וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצרה חוליית חמאס בחשד לרצח מלאכי רוזנפלד בבנימין

החוליה, שכוללת 6 פעילים, ושאחראית לפיגוע הקטלני בשבות רחל ולירי לעבר אמבולנס בבית אל, נחשפה בתום פעילות מיוחדת. ה"מוח" שמאחוריה: משוחרר עסקת שליט, שמתגורר בירדן. היורה מוחזק בידי הרשות. צפו בתיעוד המעצרים, שביצעה יחידת "דובדבן"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: קשת סידי

במסגרת פעילות של שירות הביטחון הכללי (השב"כ), בשיתוף צה"ל ומשטרת ישראל, נחשפה חוליית טרור של חמאס, שחבריה היו שותפים לפיגוע הירי בצומת שבות רחל, שבו נרצח לפני שלושה שבועות מלאכי רוזנפלד - כך הותר היום (ראשון) לפרסום. תשתית זו הייתה אחראית לפיגוע ירי נוסף, שאירע יומיים קודם לכן, לעבר אמבולנס וכלי רכב ישראליים בבית אל. במקרה זה לא היו נפגעים.

בסך הכול ישנם שבעה חשודים, מרביתם תושבי סילוואד שבאזור רמאללה, ואחד מהם מתגורר בירדן. בחקירתם בשב"כ הודו החשודים בביצוע הפיגועים ובניסיון לבצע פיגוע נוסף ב-6 ביוני. עוד התברר כי מי שיזם את הפיגועים ודרבן את המחבלים בשטח הוא אחמד נג'אר, פעיל חמאס שריצה בעבר מאסר בגין פיגועי ירי בהם נהרגו שישה ישראלים. הוא שוחרר וגורש לרצועת עזה במסגרת עסקת שליט ב-2011. נג'אר העתיק את מקום מושבו לירדן ומשם - כך לפי השב"כ, הוא "פועל באופן שיטתי להנעת פיגועים בשטח". כמו כן הוא העביר מימון לפעילות החוליה.

עוד ידיעות בנושא בוואלה!NEWS
טורניר כדורסל נערך לזכר הצעיר שנהרג בפיגוע
זעם בהתנחלויות על נתניהו בשל גל הפיגועים: "די לפחד"
26 פיגועים ו-12 הרוגים: מפת אירועי הטרור בשנה האחרונה

מלאכי משה רוזנפלד שנרצח בפיגוע בכביש אלון, יוני 2015. פייסבוק, צילום מסך
רוזנפלד/צילום מסך, פייסבוק

חלק מחברי החוליה נעצרו בידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים. בהם גם מעאד חאמד, אשר עמד בראש החוליה בפועל, ואשר ביצע את הירי בשני הפיגועים. עוד עצור הוא אחמד שבראוי, שהיה שותף לתכנון הפיגועים ולהחזקת אמצעי הלחימה אשר שימשו לביצועם.

אמג'ד נג'אר, אחיו של ה"מוח", נעצר במסגרת חשיפת החולייה ב-7 ביולי. אף הוא פעיל חמאס, שנעצר בשנות ה-90 בגין מעורבות בטרור עממי. מהשב"כ נמסר כי בחקירתו הוא הודה בהעברת הנחיות מאחיו, וכן בהעברת נשק ומימון, ששימשו לביצוע הפיגוע. צעיר העצורים הוא עבדאללה אסחק, בן 24. הוא היה עצור לאחרונה בין השנים בין 2010 ל-2011 בעקבות סחר באמצעי לחימה. כבר בשנת 2006 בהיותו בן 15 היה מעורב בתכנון פיגוע ירי. הוא הודה שהיה נהג הרכב בשני הפיגועים האחרונים, ובפעילות צבאית נוספת במסגרת החוליה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
תשתית חמאס בסלואד. שב"כ, משרד הביטחון
החשודים שנעצרו בחשד לפיגועים/משרד הביטחון, שב"כ

"הוכח פעם נוספת ששחרור מחבלים לא מרגיע את השטח אלא רק מתסיס אותו יותר", אמר בעקבות חשיפת החוליה סגן שר החוץ אלי בן דהן מבית היהודי, והוסיף: "רוצח נשאר רוצח". הוא קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרים "לא להתפתות לעסקת שחרור אסירים נוספת בשום אופן. שחרור מחבלים הוא הנפת חרב על צווארה של ישראל".

תיעוד: מעצר חברי חוליית חמאס החשודים ברצח מלאכי רוזנפלד.
תיעוד מעצר אחד החשודים בידי לוחמי "דובדבן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully