וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תימן: עשרות הרוגים בהפגזה קטלנית של החות'ים בעיר עדן

57 נהרגו ו-215 נפצעו בהפגזה של טילי קטיושה ופצצות מרגמה באחת השכונות הצפוניות בעיר הנמל. זאת, יומיים בלבד אחרי שהממשלה הגולה הכריזה על שחרור העיר. בתוך כך, נמשכות תקיפות הקואליציה נגד מטרות החות'ים בעיר

עריכה: קשת סידי

57 בני אדם נהרגו ו-215 נוספים נפצעו בהפגזה של המורדים החות'ים, הנתמכים על ידי איראן, בעיר הנמל עדן שבדרום המדינה – כך הודיע משרד הבריאות של ממשלת תימן הגולה, היושבת בערב הסעודית. זאת, יומיים לאחר שהוכרז כי העיר שוחררה מהמורדים השיעים. גורמים רפואיים מסרו כי התקיפה אירעה בשכונת המגורים דאר סעד, וכי החות'ים שיגרו לעבר האזור קטיושות ופצצות מרגמה. לטענת הגורמים, מספר ההרוגים צפוי לעלות מפני שישנם כמה פצועים קשים.

בימים האחרונים השיגו כוחות הממשל, הנאמנים לנשיא הגולה עבד רבו מנסור האדי, הישגים משמעותיים לאחר שכבשו את נמל התעופה של עדן ואזורים מרכזיים נוספים. אך למרות הודעת הממשלה הגולה על כך שהעיר שוחררה במלואה, היום כבשו החות'ים מחדש כמה אזורים בצפון העיר והעימותים במקום נמשכים. דובר המורדים אף דחה את ההצהרה על שחרור העיר ואמר כי המורדים "חזרו להתקדם באזור והדפו כמה ממתקפות הממשל".

עוד כתבות בנושא:
אחרי הסכם הגרעין, סעודיה מגבירה את מאבקה בחות'ים בתימן
הלחימה בתימן הגיעה לז'נבה: נעל הושלכה על נציג המורדים
עשרות הרוגים בפיצוץ מכוניות תופת בתימן; דאעש קיבל אחריות

תימן: עשרות אזרחים נהרגו בהפצצות החות'ים בעיר עדן. צילום מסך
האזור שבו אירעה ההפצצה, היום/צילום מסך

בסוף השבוע האחרון, לאחר ההכרזה על השחרור, שבו שרי הפנים והתחבורה של הממשלה הגולה בחזרה לעדן. שני השרים עמדו בראש המשלחת של הממשלה הגולה שנחתה בעדן בשישי בערב, והם נועדו עם כמה גורמים בעיר בנוגע לעניינים ביטחוניים. לפי סוכנות הידיעות הממשלתית, השרים דנו בפתיחה מחדש של נמל התעופה והנמל הימי במטרה להזרים סיוע לעיר. כמו כן שני השרים עסקו בחידוש זרם החשמל והמים בעיר.

כוחות הקואליציה בהובלת ערב הסעודית, אשר מסייעת לכוחות הממשל, תקפו היום 15 מטרות של חות'ים בפרבריה הצפוניים של העיר, לשם הגיעו כוחות תגבור של המורדים. כמו כן, תשעה מורדים חות'ים נהרגו בתקיפה באחת השכונות בעיר. נוסף על תקיפות הקואליציה, מדינות המפרץ פועלות כדי לאמן את כוחות הממשל ולהעבירם לעדן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נאמני הנשיא המודח של תימן בשדה התעופה בעיר עדן, ששוחרר מידי החות'ים, 14 ביולי 2015. רויטרס
נאמני הנשיא האדי בנמל התעופה בעדן לאחר שחרורו/רויטרס

ריאד חוששת כי איראן תשתמש בחות'ים כדי להשפיע על הנעשה במדינה. כמו כן, ערב הסעודית מאמינה כי התקדמות של החות'ים השיעים תקצין את האלימות הבין-עדתית, תערער את היציבות במדינה ותאפשר לקבוצות איסלאם קיצוני להתמקם בסמוך לגבול ולתקוף את שטחה.

יותר מ-21.1 מיליון בני אדם, יותר מ-80% מאוכלוסיית תימן, זקוקים לסיוע הומניטרי. כמו כן, 13 מיליון איש סובלים ממחסור במזון. יותר מ-3,200 אנשים נהרגו בלחימה, רבים מתוכם אזרחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully