וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אכלתי את הלב": הקצין החרדי שחזר הביתה רעב מאימון בצה"ל

20.7.2015 / 22:38

סרן מוטי פרידמן זומן לכמה ימי מילואים בצפון הארץ בשבוע שעבר. אלא שלמרות שלפני הגעתו הבהיר שהוא אוכל רק אוכל כשר למהדרין, כשהגיע לאימון גילה כי לא דאגו לו למזון. "אני מבין שזה מסובך"

סרן מוטי פרידמן, קצין מילואים שלא מצא אוכל כשר בצה"ל. פייסבוק, אתר רשמי
סרן מוטי פרידמן/אתר רשמי, פייסבוק

קצין מילואים חרדי בפיקוד העורף השתתף בשבוע שעבר באימון בצפון הארץ, אך מטעמי כשרות מצא את עצמו שב הביתה רעב לאחר שלא נמצא לו מה לאכול. בפוסט שהעלה לפייסבוק הוא סיפר על האבסורד שבו למרות שביקש מראש, לא קיבל אוכל שיוכל לאכול. גם בשיחה עם וואלה!NEWS הוא מביע תסכול על הצבא.

סרן מוטי פרידמן, מורה בן 31 מלוד, החל את שירותו הצבאי בשריון. לאחר שש שנות שירות, הוא הועבר לשירות מילואים בפיקוד העורף. בשבוע שעבר, לאחר ששב מכמה ימי מילואים, הוא העלה את הפוסט שכותרתו הייתה "רעב במילואים". "גויסתי למילואים לתרגיל", סיפר בפוסט. "אינני מפונק, אך גופי זקוק למזון".

עוד בנושא צבא וביטחון:
קיצוץ נרחב בצה"ל: מספר משרתי הקבע ירד ב-2,500 עד שנת 2017
בכיר במטכ"ל עונה לנסראללה: "לא תומכים במורדים בסוריה"
קצין בכיר במטכ"ל: "לא ברור אם מנגיסטו חי או מת"

רעב במילואים.א. אני קצין מילואים בצה"ל.ב. אני חרדי.ג. אני רעב.להלן סיפור המעשה.גוייסתי השבוע ביום א' לתרגיל. (שבע ב...

Posted by Moty Fridman on Wednesday, July 15, 2015

"ביום הראשון, כששאלתי בארוחת הצהריים אם יש מנה בהכשר מהדרין, שאלו אותי 'מה?'. קצת הופתעתי, כי לפני המילואים נפל דבר... התקשרו אלי מהצבא! ולהפתעתי שאלו אותי איזה אוכל אני אוכל: טבעוני, צמחוני או גלאט? בגרון נשנק מהתרגשות (צה"ל הגדול והחכם מצא זמן בין איראן לחיזבאללה, להתעניין בתזונה שלי, אני הקטן), מיד עניתי בשמחה שאני אוכל רק אבל רק גלאט! והודיתי לצה"ל על האכפתיות", כתב.

כך, למרות שהסביר מראש שהוא אוכל רק גלאט כושר, הוא לא קיבל מנה כזו. "אז אכלתי לארוחת צהריים לחמנייה שנותרה מארוחת הבוקר, קצת יבשה לטעמי, אבל לא נורא", המשיך ותיאר. "בארוחת הערב הגישו סנדוויצ'ים מפתים בלחמנייה. ובתקווה מחודשת, שאלתי ועיניי בורקות: 'הבאתם לי מהדרין, נכון?' (הרי טרחתי להסביר להם בבוקר, מה זה מהדרין, ולמה רק את זה אני אוכל). 'אההה... לא. קצין הלוגיסטיקה אמר שיבדוק'. אז אכלתי לארוחת ערב את הלב, קצת רגיש לטעמי, אבל לא נורא".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"אני קצין. שאני אתלונן על זוטות קש וגבבה?"

למרות התסכול, הוא ביקש להבהיר כי אין לו טענות קשות נגד הצבא. "ניגשתי למפקדי ושאלתי אם יימצא לי זמן לקפוץ לאיזה מרכול בסביבה לקנות לי משהו", הוסיף. "המפקד התעצבן. ממש כעס! אני הרי דיברתי אישית עם מי שצריך שם במלכ"א (מרכז לוגיסטיקה וכוח אדם, ש"ב). ולא פעם אחת! שלא יקרה מה שקרה באימון הקודם. והבטיחו לו אישית שהכול מסודר!".

"ביום השני לאימון, דבר לא השתנה. למחרת בבוקר כבר יום שני, ואני מעביר לחיילים שיעור אחד, וגם שני. והבטן...אפעס לא שקטה. אז מה נהיה? מה נסגר? אבל בדיוק הגיעה בקשר הודעה חשובה נורא. ורצנו שנינו לעבודה. אבל אני קצין. לא איזו נמושה. שאני אתלונן על זוטות קש וגבבה?", כתב. "בארוחת הצהריים החבר'ה אוכלים עוף מוקפץ, שמריח טוב. ואני בודק אם נשארו שאריות מהלב של אתמול. אז אכלתי לארוחת צהריים מנת מוטיבציה בתיבול קל של חוסן נפשי".

חיילי צה"ל מתפללים ליד טנק. Eyal Warshavsky, AP
לפרידמן אין טענות קשות נגד הצבא/AP, Eyal Warshavsky

פרידמן סיפר כי הטיפול בנושא הועבר גם לגורמים ברבנות הצבאית. "זה לא שאני בא בטענות ויוצא נגד צה"ל, ממש לא" הוא שב והבהיר. "פשוט חשוב שהנושא יטופל, אבל אני מבין שזה מסובך. צה"ל עובד עם כמויות גדולות עבור יחידות שלמות וקשה לטפל בדרישה של חייל אחד במצב כזה".

בשיחה עם וואלה!NEWS טען פרידמן כי אין זו הפעם הראשונה שבה נתקל בסיטואציה כזו. "גם בסדיר וגם במילואים הקודמים הייתה לי אותה בעיה, אבל ידעתי להתארגן", אמר. "הפעם, בגלל שהתקשרו אלי לפני לבדוק מה אני אוכל, הייתה לי אשליה שאולי זה יסתדר ולא דאגתי לעצמי לשימורים לזמן המילואים. אני מבין כקצין שזה לא מתוך אדישות או רשעות - המפקדים עשו מאמץ, אבל זה מסובך".

למרות כל זאת, פרידמן בטוח שהעובדה שצה"ל לא ערוך כראוי לקליטת החרדים, לא תפגע במוטיבציה שלהם לשרת. "כשחרדי מתחיל ללכת לצבא, הוא עושה את זה מתוך אידיאולוגיה וזה חלק מהעניין ואני מסתדר ומאמין שגם אחרים", סיכם. "לא נראה לי שזה יפגע בגיוס החרדים. גם אני מתכוון להמשיך כרגיל. אני מאמין בחשיבות השירות ואסתדר גם בהמשך. ביחידה שלי עצמה קיבלתי תמיכה מקיר לקיר ויש מאמץ, אבל לא תמיד מצליח כי מדובר באדם אחד לעומת יחידה גדולה".

"בסופו של דבר, הצבא החזיר לי כסף על המצרכים שקניתי לעצמי ונראה לי שזה הפתרון הנכון", ציין. "ככה אני אוכל לאכול כמו שצריך ועל פי אמונתי - והצבא לא יצטרך להשתגע מבחינה לוגיסטית בנושא בשביל חייל אחד".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מרגע דיווחו של הקצין על התקלה, נעשו הפעולות הנדרשות על מנת לתקנה בהקדם ולספק לאיש המילואים מזון בהתאם לכשרות הנדרשת. נדגיש כי אנו מצרים על אי הנוחות שנגרמה".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully