וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי עסקים נגד פעילות בשבת: "מדובר בחמדנות לשמה"

20.7.2015 / 12:33

קבוצה של תעשיינים וסוחרים קראו במסיבת עיתונאים מיוחדת להגביר את האכיפה נגד בתי עסק שפועלים בשבת, שלטענתם פוגעים בעסקים שמכבדים את החוק. "יש כאן קיפוח שאינו קשור לשמירת התורה", אמר מנכ"ל רשת קופיקס

מסיבת עיתונאים של הקואליציה לשבת שוויון. מימין לשמאל: צביקה אורן, אבי כץ, יהודה לניאדו ויאיר קורח. בית סוקולוב. יולי 2015. גדעון מרקוביץ,
מנכ"ל התאחדות התעשחיינים לשעבר אורן/גדעון מרקוביץ

קבוצת תעשיינים, סוחרים, פעילים חברתיים וארגוני סוחרים מכל הארץ, שהתאחדו תחת איגוד בשם "הקואליציה לשבת שוויון", כינסה היום (שני) מסיבת עיתונאים בקריאה להקפיד על סגירת בתי העסק בשבת. "כדי לשמור על תנאי עבודה הוגנים וכדי לשמור על תחרות הוגנת גם ביום השבת, ייסדה מדינת ישראל את חוקי העבודה והמנוחה", נכתב בהודעה שפרסם האיגוד לפני מסיבת העיתונאים. "לצערנו, בעשור האחרון נוצר מצב אבסורדי שבו מפרי חוק ומנצלי זכויות עובדים זוכים לתנאי תחרות עדיפים בפתיחת עסקיהם בשבת, על פני העסקים השומרים על החוק".

צביקה אורן, מנכ"ל התאחדות התעשיינים לשעבר, אמר במסיבת העיתונאים שנערכה בבית סוקולוב שבתל אביב כי על המדינה להקפיד על אכיפת החוקים הנוגעים לשמירת השבת. "עובדים צריכים לנוח בשבת, ובגלל שהדבר הזה לא קורה צריך את התערבות החוקים", אמר אורן והוסיף: "אנחנו בעד שכל המתקנים שנותנים לאדם להיות עם המשפחה שלו בשבת יהיו פתוחים. לא נתנגד לכך שבתי קפה יהיו פתוחים, אבל תעשיה לא צריכה להיות פתוחה. לא חייבים לקנות מכוניות וריהוט בשבת".

"התאחדנו לכדי קואליציה כדי לומר די לשבת", הדגיש אורן. "אין פה שוויון, אין פה דאגה לפלורליזם, יש פה גורמים כלכליים שניצלו את החולשה של החוק ובנו מנגנון שעושה אותם עשירים יותר".

עוד בוואלה חדשות:
חשש מכאוס בנתב"ג בשביתה: משרד התחבורה מסרב לאפשר המראות בלילה
לזהות מחבל מחופש לחייל בלילה, בשחור לבן
"יש מצב להסתדר?" ברמנית" הפלילה 30 סוחרי סמים באזור ראשון לציון

מסיבת עיתונאים של הקואליציה לשבת שוויון. מימין לשמאל: אבי כץ, יהודה לניאדו, יאיר קורח ועו"ד יצחק מירון. בית סוקולוב. יולי 2015. גדעון מרקוביץ,
"אני גם רוצה לעבוד בשבת, אבל יסגרו לי את העסק". מסיבת העיתונאים, היום/גדעון מרקוביץ

"יש כאן קיפוח שאינו קשור לשמירת התורה, יש כאן קיפוח מסחרי ואנושי", אמר במסיבת העיתונאים אבי כ"ץ, מנכ"ל קופיקס. "אני גם רוצה לעבוד בשבת, אבל יסגרו לי את העסק או יתנו לי קנס. אי אפשר לנצח קיפוח כזה, איזה מצב זה שלאחד נותנים לפתוח בשבת ולשני לא". כ"ץ יצא נגד עידו מור, מנכ"ל רשת המרכולים AM:PM, אשר פתוחים בשבת. "המנכ"ל מעולם לא עבד בשבת, אבל המאבטחים והקופאים עובדים", אמר.

יו"ר הסוחרים, יאיר קורח, יצא נגד בעלי המכולות הפותחים את עסקיהם בשבת. "מדובר בחמדנות לשמה", אמר. "רק בתל אביב מדובר על קופה בפדיון של 300 מיליון שקל. 300 מכולות סגרו את בתי העסק מאחר והם לא הצליחו לעמוד בנטל ובמכירות". לדברי קורח, "יש לנו נציגים בראשון לציון, בחדרה ובפתח תקווה, ופתיחת העסקים בשבת מקפחת אותם. יש פה נסיון מאוד בזוי להוביל מהלך שהוא עוולה טהורה. לא ייתכן שייווצר מצב כזה. קואליציה נכונה שמרכזת את כל הגופים התרבותיים תוכל למגר את התופעה הזאת".

עו"ד יובל אלבשרי, פעיל חברתי, הדגיש כי לא מדובר במאבק של דתיים בחילוניים. "זה מאבק חברתי וליברלי של זכויות אדם. אי אפשר להשתמש במילה של כפייה דתית כדי למנוע את זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"אנשים שמצפצפים על החוק פוגעים בצייתנים שלא פותחים בשבת"

יהודה לניאדו, מנכ"ל רשת המרכולים "אושר עד", אמר כי למרות שהוא מנהל רשת בעלת צביון חרדי ודתי, הוא מייצג את כל הרשתות והעסקים שלא פתוחים בשבת. "נוצרה אפליה לאנשים שמצפצפים על החוק", ציין לניאדו. "הם גורמים נזק לצייתנים שלא פתוחים בשבת. נוצר לחץ על אותם אנשים שמצייתים לחוק, ואם הם יראו שאף אחד לא אוכף את החוק ומפר אותו אז נגלוש למצב של עבודה בשבת". הוא הדגיש כי "חייב להיות יום מנוחה בשבוע, לא יום בחירה אלא יום אחד מאוגד ומקובע על ידי הממשלה".

האיגוד הודיע כי הוא מתכנן לפעול בדרך משפטית כדי לגרום לכך שבעלי כל העסקים יכבדו את החוק. "אנחנו מנסים להתארגן משפטית כדי להגן על גורמים שנפגעים מעבודה בשבת", אמר עו"ד יצחק מירון. "אנו פועלים גם כדי לדרוש מהממשלה לפעול בדרכים שהיא יכולה. אדם שהעסק שלו נהרס בגלל שהוא סגר אותו בשבת, מגיע לו שיהיה לו סעדים או פיצוי, שהממשלה תפצה אותו או שהמתחרה שהרוויח על חשבונו יפצה אותו."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully