וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסר של מלאכי: טורניר כדורסל נערך לזכר הצעיר שנהרג בפיגוע

15.7.2015 / 9:37

מלאכי משה רוזנפלד נרצח בפיגוע ירי ליד שבות רחל כאשר חזר ממשחק כדורסל. למרות הזמן הקצר אחרי השבעה, הוחלט לקיים את הטורניר שנקבע לפני מותו. אביו: "אם הוא מחייך מלמעלה ואומר 'אבא אני גאה בך', זו הנחמה הגדולה שלי"

צילום: מור שאולי, עריכה: ליאור קירשנר, שניר דבוש

טורניר כדורסל לזכרו של מלאכי משה רוזנפלד, שנרצח לפני כשבועיים וחצי בפיגוע ירי ליד ההתנחלות שבות רחל, נערך אתמול (שלישי) באולם הספורט בכפר תפוח שבשומרון. בטורניר השתתף גם אליעזר, אביו של מלאכי, ששיחק עם בנו הצעיר נגד זוג אחר במסגרת משחקי זוגות של אבות ובנים. כשעה לאחר מכן נערך טקס קצר לזכרו של מלאכי, ולאחריו החל המשחק בין נבחרת אליצור שומרון לנבחרת החטיבה המרחבית שומרון.

"זה המסר הגדול של מלאכי. על ידי ספורט ולא רק על ידי דברי תורה, אלא גם על ידי דיבור על ספורט ושחקנים, נגיע לערכים משפחתיים מאוד גבוהים של קשר, אהבה, ניצחון, תחרות, הפסד, קבלה וערכים נוספים", אמר אליעזר. "אני חושב שזה משמח אותו".

עוד בוואלה!NEWS:
הפלסטינים הקפיאו פניות לאו"ם, ישראל האטה הבנייה בהתנחלויות
פועל נפל אל מותו מהקומה ה-35 במתחם שרונה בתל אביב
תיעוד: תצפית צה"ל ננטשה - אמצעים מסווגים נותרו חשופים

טורניר כדורסל לזכר מלאכי רוזנפלד, יולי 2015. מחלקת ספורט מועצה אזורית שומרון, מערכת וואלה! NEWS
"היה שמח לראות אותנו מלמעלה". נבחרת חטיבת שומרון/מערכת וואלה! NEWS, מחלקת ספורט מועצה אזורית שומרון

מלאכי, ששיחק בליגה של מועצת בנימין, נרצח כאשר חזר עם חבריו ממשחק כדורסל בעלי. אביו סיפר כי כדורסל תפס חלק נכבד בעולמו. "הוא היה משחק איתנו, מדבר איתנו על כל דבר וזה חסר לנו כל רגע. הוא גיבש את המשפחה עם כל האחים ועם אשתי", אמר. רוזנפלד הוסיף וסיפר על המקום שתפס מלאכי במשפחה לאחר שאחיו הגדול יצחק נהרג בשיטפון במדבר יהודה ב-2002. "הוא הפך לבן בכור אחרי שהבכור שלנו נהרג, ופתאום שוב תוקפת תחושה קשה שבן בכור הולך לך, זו תחושה קשה מאוד".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
טורניר כדורסל לזכר מלאכי רוזנפלד, יולי 2015. מחלקת ספורט מועצה אזורית שומרון, מערכת וואלה! NEWS
טורניר כדורסל לזכר מלאכי רוזנפלד, יולי 2015/מערכת וואלה! NEWS, מחלקת ספורט מועצה אזורית שומרון

רוזנפלד הגיע לטורניר עם ארבעת בניו. למרות הקושי להשתתף במשחק זמן כה מועט לאחר שקמו מהשבעה, אמר האב כי הוא מרגיש שכך הוא ממשיך את דרכו של בנו האהוב. "מלאכי אהב מאוד ספורט, וספורט זה ערכים של משמעת, התמדה וגם של הרבה חשיבה, אינטואיציה ותכנון מהלכים. זה מה שמלאכי היה. אני מרגיש באופן אישי שזה סוג של התחברות אליו ואני לוקח על עצמי את התפקיד של מלאכי להמשיך לשחק". רוזנפלד הוסיף כי הוא חושב שמלאכי "היה שמח לראות אותנו מלמעלה", ולמרות הקושי, אין לו ספק שזו "ההנצחה הגדולה, ואם הוא מחייך מלמעלה ואומר 'אבא אני גאה בך', זו הנחמה הגדולה שלי".

"זו הייתה מכה בשביל הספורט באזור"

בשלב מסוים בערב ההוקרה, נעמדו הנבחרות אחת מול השנייה על המגרש, כשאליעזר לצדם עם מדי נבחרת אליצור שומרון. לאחר שקראו פרק תהילים לזכרו של מלאכי, החל המשחק. עם המדים שזה עתה קיבל, הצטרף אליעזר לדקות הראשונות של המשחק, בניסיון למלא את החלל שנפער.

"מדובר בטורניר שנקבע לפני מותו של מלאכי, אך ברגע ששמענו שנרצח שחקן שחזר ממשחק כדורסל מהליגה של המועצה השכנה בנימין, זה גרם לכולנו לסוג של תדהמה, זו הייתה מכה בשביל הספורט באזור", סיפר מאיר ברכיה, ראש מחלקת הספורט במתנ"ס שומרון. "החלטנו להקדיש את האירוע הזה לזכרו והזמנו את אבא של מלאכי ואחיו להשתתף במשחקים, ואנחנו שמחים שהם הגיעו. אנחנו לא נפסיק לשחק, ונמשיך לחזק את הספורט בשומרון, למרות שגם השחקנים שלנו נוסעים בלילות על הצירים הללו לאחר המשחקים". הוא הוסיף כי היה לו ולנוכחים חשוב לחזק את ידי המשפחה וכי בכוונתם "להמשיך בדרכו של מלאכי בהתיישבות ובכדורסל ולעשות הכול כדי לחזק את ליגת השומרון".

טורניר כדורסל לזכר מלאכי רוזנפלד, יולי 2015. מחלקת ספורט מועצה אזורית שומרון, מערכת וואלה! NEWS
טורניר כדורסל לזכר מלאכי רוזנפלד, יולי 2015/מערכת וואלה! NEWS, מחלקת ספורט מועצה אזורית שומרון

למרות המצב הביטחוני המתוח באזור, קצין ההגנה המרחבית של חטיבת שומרון, רב-סרן אליצור טרבלסי, הדגיש כי חשוב לערוך אירועים מסוג זה המחברים בין צה"ל וחיילי החטיבה לתושבים. "המשחק הוא חלק מהפעילות המשותפת שלנו עם השומרון ועם התושבים", אמר. "הרעיון להביא את החיילים שמגנים על התושבים לשחק יחד הוא דבר חשוב, ואנחנו שמים דגש על פעילות משותפת עם תושבי המרחב, לאפשר לכולנו להיות ביחד חלק מהדבר הזה. בסופו של דבר, זה חלק מהקשר שלנו עם ההתיישבות. יש את האירועים הטובים ויש את האירועים המצערים, ואנחנו מכבדים את זכרו של מלאכי במשחק הזה ואת האבא שמופיע פה במגרש ומשחק".

לטרבלסי לא היה ספק שחיילי החטיבה "יקרעו" את נבחרת השומרון, אלא שלאחר משחק צמוד, ניצחה נבחרת אליצור שומרון את נבחרת החטיבה בתוצאה 53-71. "אנחנו מלאי עצב וגעגועים", סיכם אליעזר, שסיפר על מה שהוא מכנה "ההחמצה הגדולה" של בנו, שהיה "יכול לפרוח ולהגיע למקומות מאוד גדולים במדינת ישראל".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il.

טורניר כדורסל לזכר מלאכי רוזנפלד, יולי 2015. מחלקת ספורט מועצה אזורית שומרון, מערכת וואלה! NEWS
נבחרת אליצור שומרון/מערכת וואלה! NEWS, מחלקת ספורט מועצה אזורית שומרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully