וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל מודה לראשונה: טיפלנו בפצועים מג'בהת א-נוסרה

20.7.2015 / 21:02

קצין בכיר הבהיר כי בחודש האחרון פסקה הסתננות לוחמי ג'בהת א-נוסרה לטיפול רפואי בישראל, וכי סיוע צבאי לא היה ולא נברא: "לא תמכנו בהם בכדור אחר". "נכניס לישראל רק אזרחים, ורק אחרי שברור לנו מי הם"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: גדי וינסטוק

(בשבוע שעבר: תושבי חורפיש הואשמו בתקיפת האמבולנס שהוביל פצועים סורים)

קצין בכיר במטכ"ל התייחס היום (שני) לטענות מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, שלפיהן ישראל מסייעת למורדים בסוריה במאבקם בתומכי משטרו של הנשיא בשאר אסד. "לפי האמירות שלו, ישראל עומדת מאחורי ג'בהת א-נוסרה ודאעש. חשוב לי להבהיר כי בודדים מג'בהת א-נוסרה הצליחו להסתנן לישראל כדי לקבל טיפול רפואי, ובחודש האחרון זה פסק - ולא יקרה יותר. אנחנו מבצעים בידוק על הגבול כדי למנוע את זה", אמר.

"נכניס לישראל רק אזרחים - וגם זה, רק אחרי שבדקנו מי הפצוע", הבהיר הקצין הבכיר. "אם יגיעו לגדר פצועים שאינם אזרחים, הם יטופלו בשטח כמתחייב משבועת הרופאים - אך לא יכנסו לבתי החולים בישראל", הבהיר הבכיר הצבאי. עם זאת, הוא התעקש להבהיר כי סיוע צבאי לא היה ולא נברא: "אני רוצה להדגיש - לא תמכנו בהם בכדור אחד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התקיפה השנייה של אמבולנס שהוביל פצועים מסוריה לישראל. מאז לא נרשמו תקריות דומות/מערכת וואלה!, צילום מסך

בימים האחרונים גברו הקרבות הפנימיים ברמת הגולן הסורית, לרבות ירי ארטילרי והתקפות נקודתיות סביב קוניטרה, חאדר וחאן ארנבה. כוחות חיל הרפואה בפיקוד צפון ממשיכים לקלוט פצועים על הגבול, שחלקם מפונים לבתי חולים בישראל והיתר מטופל בשטח. בעקבות התקריות שבהן תקפו אזרחים ישראלים בני העדה הדרוזית אמבולנסים צבאיים שבהם הובלו פצועים מסוריה, הוחלט על תגבור אבטחת הצוותים הרפואיים. מאז התקריות, וגל המעצרים שהגיע בעקבותיו, לא נרשמו אירועים חריגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully