וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: תצפית צה"ל ננטשה - אמצעים מסווגים נותרו חשופים

14.7.2015 / 22:36

עמדת תצפיות מסווגת של צה"ל בגדה ננטשה על ידי חיילים ואמצעים סודיים נותרו ללא אבטחה. החייל שהפקיר את העמדה נשפט ונגזרו עליו 14 ימי מחבוש בפועל. "מעשה חמור מאוד"

עריכה: שניר דבוש

חייל צה"ל מחיל האיסוף הקרבי נשלח לשבועיים מאסר בכלא צבאי, זאת אחרי שהפקיר עמדת תצפית ובה בלון תצפית ואמצעים סודיים. בסרטון מהאירוע שהגיע למערכת וואלה!NEWS נחשף הכשל באבטחת אמצעי האיסוף המסווגים, שלו היו מגיעים לגורמים עוינים, הדבר היה גורם לחשיפת סודות ולחשיפת שיטות פעולה.

המקרה אירע בשבוע שעבר, שעה שקצין מפיקוד המרכז הגיע לביקורת בעמדת תצפיות של גדוד האיסוף הקרבי ביהודה ושומרון. במקום הוצב בלון תצפית שנועד לאסוף מודיעין על הגזרה, לתמוך בפעילות הביטחון השוטף של הכוחות ולהתריע על אירועים חריגים. כבר ממרחק זיהה הקצין כי העמדה נטושה וכי החיילים שאמורים לאבטח אותה - אינם. הוא צילם זאת במכשיר הסלולרי שלו. בתיעוד ניתן לראות כי בלון התצפית נותר על הקרקע ללא אבטחה, כשלא רחוק ממנו, באוהלים הסמוכים, השאירו החיילים את אמצעי השליטה והבקרה עליו: מפות, עזרים טקטיים מסווגים ומכשירי קשר.

עוד ידיעות צבאיות בוואלה!NEWS
הסתה מבית: נחשפה רשימת קצינים חרדים המעודדים גיוס לצה"ל
נאום נתניהו מעביר מסר לאובמה: האופציה הצבאית על השולחן
אחיו של הדר גולדין בוושינגטון: "באתי להחזיר את אחי"

עמדת תצפית של צה"ל ננטשה - אמצעים סודיים נותרו ללא השגחה. מערכת וואלה! NEWS
האמצעים שתועדו ללא השגחה בעמדת התצפית/מערכת וואלה! NEWS

הסרטון הועבר למפקדי חיל האיסוף הקרבי ולמפקדים בכירים בפיקוד מרכז. מתחקיר ראשוני התברר כי על העמדה היה אמור לשמור חייל אחד, שמסיבה לא מוצדקת החליט לעזוב אותה. גורמים בפיקוד מרכז הגדירו את המקרה "חמור ביותר" ובשל כך הוא נשפט ונשלח ל-14 ימי מחבוש בפועל.

גורם צבאי מסר: "על פי ההנחיות, בעמדת הבלון מופקד חייל אחד על השמירה. החייל, שעזב את העמדה בעת צילום הסרטון המדובר, הועמד לדין משמעתי על ידי מפקד הגדוד ונשפט לימי מחבוש. יצוין כי במרחב הבלון הייתה אבטחה על בסיס גדוד הביטחון השוטף".

מדובר צה"ל נמסר: "המקרה מוכר וטופל משמעתית על ידי המפקדים".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully