וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: מנהלי חברת "אלבר" העלימו מס בשווי עשרות מיליוני שקלים

20.7.2015 / 14:08

יו"ר דירקטוריון החברה, המנכ"ל וסמנכ"לית הכספים נעצרו בחשד שביצעו עבירות של הלבנת הון במסגרת יבוא מקביל של כלי רכב מארה"ב. לפי החשד, החברה הציגה מסמכים מזויפים מסוכנים לא מורשים. השלושה שוחררו בערבות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כ-1,500 כלי רכב יובאו לפי החשד לפי השיטה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר דירקטוריון חברת אלבר אלי אלעזרא, מנכ"ל החברה אורן אלעזרא וסמנכ"לית הכספים של החברה ואירית פרנקו נעצרו אתמול בחשד לעבירות של הלבנת הון ועבירות על פקודות המכס – כך הותר היום (שני) לפרסום. שופטת בית משפט השלום בחיפה איילה הוך נענתה לבקשת רשות המסים והורתה על שחרורם בערבות תוך קביעת תנאים מגבילים. השלושה הובאו הבוקר לבית המשפט במסגרת חקירה שמנוהלת במחלקת החקירות מכס ומע"מ חיפה בשיתוף עם בית מכס מרכז, נגד חברת "אלבר ניהול ציי רכב" בחשד לביצוע עבירות מסוג פשע על פקודת המכס, פקודת הייבוא והייצוא, חוק מס קנייה וחוק איסור הלבנת הון.

חברת אלבר החלה בחודש אפריל 2014 בביצוע יבוא מקביל של רכבים מארצות הברית של החברות הונדה, טויוטה ולקסוס. על פי החשד, החברה רכשה את הרכבים ממתווכים שונים בארצות הברית ולא מסוכן מורשה. על מנת לעקוף זאת, החברה הציגה לרשויות בישראל מסמכים כוזבים ומזויפים של חברה אמריקנית, העוסקת במסחר בכלי רכב העומדת בקריטריונים הנדרשים לצורך קבלת היתר ייבוא מקביל.

ואולם, בפועל, חברה זו לא ביצעה, לפי החשד, כל פעילות עסקית מול החברה. לפי החשד, יובאו על ידי חברת אלבר בדרך זו כ-1,500 רכבים שעלותם נאמדת בכ-150 מיליון שקלים. בנוסף לכך, על פי החשד, החברה ביצעה הנמכות בערך הרכבים שיובאו ובכך התחמקה מתשלום מסי ייבוא בהיקף של כ-25 מיליון שקלים.

עוד בוואלה!NEWS
נמנעה השביתה: האוצר וההסתדרות הגיעו להסכם בסוגיית עובדי הקבלן
"הכו אותו במקל עד שקרס": שני שב"חים מואשמים ברצח החקלאי בשפלה
בעלי עסקים נגד פעילות בשבת: "מדובר בחמדנות לשמה"

אתמול ביצעו חוקרי הרשות חיפושים במשרדי החברה, שבמסגרתם נתפסו מסמכים רבים וחומרי מחשב המחזקים את החשדות נגד החברה והמעורבים. בתום החיפוש עוכבו לחקירה בכירים בחברה ובהם שלושת החשודים שהובאו היום לבית המשפט. במחלקת החקירות מכס ומע"מ חיפה התנהלה חקירה סמויה בעניין היבוא המקביל שמבצעת החברה לישראל. ביום חמישי האחרון הפכה החקירה לגלויה עם מעצרם של שני מעורבים, ובהם בכיר לשעבר בחברה.

בשל ריבוי המעורבים שטרם נחקרו ומחשש לשיבוש הליכי החקירה, ביקשה הרשות מבית המשפט להטיל איסור פרסום כולל על הפרשה, על החקירה ועל המעורבים בה. אמש, עם התפתחות החקירה, ולאחר חקירת מעורבים ועדים רבים, פחת החשש לשיבוש הליכי חקירה. מאחר שמדובר בחברה ציבורית הנסחרת בבורסה יש חשיבות של פרסומה של החקירה לציבור, ולכן פנתה הרשות לבית המשפט בבקשה להתיר את הפרסום, שאישר את בקשתה.

אלבר: "המהפכה שלנו לא תיפסק"

מאלבר נמסר: "המהפכה שמוביל משרד התחבורה להוזלת מחירי המכוניות בישראל לא תיפסק. חברת 'אלבר' צפתה כי כניסתה לתחום היבוא המקביל תלווה במאבק לא קל מול חלק מיבואני הרכב, שהתחרות בשוק תגרום להם להפסדים. למרות זאת, החליטה החברה להשקיע משאבים רבים ביצירת חטיבת היבוא המקביל כאשר מטרה מרכזית עומדת ביסוד ההחלטה - לשבור את המונופול בשוק הרכב הישראלי ולחלץ את הנהג הכבול במחירים מופקעים מידיהם".

עוד נמסר כי "בתוך זמן קצר ביותר הפך היבוא המקביל של 'אלבר' להצלחה מסחררת. מאות לקוחות נהנים כיום מרכבים חדשים במחירים סבירים, הנמוכים באופן משמעותי מהמחיר שאותו מציע היבואן שפועל נגד אלבר. אנו שמחים על שחוללנו מהפכה של ממש בשוק הרכב ומשוכנעים כי לא נעשה דבר בניגוד לחוק. צר לנו על שגורמים אינטרסנטים פעלו בדרכים פסולות לפגוע בחברת 'אלבר' ובצרכן הישראלי, שמגיע לו, ובצדק, לקנות ולנהוג ברכב חדש, מבלי לשלם על כך ביוקר. אנו סומכים את ידינו על רשויות החוק החוקרות את הנושא בימים אלו, משוכנעים כי הצדק ייצא לאור ונחושים להמשיך במלוא המרץ בפעילות היבוא המקביל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully