וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים הקפיאו פניות לאו"ם, ישראל האטה הבנייה בהתנחלויות

15.7.2015 / 7:57

במסגרת פגישות חשאיות בין אנשי אמונם של נתניהו ואבו מאזן הוחלט על צעדים להפגת המתיחות. לפי הפלסטינים, אישיות בכירה בפתח תיפגש בקרוב עם שר רם דרג. "הצדדים מבינים את הצרכים האחד של השני". נתניהו מכחיש

נתניהו ואבו מאזן. רויטרס
ספק אם רבים היו בסוד העניינים. נתניהו ואבו מאזן/רויטרס

סדרת פגישות חשאיות בין בכירים ישראלים ופלסטינים מטעמם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, המתקיימת זה כמה חודשים, הובילה לשורה של צעדים להפגת המתיחות בין הצדדים. בין היתר, נעצרה הפנייה הפלסטינית למוסדות האו"ם וארגונים בינלאומיים, ומנגד הואטה הבנייה בהתנחלויות. מקור פלסטיני הגדיר זאת כחלק "מהערכת מצב חדש באזור, לא כהסכם". הפגישות בין הצדדים התקיימו עד לאחרונה וספק אם רבים היו בסוד העניינים.

ההקלות הישראליות המשמעותיות לקראת חודש הרמדאן, בהן מתן אישור לתושבי הגדה להתפלל בהר הבית, היו רק קצה הקרחון בהפשרת היחסים. ההבנה בין הצדדים נמשכת זה שלושה חודשים ובבסיסה הרצון להרגיע את הרוחות לנוכח המצב הגיאופוליטי במזרח התיכון. "הצדדים מבינים את הצרכים האחד של השני", אמר גורם לוואלה!NEWS.

לקריאה נוספת:
בלייר מתווך בין חמאס וישראל? הגז הטבעי מעניין אותו יותר
אחרי חשיפת וואלה!NEWS: אבו מאזן זימן את השגריר בצ'ילה לשיחה
כאילו שהמלחמה עדיין נמשכת: דיווח מיוחד מרחובות עזה

אתר בנייה במודיעין עלית, 2010. AP
"התרחבות טבעית". אתר בנייה במודיעין עילית/AP

באשר לבנייה ביהודה ושומרון, בפועל הבנייה נמשכת, אך זה כמה חודשים שאין אישורים של תכניות בנייה עתידיות. מקור ישראלי כינה זאת "התרחבות טבעית" ולא מעבר לכך. בצד הישראלי מייחסים את ההאטה לחשש מפני תגובת הקהילה הבינלאומית, ולא למגעים או הבנות עם הרשות.

על פי מקורות בכירים בצד הפלסטיני, צעדים נוספים לשיפור האמון בין נתניהו ואבו מאזן צפויים להיעשות בקרוב. בין היתר, שר בכיר בממשלה ייפגש בקרוב בחו"ל עם אישיות בכירה בפתח ובאש"ף. ברשות ישנה ציפייה מישראל להפשיר תכניות בשטחי C שבשליטה הישראלית, רובן כלכליות, וכן לאפשר איחוד משפחות ולחמש את מנגנוני הביטחון הפלסטיניים.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הדיווח אינו נכון. את תגובתו של ראש צוות המשא ומתן של אש"ף, סאיב עריקאת, לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully