וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרם על איראן כבר נסדק: משלחת כלכלית מגרמניה הגיעה למדינה

סגנה של מרקל הגיע לטהראן יחד עם נציגים של חברות הענק סימנס ופולקסווגן. על אף שקשר את הידוק היחסים הכלכליים בשיפור יחסה של איראן לישראל, בברלין כבר מצפים בכיליון עיניים ליום שאחרי הסנקציות

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

שר הכלכלה של גרמניה זיגמר גבריאל הגיע היום (ראשון) לביקור רשמי באיראן יחד עם משלחת של חברות תעשייה ומסחר כחלק מההפשרה ביחסים בין המערב לטהראן מאז נחתם הסכם הגרעין בשבוע שעבר. ביקורו של גבריאל, שמשמש גם סגנה של אנגלה מרקל, הוא הראשון מצדו של גורם רשמי מערבי מאז הושגה העסקה ההיסטורית בווינה.

ביקורו המהיר של הבכיר הגרמני מאותת על כך שברלין מעוניינת לחדש במהרה את יחסיה הכלכליים עם איראן, שהייתה מבודדת בשנים האחרונות בעקבות הסנקציות הנוקשות שהוטלו עליה בשל תכנית הגרעין. עם זאת, גבריאל, שיבקר באיראן בשלושת הימים הקרובים, הבהיר כי על המשטר בטהראן לשפר את יחסיו עם ישראל אם הוא מעוניין ביחסים קרובים יותר עם ברלין ועם מדינות המערב.

"אי אפשר לקיים יחסי מסחר טובים עם גרמניה בטווח הארוך ללא דיון על נושאים אלו וללא ניסיון לפתור אותם", הבהיר שר הכלכלה הגרמני במפגש בין אנשי עסקים איראנים וגרמנים בטהראן. "פקפוק בזכותה של ישראל להתקיים היא לא משהו שאנחנו, הגרמנים, יכולים להסכים לו", הוסיף. גבריאל עוד אמר כי כעת, כששתי המדינות יכולות לשקם את יחסיהן, זה הכרחי לדון גם בנושאי זכויות אדם.

עוד בוואלה חדשות:
נעצרה חוליית חמאס בחשד לרצח מלאכי רוזנפלד בבנימין
חמאס פרסם תיעוד החדירה לעין השלושה; "השבח לאל, הרגנו חיילים"
ארוחת ערב עם ראש הממשלה ורעייתו: "ההומור של שרה מרתק"

זיגמאר גבריאל, סגנה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. רויטרס
יבקש לתווך בין איראן וישראל. זיגמר/רויטרס

על אף דבריו של סגן הקנצרלית, התעשיות בגרמניה כבר לוטשות עיניים ומצפות לשיקום מהיר ביחסים הכלכליים. תחת הסכם הגרעין, הסנקציות הכלכליות שהוטלו על ידי ארצות הברית, האיחוד האירופי והאו"ם יוסרו בתמורה להסכמתה של איראן להגבלות על המשך הפיתוח הגרעיני במדינה. על פי התחזיות של לשכת המסחר והתעשייה בגרמניה, הייצוא של המדינה לאיראן יכול להגיע להיקף של חמישה מיליארד אירו בתוך שנתיים בלבד. חברות גרמניות כמו פולקסוואגן וסימנס ועוד אלפי חברות קטנות מעוניינות לשוב ולסחור עם המדינה לאחר 12 שנים של הגבלות סחר עקב תכנית הגרעין האיראנית.

"ההסכם מניח את התשתית לנירמול הקשרים הכלכליים עם איראן, בתנאי שהצעדים שהוסכם לגביהן ייושמו במלואם", אמר גבריאל בהצהרה לפני נסיעתו. ראש לשכת המסחר והתעשייה של גרמניה, אריק שווייצר, אשר מתלווה לגבריאל, אמר כי הנסיעה "היא סימן מעודד" לחברות שנאסר עליהן עד כה לסחור עם איראן.

בעבר גרמניה הייתה יצואנית מספר אחת של סחורות לאיראן מחוץ למזרח התיכון, אולם מאז 2007 עקפה אותה סין, שעתה שולחת סחורות לרפובליקה האיסלאמית פי 15 עד 20 יותר מגרמניה.

(עדכון ראשון: 19:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully