וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבים לבכיר שפוטר ממשרד החינוך: "היה שמאלני, לא התאים לבנט"

לאחר שמונה חודשים בלבד פוטר יו"ר המזכירות הפדגוגית מתפקידו. גורמים בסביבתו טוענים כי דעותיו הפוליטיות היו הסיבה לפיטוריו: "בנו סביבו דמות מסוימת שאפשר יהיה להעיף"

ד"ר ניר מיכאלי, ד"ר אמנון יובל. באדיבות המצולמים
תוקם ועדה לבחירת מחליפו בהקדם האפשרי. ד"ר ניר מיכאלי/באדיבות המצולמים

יו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך, ד"ר ניר מיכאלי, פוטר בסוף השבוע האחרון מתפקידו לאחר שמונה חודשים בלבד בתפקיד בשיחה עם שר החינוך נפתלי בנט. לדברי גורמים במשרד החינוך, סיבת הפיטורים, היא חילוקי דעות פוליטיים בינו לבין שר החינוך נפתלי בנט. מיכאלי, שאמור להתוות את מדיניות משרד החינוך באמצעות בניית ואישור תכניות לימודים, תויג לטענתם כאיש שמאל. בשיחה עם וואלה!NEWS, הסביר גורם במשרד החינוך כי "ניר מיכאלי הוא הסמן השמאלני במשרד". הוא הוסיף: "בנט אומר שיש לו שלושה יעדים מרכזיים מרגע שנבחר, והם מצוינות, ציונות ומתמטיקה. מיכאלי לא התאים לאף אחד מהם בתפיסתו".

הגורם הסביר כי עוד מכניסתו של בנט לתפקיד, היה ברור לכל כי דרכו של מיכאלי במשרד עתידה להסתיים בקרוב. "מרגע שבנט נכנס לתפקיד, מיכאלי זז בכיסאו באי-נוחות", אמר. "מההתחלה לא היה ספק שזה לא יצליח. זה לא שהם הגיעו לסלע מחלוקת מקצועית". למיכאלי טרם נודע מתי יסיים בפועל את תפקידו, וממשרד החינוך נמסר כי תוקם ועדת איתור לבחירת מחליפו בהקדם האפשרי.

עוד ידיעות בוואלה!NEWS:
אביו של מלאכי רוזנפלד: "לגזור עונש מוות על מבצעי הפיגוע"
האב שהותקף על ידי צעירים בבריכה: "אשתי הצילה את הבת שלנו"
מחבלים בודדים ואחיזה במדינות מתונות: כך מתפשט דאעש למערב

שר החינוך נפתלי בנט מעביר שיעור במתמטיקה לתלמידי כיתה ו' בפתח תקווה, מאי 2015. יותם רונן
"מרגע שבנט נכנס לתפקיד, מיכאלי זז בכיסאו באי-נוחות". בנט/יותם רונן

גורמים בסביבתו של מיכאלי אמנם התאכזבו מפיטוריו, אך לא הופתעו מהם. בשיחה עם וואלה!NEWS, מקורב לו סיפר כי לדעתו, בנט כלל לא בירר על אודות עמדותיו של מיכאלי, אלא "בנה סביבו דמות מסוימת שיוכל להעיף, אולי משום שיש לו מועמד אחר בראש". זאת, על רקע גיוסו של ד"ר אסף מלאך למשרד, בעל דעות ימניות המתגורר בהתנחלות, שמונה לאחרונה לתפקיד יו"ר ועדת מקצוע האזרחות. מקורב נוסף הסביר כי "מספיק להסתכל על ההיסטוריה של החלפת יושבי הראש בעשר השנים האחרונות כדי להבין שזו סוג של מסורת", בהתייחסו לחילופי יושבי הראש עם כניסתו של שר חדש לתפקיד. "לא היה ביניהם שום אירוע קונקרטי, חבל שלא נותנים לאדם מוכשר כמותו להמשיך במלאכה".

מקורבים למיכאלי הסבירו כי על אף שנדמה כי תויג על ידי בנט כאיש שמאל, הוא אינו משויך כלל לשמאל הרדיקלי ואף מגדיר את עצמו ציוני. "ניר היה מזכ"ל תנועת הנוער הציונית 'המחנות העולים' בשנות ה-90, ועשה שם שורה של תפקידים", סיפר מקורב על עברו של מיכאלי כפעיל בתנועה הציונית. "הוא מגדיר עצמו כשייך לשמאל הציוני, בטח שלא לשמאל הרדיקלי". לדבריו, מיכאלי לא שאף לסיים את תפקידו, ושר החינוך דווקא הודיע עם כניסתו לתפקיד שלא יפגע ברפורמות הקיימות מתקופת כהונתו של השר לשעבר שי פירון, שמינה את מיכאלי לתפקיד. "ניר שמח על כך, ואם בנט היה מציב בפניו תכנית לימודית לערכים ציוניים הוא לא היה פוסל זאת מראש", אמר. "הוא היה דן בתכנים ובמידת האינטנסיביות, ומחליט לפי שיקולים מקצועיים בלבד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מונה לאחרונה לתפקיד יו"ר ועדת מקצוע האזרחות. ד"ר אסף מלאך/מערכת וואלה!, צילום מסך

פירון מינה את מיכאלי בשעתו, כדי שיתווה את רפורמת "למידה משמעותית", שהייתה רפורמת הדגל של השר לשעבר. בהשכלתו, מיכאלי הנו ד"ר למדיניות חינוך באוניברסיטת תל אביב, ושימש בעבר ראש החוג לחינוך ודיקן פיתוח פדגוגי במכללת סמינר הקיבוצים בעיר.

ממשרד החינוך נמסר: "שר החינוך, נפתלי בנט, ויו"ר המזכירות הפדגוגית, ד"ר ניר מיכאלי, שוחחו וסיכמו על סיום תפקידו של ד"ר מיכאלי. השר הודה ליו"ר המזכירות הפדגוגית על תקופת כהונתו המוצלחת, ואיחל לו הצלחה בהמשך. שר החינוך הציב מספר מטרות מרכזיות לכהונתו, ובהן הכפלת מספר הניגשים לחמש יחידות לימוד במתמטיקה, הגדלת השקעה בגיל הרך, הרחבת החינוך הטכנולוגי והטמעה של תכנית ערכים רחבת היקף בתוך מערכת החינוך".

לפניות לכתבת: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully