרס

לפני כחודש נרצח ביריות דני גונן, שטייל במעין באזור ההתנחלות דולב. כעבור כשבועיים עצרו כוחות הביטחון כמה חשודים בפיגוע ואחד מהם - מוחמד עדואן - היה ממשוחררי שליט. הוא הסתיר בביתו את האקדח עבור מוחמד אבו שאהין, החשוד המרכזי בפיגוע.

גורמים במערכת הביטחון התייחסו לאחרונה לאסירים שיצאו לחופשי במסגרת העסקה ומסרו כי חלק מאלו שגורשו לרצועת עזה ולחו"ל ממשיכים לעסוק בטרור. לאחרונה חמאס הודיע כי התנאי שלו לפתיחת המשא ומתן להחזרת גופותיהם של החיילים סגן הדר גולדין וסמל-ראשון אורון שאול ואת אברהם מנגיסטו והצעיר הבדואי שנכנסו לשטח הרצועה הוא שחרור עצורי עסקת שליט.

(עדכון ראשון: 22:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully