וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשישה על ערש דווי ביקשה בצוואתה: הרדימו את כלבי האהוב

20.7.2015 / 8:30

חרף העובדה שבעליו החדשים לא תכננו למלא את בקשתה, לבסוף הומת הכלב בשל מחלה. כמו כן, אחיינה של המנוחה, שטוען שכספי הירושה הועברו לאנשים שלא היו בקשר עמה, מבקש לפסול את הצוואה. "שיקול דעת לקוי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מסמכים עליהם מחתימים אנשים מבוגרים בבתי חולים מעוררים סימני שאלה מהותיים ביותר". צוואתה של הקשישה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אישה מבוגרת שמתה בחודש דצמבר האחרון ביקשה לפני מותה להרדים את כלבה האהוב – כך עולה ממסמכי התנגדות לצוואה שהוגשו בימים האחרונים לרשם הירושות בתל אביב. כמו כן, בצוואתה הורישה האישה את רכושה לאנשים שלטענת אחיינה, שהגיש את ההתנגדות, לא עמדו בקשר עמה בשנים האחרונות. לדעתו, הצוואה מעידה על שיקול דעת לקוי. לדברי עורך הדין המייצג את האחיין, בועז קראוס, מומחה לדיני ירושה: "מסמכים שעליהם מחתימים אנשים מבוגרים בבתי חולים מעוררים סימני שאלה מהותיים ביותר. אני מניח כי בירור העובדות וההליך המשפטי יביאו לפסילת הצוואה".

בצוואה יוצאת הדופן, שנכתבה בכתב יד, ביקשה האישה שכלבה החולה, ספרקי, יומת משום שלא יהיה אדם נוסף שיוכל לטפל בו לאחר מותה. הקשישה, שהייתה מאושפזת בבית החולים עקב מחלה קשה, ביקשה גם שספרקי ייקבר בחצר ביתה, "במקום שבו נמצאים כל החתולים שאהב ואהבו אותו".

עוד בוואלה!NEWS:
החרם על איראן כבר נסדק: משלחת כלכלית מגרמניה הגיעה למדינה
הפגנות נגד פינוי בבית אל; האיחוד הלאומי מאיים לפעול נגד הממשלה
האב שהותקף על ידי צעירים בבריכה: "אשתי הצילה את הבת שלנו"

כלבה של האישה, שהפסיק לשלוט בצרכיו וחלה מאוד מיד לאחר שהלכה לעולמה, הומת לבסוף בזריקה. כך, בצירוף מקרים נדיר, על אף שבעליו החדשים לא התכוונו למלא את צוואתה של האישה – הומת הכלב, כאילו לפי בקשתה האחרונה. ממשרד החקלאות נמסר כי זוהי הפעם הראשונה שבה נתקלו בבקשה כזו, וכי אם אכן היה הכלב מומת לפי צוואת האישה, הדבר היה מעורר חשד לרשלנות של הווטרינר. מאחר שהמתת הכלב נעשתה בשל מצבו הרפואי, אין חשד כזה.

דוברת עמותת "תנו לחיות לחיות", אתי אלטמן, סיפרה כי רבים מבקשים שבמותם תדאג העמותה לחיית המחמד שלהם, ואף מעגנים בקשה זו בצוואתם. "אנחנו מוכנים לעזור במקרים כאלה, חבל שהיא לא פנתה אלינו, היינו מוצאים לו בית", אמרה. לדבריה, על אף שבקשת הקשישה חריגה, היא מסוגלת להבין אותה: "אני גם מבינה אותה וגם לא. מצד אחד זה מהלך אגואיסטי, ומצד שני היא רצתה לדעת שבמותה, הכלב ימות בכבוד ולא יסבול". לטענת אלטמן, אף וטרינר לא היה מרדים כלב בריא. "מאוד עצוב לי שבסוף הוא מת, לאיש אין סמכות להחליט עבור בעל חיים אם יחיה או ימות", הוסיפה.

לפניות לכתבת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully